Occasion B-segment auto (automaat). € 10.000 budget

A

Anoniem

Guest
Goedeavond iedereen,

Ik ben op zoek naar een tweedehands auto met een B-segment (misschien C) en wil deze graag voldoen aan deze eisen:

- Prijs maximaal € 10.000
- Het liefst klein, weinig onkosten eraan en betrouwbaar uiteraard. Veel ruimte is voor mij niet echt nodig.
- Het moet een automaat zijn.
- Mijn plan is niet om veel te rijden, meer voor naar het werk (kleine 15 minuten rijden) en paar keer per jaar naar verschillende steden rijden.

Ik persoonlijk kwam uit op de Suzuki Swift. Overal goede recensies, betrouwbaar en weinig onkosten.
Heeft misschien 1 van jullie wat suggesties voor andere auto's die aan deze eisen voldoen? Ik hoor het graag! Als ik nog meer informatie moet bijleveren, doe ik dat graag!
Alvast dank!

Een Honda Jazz hybrid, je rijdt niet zoveel maar eenn hybrid heeft altijd een automaat en de aandrijflijn maakt de Jazz heel prettig. En zeer betrouwbaar, iik heb er zelf al 8 jaar eentje met inmiddels 200.000 probleemloze kilometers.

Voor 7500- 10000€ kun je een mooi exemplaar vinden.

Koop een goed onderhouden exemplaar van een particulier die m al een flinke tijd in bezit heeftmet alle facturen erbij, dan ben jee het voordeligst uit,brijwel risicoloos

De Fiat Sedici nog iets deze is gemaakt in Hongarije bij de Suzuki fabriek daar, waar de Swift ook al jaren van de band rolt. https://www.gaspedaal.nl/fiat/sedici/automaat?srt=bj-d het is een beetje een vergeten model, je rijdt relatief nieuw voor het budget wat je te besteden hebt.

Auto encyclopedie zei:
De Fiat Sedici nog iets deze is gemaakt in Hongarije bij de Suzuki fabriek daar, waar de Swift ook al jaren van de band rolt. https://www.gaspedaal.nl/fiat/sedici/automaat?srt=bj-d het is een beetje een vergeten model, je rijdt relatief nieuw voor het budget wat je te besteden hebt.
Ik zou zeker ook naar de Suzuki SX4 kijken, zelfde auto maar populairder en dus meer aanbod en in ieder geval de keuze uit kleuren.

Frits79 zei:
Auto encyclopedie zei:
Ik zou zeker ook naar de Suzuki SX4 kijken, zelfde auto maar populairder en dus meer aanbod en in ieder geval de keuze uit kleuren.

Daar heb je een punt, mijn ervaring is dat dezelfde SX4 wel iets duurder wordt aangeboden, de sedici zit meer in de categorie winkeldochter, mensen weten hem niet zo goed te vinden, voor de SX4 is meer animo.

Auto encyclopedie zei:
Frits79 zei:
Auto encyclopedie zei:

Daar heb je een punt, mijn ervaring is dat dezelfde SX4 wel iets duurder wordt aangeboden, de sedici zit meer in de categorie winkeldochter, mensen weten hem niet zo goed te vinden, voor de SX4 is meer animo.
Valt volgens mij voor de automaat mee. Ja 5 is genoeg alleen wordt ik niet blij van de kleuren die te koop staan.

Dank jullie alle voor de suggesties! Zeer gewaardeerd!

De Nissan Micra en Fiat 500 zijn ook auto's die je relatief veel tegen komt met automaat.

De Fiat 500 heeft een half automaat, mij viel de aandrijflijn erg mee, zolang je niet al te "sportief" rijdt.
De Fiat 500 zie je veel als automaat, door de toen lagere uitstoot, en hierdoor gunstige prijs.

Frits79 zei:
Jan 7666490 zei:
Een Smart (Fortwo) lijkt me dan perfect. Voldoet aan al je eisen en meer;)
Er wordt gezocht naar een auto, niet naar een hoede doos op wielen.

Een Honda Insight?
Insight

Als je grappig probeert te zijn, doe dat dan wel met correcte grammatica. Het is gewoon 'hoedendoos' volgens de Nederlandse spelling.

Verder verraad je opmerking gebrek aan kennis. Indien je geen overcompensatie nodig hebt is er weinig fijner dan een Smart;)

Jan 7666490 zei:

Ben het met je eens als je de laatste generatie bedoeld met de automaat met dubbele koppeling, de generaties daarvoor hebben een half automaat.

De forfour/twingo is dan ook te overwegen

Auto encyclopedie zei:
Jan 7666490 zei:

Ben het met je eens als je de laatste generatie bedoeld met de automaat met dubbele koppeling, de generaties daarvoor hebben een half automaat.

De forfour/twingo is dan ook te overwegen

Halfautomaat van een Fortwo is even wennen maar niet zo dramatisch als 'journalisten' schetsten. 451 of zelfs 450 zou je dus ook kunnen overwegen. Gewoon een keer mee rijden, dan zie je dat de native berichten meestal van mensen zonder ervaring komen.

Jan 7666490 zei:
Frits79 zei:
Jan 7666490 zei:
Er wordt gezocht naar een auto, niet naar een hoede doos op wielen.

Een Honda Insight?
Insight

Als je grappig probeert te zijn, doe dat dan wel met correcte grammatica. Het is gewoon 'hoedendoos' volgens de Nederlandse spelling.

Verder verraad je opmerking gebrek aan kennis. Indien je geen overcompensatie nodig hebt is er weinig fijner dan een Smart;)
Als ik kijk naar alle onzin die jij vooral op de voorpagina post, dan ben jij degene die geen kennis heeft. Maar laten we ontopic blijven al is dat voor jou moeilijk.

TS vraagt gewoon om een advies, niet om jullie dom gezeur.
Voor de leesbaarheid van dit topic zou het goed zijn als Jan en Frits hun laatste (zinloze) reacties verwijderen.

Terug
Bovenaan