Occasion aanschaf 10000 -15000 euro

pjotertje1314

Net ingestapt
Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke occasion. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met de Suzuki Alto uit 2009, deze blijft er ook bij als tweede karretje. Ben nu op zoek naar een serieuze auto waarbij ik iedere dag 100 km woon-werkverkeer af moet leggen.

Mijn 'eisen'
  • Betrouwbaar en relatief goedkoop te onderhouden ( Aziatisch merk? )
  • Vanaf B segment
  • Zuinig, Toyota Yaris komt steeds bij me naar voren, al hoor ik dat deze niet heel erg fijn rijdt
Qua design: De Hyundai Kona / Kia Stonic heeft mijn aandacht wel getrokken, is dit het waard om de portemonnee iets verder open te trekken? Crossover segment trekt me wel, al heb ik hier al gelezen dat je qua budget beter andere keuzes kan maken. Ik weet niet wat ik qua onderhoud moet verwachten van bijvoorbeeld een merk als Opel of Skoda. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Eigenlijk zijn er heel veel keuzes mogelijk.

Voor zuinig op de snelweg kun je het beste geen crossover/ SUV kiezen, maar een hatchback of stationcar.

Recente B segment auto's zijn tegenwoordig al opvallend comfortabel.

Zelf heb ik een Renault Clio 5, geleverd vanaf 2019. De auto heb ik nu 3 jaar in bezit. In die tijd ben ik alleen van beurt naar beurt gereden, de duurste beurt was € 277,00.
De auto is ook geleverd op lpg.
Het is een auto waarmee je veel betrouwbare, goedkope en comfortabele kilometers kan rijden.

Andere goede opties zijn de meest recente Hyundai I20, Kia Rio, en Nissan Micra.

Wat denk je van een Suzuki Baleno

Wat denk je van een Suzuki Baleno

Die had ik nog niet voorbij zien komen! Ik zie trouwens ook dat de Skoda Octavia vaak ook verrassend betaalbaar aangeboden wordt als occasion rond 2016 - 2018. Lijkt me ook een fijne wagen.

Nu heb ik een proefrit gepland voor een Skoda Octavia uit 2017. Ik zie echter nu wel wat dingen die vragen mij me oproepen. Ik zie bijvoorbeeld dat er een hele korte leaseperiode tussenzit, is hier wellicht een verklaring voor?
eigenaren.png

En deze: De motormanagementcomputer, iets waar de mensen om me heen me voor waarschuwen. Kan iemand me hier iets meer over vertellen? Ik heb al even gezocht maar ik kan niet duidelijk vinden wat dit betekent. Het gaat trouwens om een SKODA OCTAVIA COMBI 1.0 TSI GREENTECH AMBITION BUSINESS
onderhoudshistorie.png

Zo te zien reed de Skoda in de private lease. Bij einde contract ging ie naar de bedrijfsvoorraad, omdat ie door de leasemaatschappij verkocht werd. Dan ging de RTL registratie eraf. Verkoop is blijkbaar snel gedaan (na 6 dagen).

Zo'n Octavia vind ik zelf een erg goede koop.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke occasion. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met de Suzuki Alto uit 2009, deze blijft er ook bij als tweede karretje. Ben nu op zoek naar een serieuze auto waarbij ik iedere dag 100 km woon-werkverkeer af moet leggen.

Mijn 'eisen'
  • Betrouwbaar en relatief goedkoop te onderhouden ( Aziatisch merk? )
  • Vanaf B segment
  • Zuinig, Toyota Yaris komt steeds bij me naar voren, al hoor ik dat deze niet heel erg fijn rijdt
Qua design: De Hyundai Kona / Kia Stonic heeft mijn aandacht wel getrokken, is dit het waard om de portemonnee iets verder open te trekken? Crossover segment trekt me wel, al heb ik hier al gelezen dat je qua budget beter andere keuzes kan maken. Ik weet niet wat ik qua onderhoud moet verwachten van bijvoorbeeld een merk als Opel of Skoda. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Klein beetje boven je budget, maar ik zou echt hier voor gaan. Maserati Quattroporte uit 2006, 402 pk Ferrari motor, zeer goede prijs voor een Maserati. Heeft elke functie die een moderne B-klasser heeft en luxer uitgerust. Is tevens ook een automaat.

Klein beetje boven je budget, maar ik zou echt hier voor gaan. Maserati Quattroporte uit 2006, 402 pk Ferrari motor, zeer goede prijs voor een Maserati. Heeft elke functie die een moderne B-klasser heeft en luxer uitgerust. Is tevens ook een automaat.
Gewoon zelf ophalen

Dat lijkt me niet geschikt voor dagelijks woon/werkverkeer en een goedkope onderhoudscurve ;). Ik maak me voor nu idd meer zorgen over de motormanagementcomputer

Je komt hier wel eens vaker vreemde voorstellen tegen, maar zelden zo vreemd als deze. Er wordt gezocht naar een zuinige en relatief goedkoop te onderhouden auto en dan kom jij aan met een 17 jaar oude Maserati.

Terug
Bovenaan