Ocassion (P)HEV

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag,

Na al uren het forum door te spitten open ik toch graag even een nieuw topic voor mijn eigen keuze het komende jaar.
Op dit moment hebben wij een Mazda 3 uit 2014 en een volkswagen Polo uit 2006.
Aangezien we dit jaar zonnepanelen aanschaffen (met overcapaciteit) en mijn partner en ik dicht bij ons werk (mijn partner 30 kilometer en ik 10 kilometer enkele reis) wonen ben ik aan het kijken naar een nieuwe elektrische auto. Bij voorkeur een volledig elektrische auto om meteen de minste onderhoudskosten te hebben en ook meteen een groter elektrisch bereik.
Mogelijk willen we beide auto's meteen inruilen (of alleen de mazda) voor 1 nieuwe. Budget 20.000 exclusief inruil.
Met een kind wil ik graag wel wat ruimte in de auto voor eventuele weekendjes of dagtripjes, lange vakantiereizen hoeven we niet perse met de auto te doen aangezien we met een campertje op pad kunnen gaan.

In mijn zoektocht blijf ik uitkomen op een hyundai ionic vanaf 2020. Is er iets wat ik over het hoofd zie? Ben niet zo'n fan van crossovers, vaak voor mij een net-niet model (zoals de Kona).
Eventueel wachten tot volgend jaar aangezien er dit jaar veel nieuwe auto's uitkomen die redelijk betaalbaar lijken te zijn voor mijn wensen?

Ik zou de Polo inruilen en de 3 houden als gezinsauto, op pad met een campertje is leuk maar een gewone personen auto lijkt mij een stuk prettiger.
Maar aangezien ik geen info heb over je kind en dus niet weet hoe oud het is en niet weet of je veel mee moet nemen, is een Renault Zoe een optie?

Renault Zoe
Deze heeft een accu die van jou is en je hoeft hem niet te huren, inclusief de subsidie en je inruil moet je zoiets kunnen kopen.

Hoi Frits,

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt, of ik jou verkeerd;)
We willen graag een nieuwe auto/occassion, voorkeur om zoveel mogelijk elektrisch te gaan rijden. Bij aanschaf elektrische auto hebben we geen omkijken meer naar brandstof, onderhoud etc. Met de zonnepanelen fijn om onszelf te voorzien van brandstof.

Ik heb aangegeven dat we met camper op vakantie gaan zodat ik niet perse hoe te kijken naar een auto met longrange of heel snel laden. We kopen de auto dus voor dagelijks gebruik woon/werk etc. binnen nederland.

Onze dochter is bijna 3 jaar.

Wat verwacht je voor de twee auto's te krijgen? Dat maakt het wel makkelijker. Maar de Renault is ook nieuw te krijgen.

Excuus, occassion mag ook zeker. Rondom de 10000 schat ik zelf in.

Een Ionic is zeker een goede optie. Wij hebben hier ook naar gekeken, maar gekozen voor zustermodel Kia Niro. De facelife versie heeft een grotere batterij (39kwh ipv 28 kwh). Deze heeft dus een grotere actieradius, maar kan langerzamer snelladen. Voor de dagelijkse kilometers is de 39kwh dus een betere optie. Als je vaak grote afstanden zou afleggen dan is de 28kwh versie uiteindelijk sneller. Verder is de Ionic een zeer zuinige en ruime auto. Zou zeggen ga eens proefrijden.

De Hyundai Ioniq is gewoon een hele goede keus gezien het budget. Ik heb er ook al naar gekeken.

We wachten zelf nog op de nieuwe elektrische Citroën C3 en Renault 5.

Bedankt voor de antwoorden! Ik ga binnenkort inderdaad maar eens kijken voor een hyundai.
Beetje een twijfel om de overstap nu al te maken of een tijd door te sparen zodat het budget richting de 30k kan gaan exclusief inruil.
In de hoop dat er dan ook wat meer elektrische wagens in aanbod zijn zoals de MG4/5, opel astra SW electric, skoda octavia electric? etc.

Zit in een vergelijkbare situatie en heb besloten om nog maar even door te rijden met mijn huidige auto. 25k uitgeven voor een auto die het eigenlijk gewoon net niet is qua range/laadsnelheid, dan wacht ik nog wel even.

Carfanatic zei:
Zit in een vergelijkbare situatie en heb besloten om nog maar even door te rijden met mijn huidige auto. 25k uitgeven voor een auto die het eigenlijk gewoon net niet is qua range/laadsnelheid, dan wacht ik nog wel even.

Ja inderdaad, ik heb ondertussen zelf ook deze keuze gemaakt. Helaas zijn de alternatieven allemaal vanaf 40k. Ik zit erg te wachten op de peugeot 308 sw of astra sw volledig elektrisch. Eindelijk elektrische stations die er goed uit zien, nu is het nog even wachten op de range en laadsnelheden.

Terug
Bovenaan