Hallo,
Op sommige remblokken zit aan de achterzijde een nokje welke in een uitsparing dient te vallen van de remzuiger.
Ik bedoel dan de uitsparingen om met speciaal gereedschap de zuiger terug te kunnen draaien om nieuwe (dikkere) remblokken te kunnen plaatsen.
Wat is het nut van deze constructie?
Ik vraag dit omdat ik zag dat bij het vernieuwen van mijn remblokken, de uitsparingen in de zuiger 90 graden gedraaid waren tov het nokje op de remblok.
De indruk van het nokje was duidelijk zichtbaar in de rand van de remzuiger. Dit was zo geplaatst door de dealer bij de vorige vervanging van de blokken.
Of is er nog een reden/mogelijkheid dat de zuiger tov de remblok verdraaid?
Het betreft een Opel Astra J bouwjaar 2012, 140 pk, 14 NET motor.
Mvr, Frans
Op sommige remblokken zit aan de achterzijde een nokje welke in een uitsparing dient te vallen van de remzuiger.
Ik bedoel dan de uitsparingen om met speciaal gereedschap de zuiger terug te kunnen draaien om nieuwe (dikkere) remblokken te kunnen plaatsen.
Wat is het nut van deze constructie?
Ik vraag dit omdat ik zag dat bij het vernieuwen van mijn remblokken, de uitsparingen in de zuiger 90 graden gedraaid waren tov het nokje op de remblok.
De indruk van het nokje was duidelijk zichtbaar in de rand van de remzuiger. Dit was zo geplaatst door de dealer bij de vorige vervanging van de blokken.
Of is er nog een reden/mogelijkheid dat de zuiger tov de remblok verdraaid?
Het betreft een Opel Astra J bouwjaar 2012, 140 pk, 14 NET motor.
Mvr, Frans