nissan qashqai 1600 2013 te weinig PK's ??

Henk 8469806

Net ingestapt
Mijn mitsubishi lancer station 1600 vorig jaar ingeruild voor een Nissan Qashqai 1600 2013. Een hele investering voor de komende hopende 10 jaar. Tot nu toe ben ik zeer tevereden, echter er is 1 dingetje waar ik niet uitkom. Vorig jaar met de caravan naar ons favoriet land Frankrijk gereden zonder veel problemen. Voor mij is het geen probleem om terug te moeten schakelen als je bergop gaat. Dit jaar met name op de terugweg in het Ruhr gebied een paar keer gevaarlijke situaties meegemaakt. Met de crousecontrol ingeschakeld zo rond de 80/90 km per uur heuvelop zegt de motor plotseling bekijk het maar ik stop met het leveren van vermogen.. Dus ik terugschakelen, zelfs naar de 2, baat dit niet. ik kan gas geven wat ik wil maar toeren geven vergeet het maar. de enigste optie was toen om de auto aan de kant te zetten ( daar waar mogelijk) contact uit en na een poosje weer starten en wegrijden. Dit is een paar keer gebeurd bij alleen heuveltje op rijden. Vervolgens kom je op de 31 richting het noorden, wat overwegend vlak is, verder geen problemen meer. Nu ongeveer 2 maand verder, dus zonder caravan helemaal geen problemen meer, Na de vakantie heb ik de auto laten uitlezen, echter er was geen storing die tevoorschijn kwam. Volgend jaar heb ik het voornemen om ook weer richting Frankrijk te vertrekken, echter nu met een beetje tegenzin vanwege het onzekere vermogen met een caravan..

Wie heeft een soortgelijke storing ook wel eens meegemaakt, en wat is de oplossing.
Groet Henk

Welke motor zit en transmissie zit er in en wat weegt de caravan?

Dit maakt nogal een verschil, als ik de reviews lees:
https://caravantrekker.nl/review/lees.php?merk=Nissan&serie=Qashqai

MX6 zei:
Welke motor zit en transmissie zit er in en wat weegt de caravan?

Dit maakt nogal een verschil, als ik de reviews lees:
https://caravantrekker.nl/review/lees.php?merk=Nissan&serie=Qashqai
De motor is de 1600 met 117pk zonder turbo. Met handbak mag hij 1200 kilo trekken, met automaat 1000 kilo.
Dus ja de vraag is wat voor caravan je er achter hebt hangen en heb je de caravan wel eens gewogen als hij beladen is?

Terug
Bovenaan