Rutger DC
Asfaltkampioen
Sinds 2006 maakt Nissan de Livina in diverse Zuidoost-Aziatische markten zoals Indonesië, Maleisië, Thailand, China en Taiwan. De auto kwam eerst in lange variant met drie zitrijen op de Chinese markt als Livina Geniss, dit model heet op andere markten Grand Livina. De korte variant, simpelweg Livina, volgde later en in 2013 werd de serie nog grondig herzien. De Livina deelt het platform en zelfs de portieren met de eerste generatie Nissan Note, maar is wat groter en simpeler afgewerkt.
Sinds 2017 heeft Mitsubishi met de Xpander een stevige concurrent in huis voor de Toyota Avanza/Daihatsu Xenia, Suzuki Ertiga en Honda Mobilio. De Xpander wordt gemaakt in Indonesië, waar het een verkoophit is en de auto wordt ook geëxporteerd naar de Filipijnen, Thailand, Vietnam, Bolivia, Bangladesh, Egypte en Sri Lanka. Nissan komt er met de inmiddels bedaagde Livina niet meer aan te pas en daarom doet Nissan nu een beroep op alliantiegenoot Mitsubishi. Nissan heeft de voor- en achterkant gewijzigd om beter te passen bij de andere Nissan-modellen.
Bron: https://www.autoindustriya.com/auto-industry-news/mitsubishi-xpander-gets-nissan-badges-to-be-named-livina.html
De achterkant van de Xpander hierboven en hieronder de voorkant:
Sinds 2017 heeft Mitsubishi met de Xpander een stevige concurrent in huis voor de Toyota Avanza/Daihatsu Xenia, Suzuki Ertiga en Honda Mobilio. De Xpander wordt gemaakt in Indonesië, waar het een verkoophit is en de auto wordt ook geëxporteerd naar de Filipijnen, Thailand, Vietnam, Bolivia, Bangladesh, Egypte en Sri Lanka. Nissan komt er met de inmiddels bedaagde Livina niet meer aan te pas en daarom doet Nissan nu een beroep op alliantiegenoot Mitsubishi. Nissan heeft de voor- en achterkant gewijzigd om beter te passen bij de andere Nissan-modellen.


Bron: https://www.autoindustriya.com/auto-industry-news/mitsubishi-xpander-gets-nissan-badges-to-be-named-livina.html
De achterkant van de Xpander hierboven en hieronder de voorkant:
