NIO ET9 (CN)

De plaatjes zijn mooi, maar zoals een topmodel betaamt, de specs zijn nog indrukwekkender.
Motoren: voor Nio inductiemotor 180 kW, achter Nio PM 340 kW, samen dus 700 pk.
Accu: eigen ontwerp, 900V, Nio 46105 cilindrische cellen van 292 Wh/kg, capaciteit 120 kW, 5C opladen (max 600 kW). Nio zegt zelf 255 km in 5 minuten. Een snelle extrapolatie zegt dus range ongeveer 610 km.
Onderstel: steer-by-wire met snelheidsafhankelijke stuuroverbrenging, wielwielbesturing achter max 8,3 graden, volledig actieve ophanging met tweekamer-luchtvering
Electronica: zelf-ontwikkelde NX9031 chip op basis van 5nm technologie, eigen SiC inverters, alle electronische systemen dubbel uitgevoerd (veiligheidsredundantie), 3 lidars voor 355 graden beeld, Qualcom 8295 infotainment chip, eigen SkyOS operating system en vehicle controller.
Interieur: alleen 4-persoons, 28-voudig verstelbare achterstoelen, 2 15" schermen achter, koelkast, etc.
Prijs: RMB 800.000 (ongeveer €100.000). Klanten die nu pre-orderen krijgen 100 uur beschikking over een prive-chauffeur cadeau.

Comfortabele vering:

Impressie:
 
zelf-ontwikkelde NX9031 chip op basis van 5nm technologie, eigen SiC inverters, alle electronische systemen dubbel uitgevoerd (veiligheidsredundantie), 3 lidars voor 355 graden beeld, Qualcom 8295 infotainment chip, eigen SkyOS operating system en vehicle controller.

Dit zegt de meesten niks maar bedankt voor het delen :ROFLMAO:

NIO doet tenminste niet aan onnodige details, lijnen, hoeken en gaten. Ook hun interieurs zien er goed uit vind ik. minimalistisch zonder kil te zijn. Vind zo'n XXL hatchback overigens niet echt fraai.
 
Herbert Diess deelde in de feestvreugde bij de officiele lancering:


De hardware van de actieve ophanging komt overigens van het Amerikaanse ClearMotion. Porche gebruikt dezelfde actuatoren voor de gefacelifte Taycan.

Verder zijn de meeste specs ongewijzigd tov een jaar geleden. Alleen de accu is iets anders. 100 kWh ipv 120 kWh, range 650 km, verbruikt 162 Wh/km (CLTC).
 

Nog geen rijtest helaas. Wel weer mooi om te zien hoe luxe dit ding is. Het is meer een crossover 6-serie GT-achtige. Hier goed te zien:

Q80fhrq.png


1WupxS1.png
 
Niet echt een review, maar wel het kijken waard:
Grappig ook dat het hele project naar mij vernoemd is ;)
 
Geweldige machine en volkomen begrijpelijk dat alleen het beste van het beste met jou - Xiānshēng Leo - wordt geassocieerd (y)

Ook in Maart bleek de verkoop in China van Porsche, Audi, BMW en Mercedes weer lager dan het jaar ervoor. Gezien de continue uitrol van super geavanceerde auto's door lokale merken zal het voorlopig lastig blijven voor de Duitsers.
 
Terug
Bovenaan