De plaatjes zijn mooi, maar zoals een topmodel betaamt, de specs zijn nog indrukwekkender.
Motoren: voor Nio inductiemotor 180 kW, achter Nio PM 340 kW, samen dus 700 pk.
Accu: eigen ontwerp, 900V, Nio 46105 cilindrische cellen van 292 Wh/kg, capaciteit 120 kW, 5C opladen (max 600 kW). Nio zegt zelf 255 km in 5 minuten. Een snelle extrapolatie zegt dus range ongeveer 610 km.
Onderstel: steer-by-wire met snelheidsafhankelijke stuuroverbrenging, wielwielbesturing achter max 8,3 graden, volledig actieve ophanging met tweekamer-luchtvering
Electronica: zelf-ontwikkelde NX9031 chip op basis van 5nm technologie, eigen SiC inverters, alle electronische systemen dubbel uitgevoerd (veiligheidsredundantie), 3 lidars voor 355 graden beeld, Qualcom 8295 infotainment chip, eigen SkyOS operating system en vehicle controller.
Interieur: alleen 4-persoons, 28-voudig verstelbare achterstoelen, 2 15" schermen achter, koelkast, etc.
Prijs: RMB 800.000 (ongeveer €100.000). Klanten die nu pre-orderen krijgen 100 uur beschikking over een prive-chauffeur cadeau.
Comfortabele vering:
Impressie: