Nieuwe wagen

Ik vind dit een hele mooie combinatie dat zwart met crèmekleurige bekleding.
Wat is verstandig, ja het is een stuk goedkoper maar ik vind deze auto veel leuker dan welke Yaris dan ook. (Normale).

Best een heleboel geld voor een 7 jaar oude Mazda 2 van een particulier.
Weet best dat Mazda over het algemeen goed waardevast is ( zeker een CX-3 bijvoorbeeld ) maar toch.

Ongeveer zelfde budget :

Opel Corsa 1.0 Innovation - 2019 - 78.803 kilometer - Euro 12.490
Of
Opel Corsa 1.0 Online Edition - 2018 - 51.931 kilometer - Euro 13.500

Allebei vol met opties en maar liefst 3 of zelfs 4 jaar nieuwer.

Zeg ook niet dat je perse een Corsa moet gaan kopen maar ben dan wel benieuwd hoe je dan precies bij deze Mazda uitgekomen bent.

Popeye89 zei:
Welke dynamic versie? Hebben de fiestas nog specifiek onderhoud? 1 op 20 is dus makkelijk haalbaar?
Elke 20000km.
Met 100km/u op GPS is 1:20 prima haalbaar.
Maar veel stadsverkeer gaat het snel naar 1:15

De Ecoboost heeft veel koppel, maar de Mazda 2 ziet er van binnen een stuk volwassener uit. Ik denk dat het verbruik niet gek veel van elkaar scheelt.

Eigenlijk zijn alle B segment auto's gewild en houden ze goed hun waarde.
Deze Mazda 2 uit 2015 vind ik erg duur voor een 7 jaar oude auto. Een hogere restwaarde is vaak alleen leuk voor de eerste jaren, en eerste eigenaar.
De restwaarde over een aantal jaar is ook moeilijk te voorspellen, omdat elektrisch rijden steeds aantrekkelijker wordt.

Gezien het budget koop je daar ook gemakkelijk modellen uit 2018 of zelfs 2019 voor. De Ford Fiesta is een prima keus, probeer dan wel het nieuwe model te kiezen die in 2017 op de markt kwam, het oude model kwam in 2008 op de markt, en is al relatief oude auto. De Mazda 2 kwam in 2013 op de markt.

Kijk ook naar de Citroën C3 die kwam eind 2016 op de markt, en is een moderne en comfortabele auto, in Nederland erg onderschat, maar biedt veel waar en kwaliteit voor het geld. De Renault Clio is ook een goede optie. Het nieuwe model uit 2019 is nog wat duurder maar zeker een aanrader.

Oke. Wat zou je me aanraden? Is de mazda 2 voor 12000 uit mijn link teveel geld? Voor 3 jaar te rijden?

Popeye89 zei:
Oke. Wat zou je me aanraden? Is de mazda 2 voor 12000 uit mijn link teveel geld? Voor 3 jaar te rijden?
Nee het is niet teveel geld, gezien wat auto encyclopedie ook al aangeeft dat hij al gereserveerd is.
De Clio is ook een goede optie maar vind persoonlijk het interieur een afknapper.
De C3 is niet heel bijzonder en zeker niet onderschat, het is niet de auto die de gemiddelde Nederlander wil.
Maar als een 3 deurs ook mag, een Citroën DS3/Ds 3

Dank voor de reacties.

Hij is voor mij gereserveerd, maar vandaag nog e.e.a qua autos bekijken. Zal zo de Opel corsa eens bekijken en de Ford fiesta ecoboost 1.0 dus. Vanaf 2014? De corsa was toch best zwaar qua ledig gewicht?

Heel stom, maar als ik inderdaad kijk naar een bouwjaar, gewicht en verbruik kwam ik ook zoiets tegen: https://www.delaatautosbudel.nl/cars/hyundai-i10-1-0i-i-motion-comfort-plus/

Popeye89 zei:
Dank voor de reacties.

Hij is voor mij gereserveerd, maar vandaag nog e.e.a qua autos bekijken. Zal zo de Opel corsa eens bekijken en de Ford fiesta ecoboost 1.0 dus. Vanaf 2014? De corsa was toch best zwaar qua ledig gewicht?

Heel stom, maar als ik inderdaad kijk naar een bouwjaar, gewicht en verbruik kwam ik ook zoiets tegen: https://www.delaatautosbudel.nl/cars/hyundai-i10-1-0i-i-motion-comfort-plus/
Dit is de kleinste klasse, met lichte zuinige auto's. Maar je kan aan alles merken dat het ook de goedkoopste klasse is. Kleine motoren met weinig vermogen goedkope materialen en minder geluidsdempend materiaal. Zoek je een echt zuinige auto zonder dat het een hybride moet worden dan kom je vaak hier uit.
Voor de rest zijn het geen ruime auto's dus mensen meenemen kan alleen op kleine stukjes.

Oke. Verder kwam deze wel goed uit de testen met weinig problemen...

Was nog even kijken naar een ecoboost.. best prijzig nog!

Omtrent de hyundai: ik zie bij de i10 hier en daar wat klachten over een disiltributiekettingprobleem. Iets om zorgen over te maken?

Popeye89 zei:
Dank voor de reacties.

Deze Opel Corsa kwam in 2014 op de markt, maar de basis is veel ouder.
De auto weegt 1163 kg, dus is wel vrij zwaar. Dit is wel een auto die veel biedt voor relatief weinig geld, en is dus zeker te overwegen.

De facelift van de Ford Fiesta ( vanaf 2008) was eind 2012.

In het A segment zijn auto's als de Hyundai I10, Renault Twingo 2, Fiat Panda, Kia Picanto en Opel Karl aantrekkelijke auto's. Wel lever je vaak in wat betreft ruimte, motor vermogen, en comfort, afhankelijk van model en motor. Deze 5 modellen staan goed bekend, neem liever niet de twinair motor bij de Fiat.

Veel B segment auto's bieden meer comfort en meer ruimte.

1163 zelfs. Dat is nogal wat. Ik zag er staan met 1099 qua gewicht... Dank voor het uitzoeken overigens.

Nu was ik hier in de regio aan het zoeken (Limburg) Kom ik eentje tegen die ook de mazda 2 te koop had, en toevallig een Polo. Niet maar aan gedacht zelfs, tot ik hem dus net zag. https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/volkswagen/m1842805784-volkswagen-polo-1-0-comf-bns-r-all-star

De anderen in de buurt:

Ik denk dat een Corsa zuiniger zal zijn dan deze Fiesta, maar wat is die mooi. Prijs technisch lijkt me het meer dan een mazda 2 voor het geld. https://www.autoscout24.nl/aanbod/-e6af16a9-5be1-41cd-9eae-df6a3010aef1

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/ford/m1842250145-ford-fiesta-1-0-140pk-st-line-keyless-17-st-in-nieuwstaat
Geen cruise als ik het goed heb gezien.. naderhand inbouwen is een optie. Maar niet de voorkeur....

Zwaar qua gewichtsklasse, interieur (info en kachel) en glimmende gril minder mooi, maar denk wel dat deze ook degelijk is na tips van jullie:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/opel/m1839417644-opel-corsa-e-1-0-edition

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/opel/m1837599064-opel-corsa-1-0t-2017-blauw-apple-carplay-airco-led

Deze Polo heeft maar 75 pk en is geïmporteerd, deze motor lijkt mij aan de lichte kant voor deze auto. Ik zou bij de VW Polo ook altijd het nieuwe model kiezen die in oktober 2017 op de markt. Die is veel moderner, en van betere kwaliteit. Het budget is dan eigenlijk te klein.

Ai dat is jammer, had ik denk ik over de maand oktober heen gelezen...

Stel die polo kan weg voor 8500, is dat dan te prijzig?
Hoe was de grijze Fiesta? Zag die er goed uit, of is dat extra opletten vanwege zijn "snelle" looks?

Wederom dank!

Popeye89 zei:
Ai dat is jammer, had ik denk ik over de maand oktober heen gelezen...

Stel die polo kan weg voor 8500, is dat dan te prijzig?
Hoe was de grijze Fiesta? Zag die er goed uit, of is dat extra opletten vanwege zijn "snelle" looks?

Wederom dank!
De Polo is in tegenstelling tot wat de advertentie doet geloven gewoon een 1.0mpi en zeker geen TSI en je hebt dus maar 75pk en 95nmm, de Fiesta heeft 101pk en ook meer koppel dus die rijdt veel fijner.
De blauwe Fiesta is ook import en is een 125pk versie volgens het kenteken is nog weer iets leuker dan de 100pk, maar het is aan jezelf om te bepalen welke je de moeite waard vind. Ik zou niet voor een Polo zonder turbo gaan.

Omdat dat sneller gaat met een turbo?' Of gewoon het rijden in het algemeen tov de Polo?

Ik lees over de fiestas wat problemen met koppeling en voornamelijk flink tegenvallend verbruik van 1 op 15 a 1 op 16.... Maar dit kan ook aan de rechtervoet liggen natuurlijk.
75 pk is toch voldoende voor onze wegen? Sochtends vaak file... (ik) en wat 80 wegen. Verder niks geks.

Verbruik ligt aan de rechtervoet, je kan er prima 1:2p meerijden, alleen niet op korte stukjes.
Ja 75pk is genoeg, maar even vlug een auto of ander voertuig inhalen wordt een uitdaging en invoegen op de snelweg is ook plannen. Ik vind iets meer vermogen prettiger zonder dat het meteen een racemonster moet worden.

Begrijpelijk ja! Maakt het iets uit qua bouwjaar? Zie dat ze gunstig geprijsd zijn, maar dan heb je wel een oudje. Zometeen weer even zoeken!

Helemaal tegen de verwachting in. Een i10 gekocht uit 2015. 57000 km gelopen. 5500 aanschafprijs. Leek me niet verkeerd.

Dank. Jawel. Via kennissen toevallig aangeboden. Als ik hem op internet vergelijk een kleine 2000 goedkoper dan de rest..

Terug
Bovenaan