Renate 1652600
Startmotor
Hallo allemaal
Mijn naam is Renate en Wij zijn op zoek naar een andere auto:
Even wat achtergrond informatie,
Ik rij nu een Seat Ibiza Style 1.2 Diesel. Zeer complete auto alleen met inmiddels 295000 op de teller begint er meer aan te mankeren dan het standaard onderhoud. Inmiddels heb ik er 3 jaar in gereden en vind ik het tijd voor wat anders. Wij rijden ongeveer tussen de 35000 en 40000 km per jaar. Waarvan woon werk verkeer zeker 140 km per dag waarvan 80% polderwegen en 20% snelweg.
Kinderen zijn inmiddels groot die willen hooguit nog 1 a 2 keer per jaar mee dus we hoeven geen grote gezinsauto.
Nu twijfel ik enorm wat ik als volgende auto moet kiezen.
Ga ik weer voor een diesel, of overweeg ik een hybride omdat ik zoveel polder rij ( 80 en 60 km wegen )
Of zelfs Bi fuel/ Gas
Budget is ongeveer 8000 euro inclusief de inruil van de Ibiza ( ik denk dat deze tussen de 1000 en 1500 op inruil doet)
Eisen In ieder geval automaat, cruise controle en airco.
Auto's waar ik over twijfel:
Toyota Yaris Hybride 1.5
Toyota Auris Hybride geen idee welk type 1.8 of?
Citroen DS3 Diesel
Renault Clio 1.5 Diesel
Gas/BiFuel ik heb geen idee van merk/type
Ik heb geen verstand van auto's dus heb het forum al meerdere keren doorgebladerd, om de adviezen bij elkaar te brengen.
Maar misschien zie ik belangrijke dingen over het hoofd.
Ik ga zeker proefritten maken natuurlijk, maar wil wel gericht kunnen zoeken.
Mijn eigen garage is van de VAG auto's dus die zal me geen ander merk aanraden dan dat.
Ik hoop dat jullie mij van wat adviezen kunnen voorzien.
Gr Renate
Mijn naam is Renate en Wij zijn op zoek naar een andere auto:
Even wat achtergrond informatie,
Ik rij nu een Seat Ibiza Style 1.2 Diesel. Zeer complete auto alleen met inmiddels 295000 op de teller begint er meer aan te mankeren dan het standaard onderhoud. Inmiddels heb ik er 3 jaar in gereden en vind ik het tijd voor wat anders. Wij rijden ongeveer tussen de 35000 en 40000 km per jaar. Waarvan woon werk verkeer zeker 140 km per dag waarvan 80% polderwegen en 20% snelweg.
Kinderen zijn inmiddels groot die willen hooguit nog 1 a 2 keer per jaar mee dus we hoeven geen grote gezinsauto.
Nu twijfel ik enorm wat ik als volgende auto moet kiezen.
Ga ik weer voor een diesel, of overweeg ik een hybride omdat ik zoveel polder rij ( 80 en 60 km wegen )
Of zelfs Bi fuel/ Gas
Budget is ongeveer 8000 euro inclusief de inruil van de Ibiza ( ik denk dat deze tussen de 1000 en 1500 op inruil doet)
Eisen In ieder geval automaat, cruise controle en airco.
Auto's waar ik over twijfel:
Toyota Yaris Hybride 1.5
Toyota Auris Hybride geen idee welk type 1.8 of?
Citroen DS3 Diesel
Renault Clio 1.5 Diesel
Gas/BiFuel ik heb geen idee van merk/type
Ik heb geen verstand van auto's dus heb het forum al meerdere keren doorgebladerd, om de adviezen bij elkaar te brengen.
Maar misschien zie ik belangrijke dingen over het hoofd.
Ik ga zeker proefritten maken natuurlijk, maar wil wel gericht kunnen zoeken.
Mijn eigen garage is van de VAG auto's dus die zal me geen ander merk aanraden dan dat.
Ik hoop dat jullie mij van wat adviezen kunnen voorzien.
Gr Renate