Nieuwe velgen voor mijn Mazda 2

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Dus zoals hierboven staat. Ben ik eraan toe om nieuwe velgen te nemen. Ik heb al een op oog alleen helaas pas die niet op me auto. 4x100 maat is beperkt in mooie velgen. Ik hou niet van tuning, het mag lm velgen zijn die mooi past onder me auto. Maakt het verschil uit als je van 15inch naar 16inch neemt wegens benzine verbruik? Ik heb al banden op het oog. Michelin Cross Climate. Wat voor velgen ik in me hoofd heb is soort spaken met kromming erin. Net als propeller. Zie hier foto van Turbine velgen die onder Tesla zit of bij Volkswagen.
Tsportline-Tesla-Model-S-Grey-Silver-tst-5.jpg

$_84.JPG

Nee, zou misschien ietsje onzuiniger worden (erg brede banden op die nieuwe 16 inch velgen, ligt eraan hoe breed je ze wil) zullen wat extra rolweerstand geven. Wel een nog strakkere wegligging; iets minder wendbaar/speels gevoel op lage snelheid, maar met plattere banden zul je nog meer aan de weg kleven in de bochten.   

Ik vind die turbine velgen ook mooi, moet wel beetje bij de auto passen, op een Mazda 2 staat het vast mooi. Let op je steekmaat enz. bij de aanschaf.

@ Little Mouse: je wilt het niet, maar hoogglans zwarte stalen velgen met slechts een fraaie naafdop is het helemaal.
                                              Daar kan geen lichtmetaal tegenop.

Beste topicstarter,

In de categorie Mijn Auto stond het niet goed. Ik heb het even verplaatst naar techniek/onderhoud vanwege je vragen over het brandstofverbruik, maar anders zal het nog naar Tuning of Algemeen moeten...

Groet,
Terence
Autoweek moderator

Hallo,
Bedankt voor jullie reactie. Ik dacht juist dat 16inch minder rolweerstand heeft? Ja ik wist dat wat betreft met stuurgedrag beter gaat in de bochten. Dat vind ik niet mooi onder me auto. Ik wil liever gewoon origineel velgen hebben maar die toch sportief uitzien. Dat is niet erg Terrence dat het verplaats is.
Ik heb Turbine velgen proberen te zoeken maar ze hebben niet. Rial verkoopt ook vergelijkbaar velgen maar voor 4gaats is het minder spaken. Ik ben beetje meer uitgebreider wezen kijken. Toen zag ik deze velgen van Ronal. Best aparte velgen en wel mooi denk ik onder mijn bakkie.
ronal-lz-1-dilny.jpg

Terug
Bovenaan