nieuwe suzuki swift met stuurproblemen

cw waterman

Net ingestapt
Kan iemand mij helpen met dit probleem : heb nieuw model suzuki swift en als ik wegrijd en een scherpe bocht moet maken op lage snelheid dribbelen mijn banden
net of de auto over glad wegdek gaat, dat dacht ik ook in eerste instantie maar dat gebeurt dus ook als het droog is maar ik hoor ook een licht piepend geluid als ik in een bocht gaat wel zachtrijdend net of er een rem aanloopt voor de rest rijd de auto goed nog niet bij de dealer geweest maar ik denk misschien hebben meer mensen daar last van hebben ?

Ik zou samen met de chef werkplaats van jouw Suzuki dealer een proefrit maken en hem het geluid laten horen.

Heb je niet gewoon last van onderstuur? Welk merk banden liggen er onder de auto?

Het is een aanname, maar wellicht ligt er een setje aftermarket wielen met een C-merk band onder Swift (wat vaak als accessoire wordt geleverd bij Suzuki). Deze kunnen zelfs op lage snelheid al snel onderstuur vertonen, vooral in haakse/scherpe bochten.

1) check de tip van bofkont
2) Banden niet af laten lopen alvorens de auto uit te leveren? Rij eens langs de pomp en check de bandenspanning. Misschien staat die nog op 3,5. Je zou de eerste niet zijn.

Terug
Bovenaan