Nieuwe SUV gezocht (2 kinderstoeltjes + 1 volwassen op achterbank)

We zijn op zoek naar een SUV waarin we 2 kinderzitjes met base (nuna) én een volwassene comfortabel op de achterbank kwijt kunnen. ISOFIX is belangrijk, maar niet per se op alle 3 de plekken. Budget is €20.000 - €25.000, liefst bouwjaar 2020 of nieuwer.
Wij hebben zelf dus 2 kids, maar nemen ook regelmatig iemand mee met de auto.

Heeft iemand ervaring met modellen die hiervoor geschikt zijn? Alle tips welkom!

Wij zitten zelf nu te zoeken in de Tiguan Allspace, Kodiaq of Taracco hoek… maar staan ook open voor andere suggesties of het horen van specifieke ervaringen met bovenstaande modellen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

PS: MPV’s zijn een no-go en stationwagens zijn ook niet echt favoriet tenzij het echt een heel mooi model is.

Laatst bewerkt:
PS: MPV’s zijn een no-go

blijft toch wel grappig. Eigenlijk wil iedereen als het even kan een MPV. iets waar elke vader vroeger warm van werd moet de laatste jaren per se een SUV. Fabrikanten gingen SUV's bouwen zoals een X-train, KIA sorento. Opel Antara, etc. ladder chassis, dikke motor en toch luxe, precies zoals een SUV hoort te zijn en waar de U ook voor staat. Maar mensen willen eigenlijk geen SUV, ze hebben liever een ruime gezinsauto.
Nu maken fabrikanten eigenlijk meer een ruime flexibele MPV met wat SUV trekjes. fabrikanten plakken het woord SUV er op en de consument is blij, want er staat geen MPV label op :LOL:

stationwagens zijn ook niet echt favoriet tenzij het echt een heel mooi model is.

mooi is vrij subjectief natuurlijk. Auto's zoals een taracco vind ik zowel van buiten en binnen ook alles behalve mooi. Ruim en functioneel vervoersmiddel is het wel.

ik zou voor iets als een espace gaan van na de facelift, zoiets als voorbeeld
- de 1.8 is zeer betrouwbaar en 225PK heb je zelfs vol bepakt lekker wat over
- de espace is in zowel 5 persoons als 7 persoons te krijgen.
- vaak standaard al vrij luxe, zeker de initiale is super de luxe
- niet zo bonkig maar comfortabel
- betrouwbaar
- vierwielsturing. dus de achterwielen sturen ook wat mee op de snelweg voor stabiliteit. en sturen tegen in de stad waardoor manoeuvreren, keren en parkeren veel makkelijke word voor zo'n grote auto.
- en als belangrijkste voor jou eis. de achterbank heeft 3 gelijke stoelen. dus zelfs met 3 personen achterin zit de middelste ook gewoon prima in plaats van in elkaar gepropt tussen 2 kinderstoeltjes zoals bij de meeste auto's zo is. In dit voorbeeld zijn de achterstoelen nog verwarmbaar ook. prachtig leer, dus makkelijk schoonmaken en heel fraai uitgevoerd.

0-58c2ac5f6ff853b3d1fbdd1298467737.jpg

0-ec48e7fe673d12e4d2e2a454c1925a8b.jpg

0-067a75061a90fa1af328eb3613cc36a6.jpg

0-d75e92cc51374e8dc7a02660d8c4bc2d.jpg

Bedankt voor jullie reacties tot zover.

Haha, ja voor mij valt de Renault Espace dus wel in de mpv categorie.

Ben benieuwd of jullie nog andere ideeën of ervaringen hebben waar wij nog niet aan gedacht hadden.

SUV = grote wielen en een optisch truukje zodat de auto wat hoger op z'n poten lijkt te staan.
TdZ7cy.png

MSZFfZ.png

De Espace heeft dat eigenlijk ook al, misschien moet ik de schuine ipv verticale achterruit nog toevoegen aan de formule.

Kodiaq/Allspace/Tarraco is zo goed als gelijk. Kodiaq is wat ruimer op de derde zitrij, maar daar hoor ik je niet over. Je gaat dus voor een 5-zitter.
Met twee stoeltjes op de buitenste plaatsen in de Isofix zit je denk ik als volwassene niet echt lekker op de middelste plek.

Hoewel meer MPV is de Espace wel een goede optie door de drie aparte stoelen. Zelfde geldt voor de C5 Aircross. Een middelste plek op een bank is al geen aanrader, laat staan als je klem zit tussen twee isofix-stoelen.
Zijn alle motoren in de Aircross slecht? Anders zou dat mijn keuze zijn.
Maar sowieso ter plekke passen met de stoelen.

De C5 aircross is wel echt heel erg krap achterin. Als je iemand met een beetje lengte hebt achter het stuur kan je vrij lastig daar normaal achter zitten.

Een Peugeot 5008 met 1.6 Puretech motor daarentegen is wel een interessante optie lijkt me. Ruim en best netjes van binnen en buiten.

Bij een dergelijk wensenpakket heb ik direct gedacht aan de Ford S-max. Is echter geen SUV.

Jan zal er waarschijnlijk niet mee geholpen zijn, maar misschien brengt het anderen op een idee.
Dit was voor mij de fijnst rijdende auto in de laatste 20 jaar, ondanks de maar 136pk diesel van toen (2010).

Haha, ja voor mij valt de Renault Espace dus wel in de mpv categorie.

renault vind het een SUV., maar zo zie je maar dat het net is wat je zoekt. Persoonlijk vind zo'n espace vele malen mooier dan een Taracco , zowel van buiten als binnen, materiaalgebruik ook zeker, en nog praktischer ook als je met zn drieën achterin wil zitten.

Een S-max is ook zo'n fraai model, met 3 gelijke stoelen achterin, rijd veel beter dan menig SUV en met jou eisen ook een top kandidaat.

een SUV zal altijd inleveren op diverse vlakken. In de franse hoek heb je wel wat zoals een C5 aircross. maar dat zijn ook eigenlijk meer MPV's waarbij de fabrikant een beetje heeft ingeleverd om toch de begeerlijke SUV look te creëren

Het merk Renault wordt hier in Nederland vaak bijzonder onderschat.
In verschillende internationale onderzoeken staat Renault bijna altijd in de top 10 van meest betrouwbare merken.

Mijn huidige Renault heb ik nu ruim 5 jaar, en tot nu toe geen enkele reparatie of storing gehad, ook met mijn vorige Renault die ik 9 jaar heb gehad ben ik niet tussen de beurten in de garage geweest en deed het gewoon altijd.
De problemen aan het begin van deze eeuw zijn al heel lang geleden opgelost.

Een Espace is natuurlijk een grote luxe auto, de kans op dat er iets mis kan gaan is dan groter, maar hoort zeker in zijn klasse tot de betrouwbare opties.
De facelift Espace van Ascona GT met 1.8 is wel een bijzonder goede optie.

De Peugeot 5008 met 1.6 is ook een goede optie.

Als je ruimte zoekt ga dan voor een MPV of station. Een SUV is een verhoogde hatchback. Daarnaast heeft een station meestal een langere wielbasis wat het comfort ten goede komt.

Het merk Renault wordt hier in Nederland vaak bijzonder onderschat.
In verschillende internationale onderzoeken staat Renault bijna altijd in de top 10 van meest betrouwbare merken.

Mijn huidige Renault heb ik nu ruim 5 jaar, en tot nu toe geen enkele reparatie of storing gehad, ook met mijn vorige Renault die ik 9 jaar heb gehad ben ik niet tussen de beurten in de garage geweest en deed het gewoon altijd.
De problemen aan het begin van deze eeuw zijn al heel lang geleden opgelost.

Een Espace is natuurlijk een grote luxe auto, de kans op dat er iets mis kan gaan is dan groter, maar hoort zeker in zijn klasse tot de betrouwbare opties.
De facelift Espace van Ascona GT met 1.8 is wel een bijzonder goede optie.

De Peugeot 5008 met 1.6 is ook een goede optie.
O. mee eens hoor. Ik heb niet meer problemen met Renaults gehad dan met andere auto's.
Sterker nog, met een eerste serie BMW 1-serie stond ik bijkans elke week wel met de monteur te praten.

Nissan x-trail
Kan ik niet aanraden. Heb nu de Outlander die op hetzelfde platform staat en het interieur met de X-Trail deelt. Ondanks dat het een super fijne auto is, kom je in de breedte ruimte tekort op de achterbank en kan je écht niet comfortabel zitten met 2 kinderstoelen + volwassene.

Auto’s met 3 losse stoelen achterin is in dit geval aan te bevelen.

Terug
Bovenaan