A
Anoniem
Guest
Na vele probleemloze kilometers is het tijd om mijn 3drs Mitsubishi Colt in te ruilen voor een andere meer praktische auto.
Ik rij ongeveer 25k kilometers per jaar. Ik ben op zoek naar een relatief goedkope, betrouwbare auto waar ik de komende jaren mee vooruit kan.
(evt. met voldoende bagageruimte voor een 1e kleine. Al zal dit nog wel 1,5 tot 2 jaar duren)
Eisen:
Budget max 11.000
Enigszins stil (De Colt was niet stil en gaf op de snelweg veel geluid.)
Minimaal goede airco, cruisecontrol, 5drs
Een trek voor de fietsendrager is geen pre, maar scheelt weer achteraf.
Zuinig (krachtige motor is voor mij geen pré)
Ik ben zelf relatief lang (1,95), goede stoelen zijn meegenomen. (Ook hier geldt in de Colt heb ik ook nooit problemen gehad)
Ik heb zelf al flink wat zitten rondspeuren en een paar goede opties op het oog in vooral het B segment. Honda Jazz is hier ook veel genoemd, maar valt voor mij af vanwege het uiterlijk.
Renault Clio Estate (Phase 2)
Heeft tot nu toe de voorkeur. De krappe achterbank en sobere opties zie ik wel al een nadeel.
Seat Ibiza ST station
Skoda Rapid/Spaceback (minder betrouwbaar?)
Kia Rio
Ik rij ongeveer 25k kilometers per jaar. Ik ben op zoek naar een relatief goedkope, betrouwbare auto waar ik de komende jaren mee vooruit kan.
(evt. met voldoende bagageruimte voor een 1e kleine. Al zal dit nog wel 1,5 tot 2 jaar duren)
Eisen:
Budget max 11.000
Enigszins stil (De Colt was niet stil en gaf op de snelweg veel geluid.)
Minimaal goede airco, cruisecontrol, 5drs
Een trek voor de fietsendrager is geen pre, maar scheelt weer achteraf.
Zuinig (krachtige motor is voor mij geen pré)
Ik ben zelf relatief lang (1,95), goede stoelen zijn meegenomen. (Ook hier geldt in de Colt heb ik ook nooit problemen gehad)
Ik heb zelf al flink wat zitten rondspeuren en een paar goede opties op het oog in vooral het B segment. Honda Jazz is hier ook veel genoemd, maar valt voor mij af vanwege het uiterlijk.
Renault Clio Estate (Phase 2)
Heeft tot nu toe de voorkeur. De krappe achterbank en sobere opties zie ik wel al een nadeel.
Seat Ibiza ST station
Skoda Rapid/Spaceback (minder betrouwbaar?)
Kia Rio