nieuwe polo 6c van 2015 probleem

Guest
hallo iedereen ben een trotse eigenaar van een polo 6c van 2015 nog net een jaar oud nu bij 18.000 kilometer geeft de polo bij het rechts achteruit sturen een behoorlijke knak geluid en sind vanavond nu ook als ik gewoon in de parkeer vak rij naar rechts toe ook knak geluid

al 2 keer bij de vw dealer in assen geweest zijn ze mee gereden maar toen hadden ze niks gehoord net een spook auto ga er morgen vroeg weer mee heen

hebben meer mensen met dit type polo er last van

Wat het ook is, het is wel snel bij zo'n jonge auto. Drie verdachten wat mij betreft: gebroken veer, defect domlager of defecte aandrijfas. Maar alle drie totaal niet te rijmen met leeftijd of kmstand. Vreemd.

Zal wellicht dan iets zijn wat verkeerd geproduceerd is. Immers merk je een dergelijk defect ook wel met testen.

Maar s. Velthuis, even voor mij persoonlijk om weer wat bij te leren, hoezo de veer? Waarom staat die bij jouw verdachten?

Nissan GT-R zei:
Zal wellicht dan iets zijn wat verkeerd geproduceerd is. Immers merk je een dergelijk defect ook wel met testen.

Maar s. Velthuis, even voor mij persoonlijk om weer wat bij te leren, hoezo de veer? Waarom staat die bij jouw verdachten?

Een gebroken veer knalt in de veerschotel tijdens het verdraaien van de veerpoot tijdens het sturen. Een gebroken ligt niet goed meer in de veerschotel.

s velthuis zei:
Nissan GT-R zei:

Een gebroken veer knalt in de veerschotel tijdens het verdraaien van de veerpoot tijdens het sturen. Een gebroken ligt niet goed meer in de veerschotel.
Ja maar als het de veer is die gebroken is moet je het ook horen als je naar links gaat en volgens mij ook als je een hobbel over gaat.

zombies zei:
s velthuis zei:
Nissan GT-R zei:

Ja maar als het de veer is die gebroken is moet je het ook horen als je naar links gaat en volgens mij ook als je een hobbel over gaat.

Hebben het bij een megane gehad. Die gaf een droge tik bij het insturen maar een kant. Door de breuk in de onderste wikkeling lag de veer niet meer met het uiteinde in het deel van de veerschotel wat dat voor bedoeld was. Insturen naar de betreffende kant zette de veer op torsiespanning, waarna hij tegen het einde van de veerschotel schoot. Dat gaf de tik. Maar ben benieuwd wat het hier is, bij zo'n jonge auto.

het begon al bij 18.000 kilometer en kilometer stand is nu 22.000 gisteren weer monteur mee geweest niks gehoord zo als normaal

en gistermiddag weer knak hij wordt op 9 mei toch op de brug gezet en toch naar gekeken

Bijzondere aanpak, ze gaan wel mee rijden (15-20 minuten ) maar even op de brug kijken (5 minuten) doen ze niet?

V0RQ zei:
Bijzondere aanpak, ze gaan wel mee rijden (15-20 minuten ) maar even op de brug kijken (5 minuten) doen ze niet?

Tijd voor een dealerreview op AW?
a068.gif

ze hebben de wiel lager vervangen en geen last meer van

moet wel zeggen dat me pioneer nexus dj set nog langer mee gaat dan de wiel lagers van een auto van een jaar oud

ik neem me worden helemaal terug dat ik er geen last meer van had

de wiellager was toen vervangen pang weer terug die knap in het stuur

weer naar century veerpoot vervangen zeggen klaar weg is het nog geen weekend voorbij hup weer pang in het stuur

auto hebt nu 26233km op de teller wordt er flauw van dat ze het niet kunnen vinden heb de verkoper nu gemailt dan moet hij het maar oplossen desdnood een nieuw auto

Ik heb bij mijn auto iets vergelijkbaars gehad. Ook bijna de gehele wielophanging vervangen, uiteindelijk bleek het de wielkuip te zijn die niet goed vastzat waardoor er een hoekje telkens voor of achter de veer schoot. Dit was echter pas na de verlaging, dit heeft er wel mee te maken gehad. Denk dus niet dat dit bij jou het geval is, maar wie weet.

Is er verder niks bekend bij Volkswagen over eventuele terugroepacties, of Polo's met exact hetzelfde probleem? Ik zou het zelf anders, mocht het dus niet aan de veren of iets dergelijks te liggen, gaan zoeken in de stuurinrichting.

nou het probleem is nu helemaal op gelost heb al 8 maanden problemen met de polo dat de knak geluid tijdens achteruit rijden en stuurt nog steeds het probleem heeft en century doet er helemaal niks aan heb de klachten van me polo's die ik heb gehad op facebook gezet dat ik er helemaal flauw van ben met het merk volkswagens

en heb vandaag een nieuwe hyundai i20 2016 model gekocht over twee weken kan ik hem ophallen kreeg een goeie prijs voor de vw troep terug

dus bij deze wordt het voor mij geen vw meer ben er helemaal zat van hoe century met de klanten omgaat echt triest voor woorden de auto begon al bij 18.000km met die probleem in december 2015 en nu bijna 8 maanden verder nog helemaal niks aan gebeurt en de polo zit nu bijna op 30.000km en dan komt er binnen kort ook nog een onderhoudtbeurt aan en dan willen ze wel geld zien oplichters

En nu weer proberen rustig adem te halen. Knap dat je zo lang onafgebroken kunt praten, zonder punten en komma's!

ja rustig adem hallen doe ik nu wel weer was echt goed pissig op de directeur van century autogroep hij zal me donderdag terug bellen maar nog helemaal niks meer voor een oplossing gehoord zooitje daar

weet je wat die zei vind je het goed dat je 4 dagen je auto bij ons laat gaat de auto met de montuer mee naar huis die rijdt er een paar dagen in op tetesten waar het weg komt het knak geluid en dan zal ik 4 dagen lang een nieuwe demo polo mee krijgen donderdag zal die me er over bellen wanneer die demo polo er staat en een paar dagen verder niks meer gehoord

Terug
Bovenaan