Nieuwe logo's

M

MCW

Guest
29-origin-6881361.jpg

O.a. Renault, Peugeot, Opel, VW, Nissan, Kia, Toyota, BMW en RR hebben al hun logo vernieuwd. Meestal strakker, 2D (o.a. vanwege sensoren achter logo) of een verwijzing naar het verleden. Fiat had dat al een hele tijd geleden gedaan. Welke logo's uit het verleden zien jullie graag terugkomen?

Ik weet niet waar de ‘vanwege sensoren achter het logo’ gekkigheid vandaan komt, maar de reden is natuurlijk dat automerken steeds meer ‘mobiliteits oplossingen’ worden en logo’s (vooral) op digitale interfaces getoond worden in plaats van alleen een plakkaatje op de auto zelf.

Joop 5528328 zei:
Ik weet niet waar de ‘vanwege sensoren achter het logo’ gekkigheid vandaan komt, maar de reden is natuurlijk dat automerken steeds meer ‘mobiliteits oplossingen’ worden en logo’s (vooral) op digitale interfaces getoond worden in plaats van alleen een plakkaatje op de auto zelf.

Dat is wel zo, alleen zouden die digitale interfaces die logo's toch ook steeds beter in 3D moeten kunnen weergeven? M.a.w. zou hier naarmate de technologie voortschrijdt sprake kunnen zijn van een tijdelijk verschijnsel?

Een logo uit het verleden dat ik graag zou zien terugkomen is dat van Citroën, en dan de chevrons die tot 2009 werden gebruikt en niet het vooroorlogse paasei dat volgens de geruchten zou terugkomen. Weg met die boemerangs in elk geval.

Joop 5528328 zei:
Want voorheen werden de logo's nooit digitaal getoond, of 2d op een brochure ofzo?

Ik vind het vooral naar marketing rieken. Denk inderdaad dat het past in het paarsebroekenverhaal dat nu eenmaal bij een aangescherpte strategie lijkt te horen. Minder autofabrikant, meer 'mobiliteitsoplossing', inderdaad. Of überhaupt gewoon "oplossing". Want dat nieuwe logo van Peugeot doet vermoeden dat zij nog wel een stapje verder gaan en dat we binnenkort ook een Peugeot kleding- en cosmeticalijn mogen verwachten. Staat prima op een parfumflessie ofzo.

929V6 zei:
Peugeot kleding- en cosmeticalijn

Cosmetica kom ik nog niet tegen maar die kledinglijn is er al jaren. Overigens nu al in de nieuwe huisstijl.
Ja, maar dat zijn enkel de essentials hè! ;) Binnenkort ook boxershorts, t-shirtjes, poloshirts, bermuda's, etc. In uiteraard niet te vergeten in talrijke frisse couleurtjes!

Tja doet vrijwel ieder merk dat niet met petjes, shirts e.d?

Ik was de laatste update van het logo van FIAT overigens alweer vergeten. Lijkt wel een mix van het '82/'99 logo maar dan in letters. Maar vind eerdergenoemde logo toch wel leuker

45520-81fd5cfb5abc093bef120cd0ac2f6e3eba4291f1.jpg

DeeTwee zei:
Want voorheen werden de logo's nooit digitaal getoond, of 2d op een brochure ofzo?

Het maakt nogal wat uit of je een logo relatief groot in een brochure afdrukt of al icoon in een smartphone app wilt gebruiken. En je wilt niet verschillende logo's voor verschillende toepassingen hebben.

In deze video van Peugeot zie je dat ze een speciale variant hebben ontwikkeld voor dergelijke digitale toepassingen. Je kunt discussiëren over de onderscheidende kwaliteit van dat icoon, maar er is in ieder geval over nagedacht. Vanaf 44 seconden zie je het. Of in je browser, natuurlijk...

Terug
Bovenaan