Nieuwe leaseauto

Nieuwe leaseauto

• Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .

frank 6929466

Net ingestapt
Beste mensen,

Vanwege de twijfels wil ik graag gebruik maken van jullie kennis en expertise

Ik ben in de luxe positie dat ik een nieuwe leaseauto mag bestellen. Vanwege de hoge energieprijzen, is op dit moment een plug in hybride model het meest interessant.
Ik heb een gezin met 2 kleine kinderen van 5 en 3, en ga graag 2x per jaar op wintersport. Verder rijd ik ongeveer 30.000 km per jaar. Ik zoek een mooie premium hybride auto en na een zoektocht zijn er voor mij nog drie auto’s over:

Mercedes c300e amg line estate: opties winterpakket nightpakket trekhaak en panaromadak
Volvo xc60: 2024 modeljaar core edition met 19 inch wielen, trekhaak en climate pakket
Bmw 320e estate: alle opties er op en aan

Ik rij veel in druk verkeer of met een gezin dus comfortabel is prettig

Graag jullie advies!

Alvast bedankt!

Hieronder staan ze op een rijtje, hopelijk in de juiste uitvoering, om een beetje te kunnen vergelijken. Het eerste dat mij opviel is dat de XC60 een SUV is en de andere een stationwagon dus de V60 er ook even bijgezet. Verder valt op dat er nogal een verschil in elektrische actieradius is, de Mercedes springt er wel uit met maar liefst 107 km terwijl de BMW niet verder komt dan 61 km (als de AW gegevens kloppen tenminste), de Volvo's zijn ook AWD. Ik zou er vooral ook uitgebreid in gaan proefrijden, zowel in elektrische modus als hybride (met lege accu). Plug-in hybrides zijn complexe auto's en de samenwerking tussen elektromotor, automaat en brandstofmotor verloopt niet altijd even soepel.

De vraag is ook of je die extra elektrische actieradius goed kunt gebruiken of dat het niet zoveel uitmaakt met je specifieke rijpatroon.

https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/105910-104645-105786-105287/

Zo'n C-klassr kun je relatief gezien niks in kwijt, en die AMG opsmuk maakt het een proletenbak, XC60 is een ruime zeer comfortabele gezinsauto.

Makkelijke keuze!

Piet Gazelle zei:
Zo'n C-klassr kun je relatief gezien niks in kwijt, en die AMG opsmuk maakt het een proletenbak, XC60 is een ruime zeer comfortabele gezinsauto.

Makkelijke keuze!
De Volvo's zijn oud en achterhaald, maar smaak heb je niet echt door het een proletenbak te noemen, klinkt als een opmerking van een puber.
De C-klasse heeft een erg kleine kofferbak door de idioot grote accu, ja je komt ver maar je koopt een station voor de ruimte en die ontbreekt, de 3 serie heeft een iets grotere kofferbak, de XC60 de grootste maar is alweer een oudere auto, met waardeloze bediening omdat teveel via het scherm moet.

De MB komt ver maar volgens diverse testen voelt die auto door het grote accupakket wel erg zwaar in vergelijking met een BMW 3 PHEV. Mijn keuze zou gaan tussen de 320e en de XC60, zijn twee behoorlijk verschillende auto's dus de keuze zal op zich niet zo lastig zijn (als wanneer je twee auto's hebt die dichter bij elkaar liggen)

Frits79 zei:
Piet Gazelle zei:

Makkelijke keuze!
De Volvo's zijn oud en achterhaald, maar smaak heb je niet echt door het een proletenbak te noemen, klinkt als een opmerking van een puber.
De C-klasse heeft een erg kleine kofferbak door de idioot grote accu, ja je komt ver maar je koopt een station voor de ruimte en die ontbreekt, de 3 serie heeft een iets grotere kofferbak, de XC60 de grootste maar is alweer een oudere auto, met waardeloze bediening omdat teveel via het scherm moet.
de Benzen met AMG style pakketjes vind ik proleten bakken, wat heb jij daar nou van te vinden?! Als jij het stijlvol vind ga ik me daar toch ook niet tegenaan bemoeien?

De Volvo is eenvoudig weg het meest praktisch en comfortabel en dat is waar ts naar zoekt zo lees ik.

Die BMW en Mercedes plugins houden een erg kleine kofferbak over door de batterijen. Moeten het plugins zijn?
Dan blijft de XC60 over, maar een XC40 is al best groot.

Ik vind de half Chinese XC60 wel wat gewoontjes. Ziet er al 15 jaar hetzelfde uit
Als de baas toch betaalt, dan vind ik de DS7 toch wel wat meer uitstraling hebben .

Terug
Bovenaan