Nieuwe leaseauto

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

Per september loopt mijn leasecontract van mijn volkswagen passat variant af. Ik rij ongeveer 35-40.000 kilometer per jaar en heb een dochter van 1,5 jaar en de tweede spruit is ook op komst. Ik ben dus op zoek naar een auto met veel ruimte. Nu zijn er voor mij na het maken van proefritten nog drie auto's over:

- BMW X1 Orange edition s20i met panoramadak, parking pack ,audio pack en getinte ramen.
-Audi A4 avant S line 35 TFSI met virtual cockpit getinte ramen en camera.
-Volvo v60 t4 momentum pro.

Ik vind het heel lastig om hier een keuze in te maken, hebben jullie nog tips?

Neem de rest van de familie mee en ga in de auto's zitten, en ga achter je zelf zitten. ( nadat je de voorstoel hebt ingesteld)
Kijk dan over welke auto ze/ jij het meest enthousiast zijn/ bent, wat betreft zitcomfort en ruimte.
Ik zou denk ik zelf de Volvo V60 kiezen. De ruimste auto binnen dit segment is denk ik de Skoda Superb.

Niet de gewone 3 serie, die past beter in dit rijtje lijkt me. Als je echt ruimte wil en SUV staat in je wensenlijst: Skoda Kodiaq (of de Tiguan)

Je zegt heel veel ruimte willen maar eigenlijk zijn alle 3 de opties niet de allerruimste.
Wat dat betreft zou naast de Skoda Superb bijvoorbeeld ook de Opel Insignia beter bij die eis passen.
Van het rijtje hierboven zou ik voor de Volvo V60 kiezen.

Bedankt voor je reactie!

3 serie rij je al snel in een verouderd model, en de 320i was heel duur in de lease, vanwege de hoge afschrijving.

Bij “veel ruimte” denk ik niet meteen aan een X1, integendeel.
In de meeste topics lees ik dat een A4 binnenin niet echt overweldigend groot is.
Dus dan blijft uit jouw rijtje de V60 over…

Een meisje van 7 (einde leasetermijn?) maakt zich nog geen zorgen over beenruimte in een X1 of A4.

Uit verschillende test en reviews maak ik op dat de X1 juist behoorlijk ruim is (voor een priemiejum SUV in dit segment). Kijk bijvoorbeeld eens hoe makkelijk Matt erin past:
https://youtu.be/cWFkXjQ4VyQ?t=27

"Not bad 'tall", zou Matt zeggen (zelf even de T's inslikken).

Lijkt me sowieso stukken ruimer dan een 3-serie touring. Is ook niet geheel onlogisch, gezien de FWD set-up.

Ergo, mijn keuze in dit rijtje zou de X1 zijn, mits de Orange Edition ook daadwerkelijk in Orange lakkleur komt.

tijdens de proefrit kwam inderdaad ook naar voren dat hij ruimer is dan een 3 serie touring.

Die X1 is wel veruit de duurste van het setje, of niet?

Tweede keus zou wat mij betreft de V60 zijn. Prachtige auto, zeker voor een station.

Het scheelt ongeveer 1500 euro fiscale waarde met de Audi, de Volvo is nog goedkoper, maar ik vind de automaat bij de Volvo veruit het minst.

Ah, de Orange edition is een actiemodel zie ik. Altijd leuk. Nou, dan lijkt het mij een uitgemaakte zaak :D

Ik persoonlijk zou voor de X1 gaan en dan wel in het Oranje, je hebt een dikke motor met veel vermogen, terwijl je bij de Audi maar 150pk hebt. De Volvo heeft ook 190pk, maar vind ik zelf minder mooi. Helaas kon ik nog niks vinden over de nieuwe 3 touring.

Terug
Bovenaan