Nieuwe leaseaut 35-40k,

bmw330

Net ingestapt
Aangezien ik n vast contract gekregen heb mag ik een nieuwe leaseauto uitzoeken.

Het komt er op neer dat de nieuwe lease auto tussen de 35 en 40k mag kosten en een benzine of hybride moet zijn.
er wordt tussen de 40 en 50000 km per jaar mee gereden dus zitpositie en stoelen moeten goed voor elkaar zijn.(mijn lengte is 1,86)

Momenteel rijdt ik als short lease een kia Ceed.

Ik wil t liefst een automaat, goede stoelen (lederen bekleding zou mooi zijn) en een goed navigatie/ groot scherm (gebruik nu altijd Android auto met google maps, dit werkt supergoed)
Ruimte achterin niet belangrijk, zit 99% van de tijd alleen in de auto.
Iets hogere auto zou fijn zijn daar ik veel op plattelands en binnenwegen rij.

Iemand tips/ideeen wat er bij dit budget zou passen ?

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Touring Sports TREK
€39.245 incl metallic lak
Wat krijg je? 184PK high power hybrid, en toch knetterzuinig, automaat (en ja, die is heel fijn icm met de krachtige 2.0), alles wat je wensen kan qua uitrusting, fijne zitpostie en stoelen. Specifiek de TREK-uitvoering omdat 'ie 2 hele centimeters hoger op de poten staat. En toch scheelt dat vaak net genoeg, bovendien naar men zegt de Corolla met het meest comfortabele onderstel, en toch een zeer communicatieve auto.

Toyota-Corolla-TREK-2019-02-1140x855.jpg
Toyota-Corolla-TREK-2019-31.jpg

https://www.autoweek.nl/auto/103412/nissan-qashqai-dig-t-158-business-design/#specs

https://www.autoweek.nl/auto/102570/renault-kadjar-energy-tce-140-black-edition/

https://www.autoweek.nl/auto/100328/jeep-compass-13t-150-longitude/

https://www.autoweek.nl/auto/99020/ford-kuga-25-phev-titanium/

Een C segment suv kan ook wel toch? Het is een beetje op het randje kwa budget en misschien moet je de wens leren bekleding laten varen...maar zoveel kilometer zou ik toch liever maken in een wat grotere auto zonder plak leer....of mis ik nou heel veel bijkomende kosten? De Ford ia trouwens een paar tientjes boven budget, maar ik gok dat daar wel over te praten valt ;)
Veel plezier met uitzoeken.
Maak vooral een paar flinke proefritten om te ervaren wat je past.

Als ruimte achterin niet belangrijk is, dan heb je ook geen grote auto nodig.
Een Ford Puma, Focus Active of een Mazda Cx3/cx30 rijden prima. Voor je bedrag zou een plugin Kuga of een CX5 ook nét kunnen, maar een kleinere auto rijdt echt een stuk leuker en je kunt alle opties aanvinken.

Een Toyota CH-R 2.0 hybrid zou je ook eens kunnen proefrijden, want dat moet je zeker doen: de automaten, aandrijflijn, rijgedrag en rijhulpsystemen van deze auto's verschillen nogal namelijk.

Privé zou ik het nooit kopen, maar een DS3 of een Peugeot 2008/3008 zien er goed uit.

De Ford Puma en Focus zijn het leukst om in te rijden en 'value for money' (al heb ik de Franse auto's niet geprobeerd), maar de looks/afwerking wat minder.

zat zelf al te kijken naar een seat Ateca of Volkswagen T cross.
Navi, stuurbediening, cruise control, lane assist zijn tegenwoordig vaak al standaard zie ik maar als je de automaat en leer aanvinkt kom ik zo boven de 40k uit
Eigenlijk zijn sportstoelen nog belangrijker dan leeral is het wel een pre.

Zat ook te kijken aar VW T cross/Skoda Kamiq of Seat Arona.Deze 3 autos staan op dezelfde bodem al is het bijzonder datje bij de Seat de 1.5 motor kunt kiezen en bij de andere niet.

NIssan Juke zou ook nog kunnen, de Nissan Quashai valt helaas buiten het budget.

Heb je zelf niet een soort van shortlist?? Er vallen best veel auto’s binnen deze range…
Wil je juist wel of geen crossover/suv/station/frans/duits/…

https://www.renault.nl/personenautos/kadjar/samenstellen/recapitulatif.html?conf=https%3A%2F%2Fnl.co.rplug.renault.com%2Fc%2FBABN-%2FAgm8oLKE3As

De kadjar kan wel toch? Das het neefje van qashqai.
Inclusief wat luxere stoelen en nog een beetje speling op het budget.
Een afgeladen captur kan natuurlijk ook...

Gisteren reed ik nog achter een Renault Arkana, de auto is een hybride, en biedt veel ruimte voor dit segment.

Frits79 zei:
Een Renault Captur nog een optie? Phev 160pk en Initiale Paris en dan heb je leer.

Zou ook mijn keuze zijn als initiale paris. Is standaard al voorzien van vrijwel alle denkbare opties. Voor 35K heb je de gewone met 140PK (wel gelijk al met 4 cilinder) en automaat en voor 38K heb je zelfs een hybride aandrijflijn met 160PK en automaat

een van de betere crossovers van dit moment. Als initiale paris ook boordevol luxe inclusief standaard prachtig lederen stoelen die elektrisch verstelbaar zijn met lendesteun en zeer uitgebreid verstelbaar, stoelverwarming, extra groot navi scherm met alle moderne dingen, achteruitrij camera, stoelverwarming, climat control, elektrisch verwarmbare voorruit, verwarmbaar stuur, BOSE audio, draadloos opladen, prachtige 18 inch wielen, alle moderne veiligheidssystemen, verkeersbordherkenning, etc etc. Allemaal standaard op deze uitvoering. Zeker als je zoveel gaat rijden denk ik dat je dat enorm gaat waarderen.

met pack easy driving heb je ook dodehoekherkenning, adaptive cruise control. en zit je nog steeds ruim onder budget en heb je zelfs nog de mogelijkheid om eventueel een enkele extra optie te kiezen die er nog over blijft, zoals meerprijs voor grijs/creme leer (ipv standaard zwart) en een panoramadak. en zelfs dan nog blijf je dik onder de 40K en voldoet aan alle eisen.

renault_captur_initiale_paris_83.jpg

renault_captur_initiale_paris_46.jpg

Rijtest-Renault-Captur-crossover-1.3-TCe-155-pk-EDC-Initiale-Paris-2020-9.jpg

Je schreef dat bij de Volkswagen T-cross/ Skoda Kamiq/ Seat Arona alleen de Seat met 1.5 motor geleverd kan worden.
Volgens mij kan de Kamiq ook met 1.5 moto geleverd worden, zo heb ik hem vanmorgen nog samengesteld.

AsconaGT zei:
Frits79 zei:
Een Renault Captur nog een optie? Phev 160pk en Initiale Paris en dan heb je leer.

Zou ook mijn keuze zijn als initiale paris. Is standaard al voorzien van vrijwel alle denkbare opties. Voor 35K heb je de gewone met 140PK (wel gelijk al met 4 cilinder) en automaat en voor 38K heb je zelfs een hybride aandrijflijn met 160PK en automaat

een van de betere crossovers van dit moment. Als initiale paris ook boordevol luxe inclusief standaard prachtig lederen stoelen die elektrisch verstelbaar zijn met lendesteun en zeer uitgebreid verstelbaar, stoelverwarming, extra groot navi scherm met alle moderne dingen, achteruitrij camera, stoelverwarming, climat control, elektrisch verwarmbare voorruit, verwarmbaar stuur, BOSE audio, draadloos opladen, prachtige 18 inch wielen, alle moderne veiligheidssystemen, verkeersbordherkenning, etc etc. Allemaal standaard op deze uitvoering. Zeker als je zoveel gaat rijden denk ik dat je dat enorm gaat waarderen.

met pack easy driving heb je ook dodehoekherkenning, adaptive cruise control. en zit je nog steeds ruim onder budget en heb je zelfs nog de mogelijkheid om eventueel een enkele extra optie te kiezen die er nog over blijft, zoals meerprijs voor grijs/creme leer (ipv standaard zwart) en een panoramadak. en zelfs dan nog blijf je dik onder de 40K en voldoet aan alle eisen.

renault_captur_initiale_paris_83.jpg

renault_captur_initiale_paris_46.jpg

Rijtest-Renault-Captur-crossover-1.3-TCe-155-pk-EDC-Initiale-Paris-2020-9.jpg
Daarbij is deze auto een stuk moderner dan de Kadjar.

Al veel goede suggesties voorbij gekomen.

Ik denk dat je met een B-segment SUV een leuk dikke kunt nemen. Dan heb je echt een goed uitgeruste Renault Captur, Peugeot 2008, Ford Puma, Seat Ateca of Nissan Juke. De Kia Niro valt net een beetje tussen het B en C segment en is er als hybride - je moet alleen niet meer de huidige nemen want halverwege dit jaar komt het nieuwe model dat onder andere een veel moderner interieur heeft.

Een segmentje hoger kom je qua budget soms net uit. De Mazda CX-30 186 SkyActiv-X Luxury Automaat past nét niet binnen je budget, maar is wel meer auto dan de SUVtjes uit het B-segment. Wel binnen je budget én hybride én voorzien van allerlei fijne features is de Lynk & Co 01. Dat is natuurlijk eigenlijk gewoon een Volvo XC40, maar dan met een ander design en alle opties die je maar wensen kunt. Dat is gewoon een onwijs goede aanbieding. Als je gaat shoppen bij MINI voor een Countryman of zelfs bij DS voor een DS4 dan zul je nooit zo'n rijk uitgerust exemplaar meenemen.

Ik zou zelf de Mazda CX-30 en Lynk & Co 01 bovenaan m'n lijstje zetten.

Met dit budget kun je echt van alles kiezen maar het belangrijkste is dat je zelf gaat rijden en testen
De ene bestuurder is gek op een VAG product en de ander is lyrisch over een PSA product.

Zelf rij ik nu sinds een jaar in een 3008 en kan je deze zeker aanraden.
Omdat je er zelf de meeste tijd alleen in rijd kun je ook gaan voor een 2008 ( ikzelf vond deze te klein met opgroeiende kinderen ) maar ook dikke prima.

Ikzelf zat met hetzelfde dilemma en heb echt overal in gereden van de Mazda CX30 // CX5 als de gehele Volkswagen // Seat // Skoda collectie
Zelf zat ik op het laatst te twijfelen tussen de Skoda, Opel of Peugeot en ben ik voor de laatste gegaan.

Omdat je best redelijk wat rijd vind ik zelf de binnenkant belangrijker dan de buitenkant (zithouding en bediening multimedia)

Succes met deze zoektocht

Terug
Bovenaan