Nieuwe lease auto uitzoeken

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag,

Sta binnenkort weer voor een moeilijke keuze, mag bij mijn nieuwe werkgever een auto uitkiezen.
Mijn werkgever hanteert 30.000km per jaar en 48 maanden. Lease bedrag is 900 euro incl benzinekosten.

We hebben leuke auto's gehad, waaronder 2x een mercedes benz CLA.
Ik wil nu op mijn bijtelling letten dus wil maximaal op een catologus prijs van 45.000 blijven en als het kan een automaat.
Daarbij denk ik ook aan een elektrische auto.

We zijn met z'n 4-en. 2 kinderen, 7 en 9 jaar en redelijk lang.
We gaan ook vaak weekendjes weg en vakanties in Europa met de auto.

Ik heb zelf zitten denken aan een Ford Focus ST-Line automaat. Goed rijdende auto. Maar een Mazda CX-30 Skyactive X kan ook nog.
Ben geen fan van een hoge auto, tenzij het goed rijdt ( heb namelijk een sportieve rijstijl)

Zie ik bepaalde auto's over het hoofd?

Welke opties een auto moet hebben:
Stoelverwarming
Panoramadak
Automaat (liefst wel)
Minimaal 18 inch velgen
Android Auto/Apple Carplay
Gescheiden airco voor
Minimaal 150pk

Als een EV zat ik te denken aan Kia EV6 of een Ford Mustang E-Mach (weet nog niet of die in het budget valt).

De bijtelling voor die EV's zal stevig worden als je in 2022 geleverd krijgt. Qua budget kom je wel goed uit, weinig mrb en brandstofkosten natuurlijk

Bij veel weekendjes weg moet je geen huisjes in de ardennen of provence uitzoeken waar je met slechts 2kW kan laden of helemaal niet bij een stopcontact kan parkeren

Kia EV6 red je niet met 45k, volgens mij kost de instapper (met 400km wltp) al 46600.

De Focus station is een goede keuze hoor. De CX30 is misschien wat klein met 2 opgroeiende kinderen.

Eventueel de gulden middenweg, een PHEV. Zoals de Megane PHEV.

De Ford Focus lijkt mij ook een goede optie. De Kia Proceed is ook een leuke optie.

Bij elektrisch zou ik zeker kijken naar de nieuwe Ioniq 5, en 6 september wordt bij de IAA in München de veelbelovende nieuwe Renault Megane E Tech Electric onthuldt.

Ik heb ook gekeken naar de nieuw te verschijnen Peugeot 308 SW hybride in de GT line. Die komt pas in november volgens mij bij de dealer.

Voordat ik de Mercedes Benz CLA ging leasen stond de Kia Proceed boven op mijn lijst.

Ik ga tegen die tijd wel een proefrit maken net de auto's.

De Kia EV6 is qua bijtelling wel te doen. Als site hou ik directlease aan. Mijn werkgever heeft Athlon als leasemaatschappij. Uit ervaring weet ik dat ze hoger zitten met de lease bedragen dan andere leasemaatschappijen.

Mazda CX30 heb ik ook naar gekeken maar wil bij mij af ivm zeer beperkte ruimte op de achterbank
Mijn oudste dochter van 11 kom niet achter mij zitten (ben zelf 1.90)

Na redelijk wat zoeken was bij mij toen de tijd overgebleven
Skoda Octavia
Opel Grandland X
Peugeot 3008

Die laatste is het voor mij geworden en bevalt me tot op heden echt super goed.
Zou zeker als ik jouw was effe kijken naar de nieuwe 308

Succes met de zoektocht

Ik vind de nieuwe Peugeot 308SW echt prachtig. Een dik aangeklede 180 pk hybride kost circa 43.000 in NL. De 225 pk versie biedt weinig extra snelheid, waarbij ik mij dan afvraag waarom die 225 pk versie te nemen.

Ik zag laatst dat Ford de Mondeo station afgeladen vol voor € 39.995 aanbiedt. OK, het model is al oud maar dit is natuurlijk een super deal als je niet heel gevoelig bent voor de leeftijd van een model.

R J G Ruiters zei:
Ik vind de nieuwe Peugeot 308SW echt prachtig. Een dik aangeklede 180 pk hybride kost circa 43.000 in NL. De 225 pk versie biedt weinig extra snelheid, waarbij ik mij dan afvraag waarom die 225 pk versie te nemen.

Ik zag laatst dat Ford de Mondeo station afgeladen vol voor € 39.995 aanbiedt. OK, het model is al oud maar dit is natuurlijk een super deal als je niet heel gevoelig bent voor de leeftijd van een model.

Ik heb ook gekeken naar de 308 SW, de meerwaarde tussen de 180pk en 225pk is nihil op accelaratie. Alleen topsnelheid is hoger, maar dat kunnen we in NL niet doen.

De Ford Mondeo actie zag ik ook voorbij komen, alleen is de kofferbak best wel klein door de accu's. Anders was het een serieuze optie geweest.

Skoda octavia plugin hybride
Peugeot 308 plugin hybride
Peugeot 3008 plugin hybride
Opel grandland plugin hybride
Ford kuga plugin hybride
Seat leon plugin hybride

De nieuwe 308 plug in hybride is inderdaad een interessante nieuwkomer.
De zelfde hybride aandrijflijn zit ook in de nieuwe DS4, Citroën C5 X, en Opel Astra.

Vandaag krijg ik te horen of ik een lease auto mag uitzoeken. Heb afgelopen weekend naar de Ford Mustang e-mach gekeken en die staat hoog op mijn lijst. Laten we eens zien of die in het financieel plaatje past

Terug
Bovenaan