Nieuwe hatchback

Voorkeur

• Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten .
A

Anoniem

Guest
Ik rijd nu rond met een BMW 116d maar zoek een nieuwe wagen om te leasen, binnen mijn budget heb ik al rondgekeken en interesseren volgende modellen mij:
  • Renault Clio V initiale Paris
  • Seat leon act fr black matt+
  • Lexus CT 200h
  • Mazda 3 hatchback
  • Toyota Corolla GR Sport hatchback

Wat voor mij vooral belangrijk is is een goed mediasysteem (Android Auto). Ik ben 1.88m dus het is belangrijk dat ik genoeg ruimte heb, andere passagiers heb ik niet vaak dus hier moet niet naar gekeken worden.
Iemand die ervaring heeft met één van deze modellen en mij wat meer kan vertellen?

De Clio is een b-segmenter en loopt al wat jaren mee,de Leon loopt op zijn laatste benen, en de Lexus is volgens mij ook al bij zijn 2e facelift.

Is een Honda Civic ook nog een optie?

Megane?

@AE De Clio is gloednieuw, wat praat je nou voor onzin?

@TS, de clio is wat kleiner dan de andere auto's. Wel de nieuwste.
De CT is een supergoede auto, in de basis wel wat verouderd maar inmiddels heeft ie z'n 2e facelift al gehad en zowel qua uiterlijk als qua multimedia kan ie weer prima mee. Qua opties is het ook nog prima te doen.

De Mazda 3 is wat klein voor z'n segment. De Corolla is een prima wagen.

Eigenlijk zijn al je auto's op je lijstje prima.

Qua ruimte kom je overal wel uit, al hou je bij de Clio, 3 en CT minder ruimte over voor passagiers op de achterbank.

Clio is net vernieuwd en zeer ruim voor een B segment auto.

De 1.3 TCE + EDC versnellingsbak rijdt in mijn Grand Scenic al super, zal in de Clio helemaal een feestje zijn.

Autoencyclopdie. De Clio 5 is net op de markt, en vind ik een bijzonder volwassen auto. Een Initiale Paris uitvoering is bijzonder fraai en zeer luxe uitgevoerd.

Eigenlijk is mijn advies om ze gewoon uit te proberen. De Lexus en Seat zijn wel relatief oude auto's, om die reden zou ik ze zelf niet kiezen.

De Renault Clio, Mazda 3 en Toyota Corolla hebben alle drie hun eigen kwaliteiten. De keus zal afhangen van wat je zoekt in een auto. En of je er goed in zit.

Ik persoonlijk vind de 3 het mooiste maar is inderdaad niet de ruimste.
De CT200h is ondertussen al in de basis al bijna 9 jaar oude, wel 2x gefacelift en volgens mij heeft deze geen Anrdoid auto of Apple Carplay.
De Clio is kleiner maar wel het nieuwste van alle de door jou genoemde auto's.
De Seat Leon staat op het punt vervangen te worden en ik zou niet nu al in de oud model willen rijden wetende dat er dit jaar al een nieuwe komt, voordeel is wel dat ze vaak actiemodellen hebben die tegen een gunstige bedrag luxer zijn uitgerust.
Van het ontwerp van de Corolla ben ik niet onderste boven, net een jaren 90 auto, maar wel met een 1.8 of 2.0 hybride.
Maar om welke 3 en Corolla gaat het?

Auto encyclopedie zei:
De Clio is een b-segmenter en loopt al wat jaren mee,de Leon loopt op zijn laatste benen, en de Lexus is volgens mij ook al bij zijn 2e facelift.

Is een Honda Civic ook nog een optie?

Megane?
Megane en Civic zijn inderdaad ook een optie, al vond ik het interieur van de Clio mooier dan die van de Megane.

Epica zei:
Ik persoonlijk vind de 3 het mooiste maar is inderdaad niet de ruimste.
De CT200h is ondertussen al in de basis al bijna 9 jaar oude, wel 2x gefacelift en volgens mij heeft deze geen Anrdoid auto of Apple Carplay.
De Clio is kleiner maar wel het nieuwste van alle de door jou genoemde auto's.
De Seat Leon staat op het punt vervangen te worden en ik zou niet nu al in de oud model willen rijden wetende dat er dit jaar al een nieuwe komt, voordeel is wel dat ze vaak actiemodellen hebben die tegen een gunstige bedrag luxer zijn uitgerust.
Van het ontwerp van de Corolla ben ik niet onderste boven, net een jaren 90 auto, maar wel met een 1.8 of 2.0 hybride.
Maar om welke 3 en Corolla gaat het?
Als Seat een nieuw model gaat uitbrengen dan zou ik deze inderdaad niet nemen, wel jammer aangezien ik buiten het interieur de Seat leon heel mooi vond en deze ook is uitgerust met een elektrisch panoramisch dak.
Het gaat om de mazda 3 skyactiv-d skymove en skydrive (business), diesel of hybride.
Voor de corolla kan ik kiezen voor 1.8 hybrid (dynamic plus, GR Sport, premium plus)

Epica zei:
Van het ontwerp van de Corolla ben ik niet onderste boven, net een jaren 90 auto.....

Tja.........
a042.gif

@ vincent en ak2 thanks voor attenderen dat de clio nieuw is, op de manier hoe jullie dat brengen naar mede forumers kunnen anderen een voorbeeld aannemen.

Ik zie allemaal verschillende auto's. Ga er eens mee rijden: een klein turboblokje, een groter atmosferisch blok, en een hybride.

Terug
Bovenaan