Nieuwe gezinsauto, maar weet niet wat. 25K

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag allen.

Nu in het bezit van een peugeot 308 allure uit 2015. gekocht in 2018 met 55k op de teller. Nu is dat 130K .
Afgelopen jaar voor 4000 euro aan onvoorziene kosten gehad welke buitel coulance liepem helaas.
Ondanks fijne dealer die meedenkt er toch wel klaar mee, en op zoek naar iets nieuws, maar wat....??

Eisen:
Automaat
panodak
Beetje vermogen (150-200 pk)
Ruimte, ookal zitten we niet vaak met 4 personen in de auto, de mogelijkheid dient er te zijn.
max 50.000 gelopen
niet ouder als 2018
Benzine/hybride? Ik rij 15000-20000 per jaar iig

Bedrag wat ik wil uitgeven is rond de 25.000, excl inruil. Deze schat ik op 7000 euro.

Wat voor model zoek ik...tsja...Van vroeger uit BMW liefhebber, maar nu? Auto mag beetje "sportief" zijn
Heb zelf zitten kijken naar Peugeot 508, mooie auto, rijdt erg fijn.
Wat meer modellen

3008
qashcai
skoda octavia?
v40/v60/s60?

Wat belangrijk is, is dat het goed is. Ik baal zo van de kosten, al begrijp ik dat die nooit helemaal uit te sluiten zijn

Ik hoor graag jullievoorstel/mening

Je hebt helaas behoorlijk wat kosten gehad, kan gebeuren,bij elk merk, je moet ook nog geluk hebben. Ga eerst eens in diverse auto's zitten om indrukken op te doen. Jouw auto was een gebruikte en dan denk ik altijd, hoe ging de vorige berijder ermee om.
Wat vind je van de auto inruilen en dan dit:
https://carculator.justlease.nl/Peugeot/3008/private-lease?trimLevel=Allure&id=deb1876c-4036-4e8e-91e2-f4902f033cbb&duration=60&mileage=24000&step=6&category=newcar&options=%5B%220a4e96e6-6f45-4f50-8a87-bf9a575eb9c9%22%2C%225dacff9c-aa77-4907-8a97-513a274964ce%22%5D&insurance=%7B%22insurancePackage%22%3A1%2C%22damageFreeYears%22%3A2%2C%22cascoInsurance%22%3A%22PA601_CA%22%2C%22waInsurance%22%3A%22PA603_WA%22%7D
Jarenlang zorgeloos rijden, zomaar een idee.

Als de auto verder bevalt zou ik het toch nog eens overdenken. Zometeen ga je weer enorm afschrijven op je nieuwe auto terwijl je je huidige mooi heb opgeknapt voor de volgende eigenaar...

Als je zoveel geld in een auto hebt gestoken dan zou ik de auto houden.

Je hebt het afgelopen jaar meer uitgegeven aan reparaties en onderhoud dan ik in meer dan 10 jaar met twee Renault's. Daar mankeerde (vrijwel) nooit wat aan of het was garantie/ coulance. Ze waren zeer betrouwbaar.

Met elke auto moet je natuurlijk wat geluk hebben. Kijk anders eens naar een Renault Megane met erg fijne, zuinige en krachtige TCe 160 pk met automaat.
De 1332 CC motor is samen ontwikkeld met Mercedes, en zit in veel modellen van Mercedes, Nissan, Renault en Dacia.

Deze hele fijne motor zit ook o.a. ook in de Nissan Qashqai, broertje Renault Kadjar, en Renault (Grand) Scenic.

Of kijk anders eens bij Kia, de nieuwe Ceed, Proceed en Xceed zijn echt aanraders, zien er erg goed uit, en je krijgt standaard 7 jaar garantie.
Het zijn hele goede auto's.

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid

https://www.gaspedaal.nl/toyota/corolla/stationwagon?brnst=25&bmin=2018&pmax=27500&vmin=120&srt=pr-a

Met de eisen die je hebt kom je denk ik al snel uit bij auto’s die al wel wat meer km’s hebben gereden. Mede gezien je ervaringen zou ik dan niet weer een PSA produkt op je lijstje zetten. Genoeg probleemloze exemplaren, maar ik heb onlangs op de website van Carnext eens de onderhoudshistorie van verschillende Peugeots bekeken en het viel me toch tegen welke dure reparaties ik tegen ben gekomen.

Een zó jonge auto met zo weinig km's heb je 4000 piek aan onvoorziene kosten aan gehad, en dan doe je hem weg? Ben ik wel benieuwd wat er mis mee was ook.

Ik zou hem ook houden. Zoiets inruilen kost toch ook zeker €3000 omruilpremie.

Voor je budget heb je best wat keuze
- wat ruimer ga dan voor een Passat zou ik zeggen zo rond de 20-25K heb je al wat mooie modellen
- iets luxer en mooier dan kun je je BMW 3 Touring ook wel rijden zo rond 2019

al met al kun je dus een mooie keuze maken, zouj wegblijven bijd e franse autos heb dezelfde ervaring als jij , veel kosten al was dat gebaseerd op de renault modellen. Afschrijving bij Duitse modellen liggen veel lager, dus aantrekkelijker al lijkt frans aantrekkelijk door de lage prijs maar ja..... schijn bedriegt en ze zijn ook nog eens een stuk minder mooi

De afschrijving heeft meer te maken met hoe gewild een model nu is op de tweede hands markt, en hoeveel aanbod er van dit model is.

In de top 10 staan op dit moment vooral compacte SUV'S van Franse, Japanse, Koreaanse en Duitse merken. Dat zegt echter niet heel veel, verschillende toppers van vroeger zijn inmiddels niet meer gewild. In geld schrijf je meestal het minste in geld af op een Dacia vanwege de lage prijs. In Nederland zijn auto's uit het A en B segment al jaren populair dus schrijven relatief weinig af.

Mijn Renault Laguna 2 was fijn maar kwalitatief geen goede auto, daarna is het roer om gegaan bij Renault. Het verschil is echt heel groot. De Laguna 3 en Clio 5 zijn gewoon hele goede en zeer betrouwbare auto's. De onderhoudskosten liggen heel laag. De bouwkwaliteit is heel goed. Bij de Laguna 3 was de afschrijving laag, en kon de auto erg goed en gemakkelijk inruilen.

Kijk gewoon welke auto je het beste bevalt, een goede dealer is natuurlijk ook fijn. Misschien is de Renault Talisman ook nog een goede optie, koop er een vanaf productie vanaf mei 2017 met Android Auto en Apple Carplay. Volgens de ANWB is het een hele goede en betrouwbare auto, de 1.6 van Nissan, 1.3 van Mercedes en Renault en 1.8 motor van Renault hebben een goede reputatie.

De Peugeot 508 van de laatste generatie vind ik ook mooi.

De Engelse Reliability Index vind ik altijd een goede lijst om te kijken naar de betrouwbaarheid en reparatiekosten. Dan zie je dat Peugeot het nog helemaal niet slecht doet op de 14e plaats. In de top 10 staan veel Aziatische merken Ford, Renault en Smart. Het meest betrouwbare Duitse merk is Opel/ Vauxhall op een 24e plaats, zoals bekent inmiddels van Peugeot.

Dank voor jullie reacties en inzicht. Waarom ik hem van de hand wil doen is omdat het een veel voorkomende klacht is bij deze 1.2 motoren, namelijk interne vervuiling. En dit blijft maar terugkomen. Dus na 20.000 km is er kans dat het opnieuw gebeurd. Dit is nu ook het geval.

Zie hier een voorbeeld

Ik ben het met jullie eens, dat als het nu 1 malige kosten waren, ik gewoon lekker kan blijven rijden. Maar de kans is dus zeer groot dat ik volgend jaar weer hetzelfde euvel heb. En daar zit ik niet op te wachten. Ben er wel klaar mee, heb er geen vertrouwen meer in.
En eerlijk is eerlijk, als je dan wat rond gaat kijken naar wat anders maakt de situatie voor mijn huidige auto niet beter zeg maar haha.

Private lease vind ik qua maandelijkse kosten niet ideaal. Vind het toch nog prettig om een auto in bezit te hebben, ondank alles.
Ben gewoon echt bang weer zoveel geld uit te moeten geven aan onvoorziene kosten, vandaar ik dat weing kilometers en jong wil rijden. Misschien is dat te kort door de bocht, maar dat is de redenatie

Directe inspuiting begint steeds meer de standaard te worden, de reden is dat je nauwkeuriger de juiste hoeveelheid brandstof kunt inspuiten, dit zorgt voor een lager verbruik en lagere CO2 uitstoot.

Nadelen zijn er ook, een daar van is vervuiling in de motor. Maar dat was al bekend.
De ene motor en merk heeft er meer last van dan de ander. En in Nederland heb je dit ook eerder omdat de motor nooit hard hoeft te werken, en de auto vaak relatief korte stukjes rijdt.

Er zijn nog wel wat motoren op de markt met indirecte inspuiting zoals de 1.0 TCe die Renault, Dacia en Nissan in diverse modellen gebruiken. De motor is ook geleverd op lpg af fabriek. En de 1.6 Hybride en (plug in) hybride met Atkinson principe. En zo zijn er wel meer voorbeelden. LPG houdt de motor veel schoner.

De nieuwe Dacia Jogger met 3 jaar fabrieksgarantie komt zeer binnenkort op de Nederlandse markt met de 1.0 TCe op lpg en handbak, en over iets meer dan een jaar ook met 1.6 hybride en automaat, en valt binnen het budget. Zeker een auto om te overwegen als je echt voor zekerheid en lage lasten kiest. Dacia gebruikt het platform wat al gebruikt is voor de Clio, Captur en Sandero, de langer gebruikte techniek staat bekend als betrouwbaar.

Er is keus genoeg in mooie en goede gezinsauto's. Koop ook gewoon wat je zelf leuk vindt.

ak2 zei:
De afschrijving heeft meer te maken met hoe gewild een model nu is op de tweede hands markt, en hoeveel aanbod er van dit model is.

In de top 10 staan op dit moment vooral compacte SUV'S van Franse, Japanse, Koreaanse en Duitse merken. Dat zegt echter niet heel veel, verschillende toppers van vroeger zijn inmiddels niet meer gewild. In geld schrijf je meestal het minste in geld af op een Dacia vanwege de lage prijs. In Nederland zijn auto's uit het A en B segment al jaren populair dus schrijven relatief weinig af.

Mijn Renault Laguna 2 was fijn maar kwalitatief geen goede auto, daarna is het roer om gegaan bij Renault. Het verschil is echt heel groot. De Laguna 3 en Clio 5 zijn gewoon hele goede en zeer betrouwbare auto's. De onderhoudskosten liggen heel laag. De bouwkwaliteit is heel goed. Bij de Laguna 3 was de afschrijving laag, en kon de auto erg goed en gemakkelijk inruilen.

Kijk gewoon welke auto je het beste bevalt, een goede dealer is natuurlijk ook fijn. Misschien is de Renault Talisman ook nog een goede optie, koop er een vanaf productie vanaf mei 2017 met Android Auto en Apple Carplay. Volgens de ANWB is het een hele goede en betrouwbare auto, de 1.6 van Nissan, 1.3 van Mercedes en Renault en 1.8 motor van Renault hebben een goede reputatie.

De Peugeot 508 van de laatste generatie vind ik ook mooi.

De Engelse Reliability Index vind ik altijd een goede lijst om te kijken naar de betrouwbaarheid en reparatiekosten. Dan zie je dat Peugeot het nog helemaal niet slecht doet op de 14e plaats. In de top 10 staan veel Aziatische merken Ford, Renault en Smart. Het meest betrouwbare Duitse merk is Opel/ Vauxhall op een 24e plaats, zoals bekent inmiddels van Peugeot.

Eens, 508 is een prachtige auto, en binnen budget. Talisman nog niet naar gekeken, ga ik zeker doen. Ik ga ook eens naar die reliability index kijken.
Dank voor je reactie!

Citaat : "Wat belangrijk is, is dat het goed is. Ik baal zo van de kosten, al begrijp ik dat die nooit helemaal uit te sluiten zijn"
Koop een leuke Kia nieuw met 7 jaar garantie.
Lexus geeft zelfs 10 jaar. Ben je voorlopig van de onverwachte kosten af.

Terug
Bovenaan