Nieuwe, gebruikte auto. Maar welke VW, Audi, Renault,.....

Daan 4601989

Net ingestapt
Ik heb vorige week mijn Golf verkocht. Ik was tevreden over mijn Golfje maar de vorige eigenaar had er stevig in gerookt. Helaas heb ik de geur er nooit helemaal uit kunnen krijgen en dat irriteerde zo dat ik de Golf heb verkocht. Maar nu, op zoek naar een andere auto. Staan er genoeg maar welke wordt het. Na veel van links naar rechts te hebben gezwabberd kom ik toch steeds op VW en Audi (soms Seat) uit. Daarnaast vind ik de Megane ook erg mooi. Morgen ga ik in proefritjes maken in de Audi A3 1.0 tfsi uit 2017 met allerlei toeters en bellen en de Megane Break Bose 2017 met nog veel meer toeters en bellen.

Qua prijs liggen de A3 Spotback, Megane Break en Golf Variant zowat gelijk....

Zijn er tips waar ik op moet letten? Van de Megane hoor ik zelden iets. Audi daarentegen hoog olieverbruik en dure reparaties/beurten. Geldt dit ook voor de 1.0 tfsi motor? Persoonlijk vind ik de A3 mooi, de vrouw daarentegen valt voor de Franse charmes. Of is de Golf Variant 1.0 tsi van 2017 de tussenweg ?

Graag tips of advies gevraagd :) Ik verheug me in ieder geval op de proefritjes.....

De 1.0TSI is te kort op de markt om echt al als betrouwbaar of niet te bestempelen maar voorlopig geen problemen bekend. Maar persoonlijk zou ik liever voor een Megane gaan met een grotere motor dan een Golf of A3 met een 1.0.
Maar wat zoek je precies in een auto? Want je hebt 2 station en een A3 en die is toch echt minder ruim dan een station.

Dat klopt. Qua ruimte is de station ook niet echt nodig maar vind ik meestal gewoon mooier dan een Hatchback. De Audi is natuurlijk en stuk kleiner qua formaat (koffer) maar spreekt me als model gewoon aan.

misschien kun je met jouw budget , ook nog kijken naar een octavia met de 1.5tsi, vooral de liftback wil nog wel eens gunstig te koop staan, met een beetje fantasie rij je dan in een 5 deurs coupe.

De 1.0 TSi is inderdaad nog maar kort op de markt, tot nu toe zijn er geen grote problemen.

De Mégane 4 kent inderdaad heel weinig problemen, en staat goed aangeschreven. De VAG motor is een 3 cilinder, de Mégane is alleen geleverd met 4 cilinder motoren. De Megane is vanaf 2018 geleverd met de samen met Mercedes ontwikkelde, moderne 1.3 TCe.

De Audi is wel relatief een dure auto, zowel nieuw als gebruikt, je moet zelf uitmaken hoeveel de Audi ringen je waard zijn.

Even een update.

Vandaag een flinke rit gemaakt, een aantal auto's roefritten gemaakt en ook een gekocht :)

Ik ben begonnen in een Renault Megane Bose edition met echt alle opties. Leuke auto, maar gaf mij geen speciaal gevoel. Alles functioneerde prima maar voor mij een nietszeggende auto. Daarbij in de kleur blauw wat mij, zelfs in deze kleur blauw, niet aanspreekt.

Daarna twee Audi A3 gereden. Leuke sportieve auto's. Maar voor de prijs erg kaal. Wel clima, sportstoelen , navi etc. Maar niet eens PDC aan de voorzijde. Voor dat bedrag toch wel een misser in mijn ogen. Verder reed de Audi lekker. Een van de twee had helaas een rooklucht in de auto, bah dus gelijk een no go. De ander had geen chroom pakket (dakrails etc.) en die viel daardoor qua uiterlijk een beetje in het niet.

Toen op weg naar een Golf Variant Comfortlne 2017, de auto was binnen kreeg ik gisteren te horen. Vooraf toch nog eens gebeld. De auto was binnen maar niet beschikbaar. De verkoper die er nu tijdelijk in reed wilde hem (nog) niet inleveren. Vind ik niet normaal, dus no go voor deze VW Dealer!!

Op de terugweg naar huis naar een VW Golf Variant Highline 2018, en het is misschien te raden maar die is het geworden. De auto reed eerlijk, had alle opties die ik wil en meer, een mooie kleur, etc. Dus toppie, ik ben blij. Volgende week donderdag mag ik hem ophalen!

Terug
Bovenaan