Nieuwe elektrische lease auto

ben f4512751

Net ingestapt
Goedeavond ik krijg de kans om een nieuwe auto te kiezen maar kan er maar niet uitkomen

Leasebudget: 760
Kilometrage per jaar: 25.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Alleen elektrisch
Specifieke wensen:
1: Dat je bijna niet zelf hoeft te rijden als je op de snelweg zit HDA(2.0), LFA ,Cruis Control.
2: Dat je 300+ km kan rijden omdat ik vaak op en neer moet rijden van Eindhoven naar Amsterdam.
3: Deuren met UWB (dat als je naar je auto loopt dat hij automatisch de deuren unlocked.
4:Automatische kofferbak

Na 4 jaar moet ik helaas mijn Ford Kuga ST-Line moeten inleveren.
Ik ben een beetje door de Ford Kuga een beetje verwend geraakt hoe fijn lange ritten was omdat alle systemen zoals cruisecontrol 2.0 en LFA het zo fijn en relaxed maakten om te rijden.

Wat zoek ik dan in een nieuwe auto?
Ik heb niet zoveel keuze meer omdat ik net het nieuwe jaar in ga en de Tesla model 3 uit de boot valt en alle autos duurder zijn geworden.
Zelf heb ik al een paar keuze gemaakt en ben gekomen tot deze 3 keuzes

1:Kia EV3 Plus 58.3kWh (omdat deze goedkoop is kan ik tot de Plus Advanched gaan short range of long range maar dan de Air versie met ADS packet als optie)
2:Hyundai Ioniq 5 style short range
3:Hyundai Ioniq 6 Style Short range

Ik heb een carport waar ik elke dag kan opladen.

Bedankt voor het lezen en door het advies alvast!

300+ rijden in de praktijk = WLTP-range van 550+ km.
Je rijdt nooit van 100% naar 0% en in de winter + snelweg haal je de range uit de reclamefolder by far niet.
Dus die 3 gaan je teleurstellen.
Kia EV3 Long Range, dus, of de Tesla Model 3 SR.

300+ rijden in de praktijk = WLTP-range van 550+ km.
Je rijdt nooit van 100% naar 0% en in de winter + snelweg haal je de range uit de reclamefolder by far niet.
Dus die 3 gaan je teleurstellen.
Kia EV3 Long Range, dus, of de Tesla Model 3 SR.
Dat is wel jammer maar ik kan helaas van weinig autos maar een long range kiezen en de longe range van de ev3 is alleen met de Air uitvoering waar je dan toch veel mist

De drie die je zelf al hebt gevonden lijken mij prima auto's, alleen de Ioniq 6 wordt binnenkort vernieuwd! Hier nog drie alternatieven met 500+ km WLTP actieradius!

thanks ! de skoda is niet helemaal mijn ding en de megane E tech kan ik alleen de kaalste uitvoering van kiezen. maar bedankt voor de suggesties!

Terug
Bovenaan