Nieuwe dagelijkse auto

remcovervoort

Net ingestapt
Beste lezers,

Ik heb op dit moment een Ford Fiesta ST-Line als lease auto, deze auto moet ik in januari inleveren na 3 jaar met veel plezier gereden te hebben.
Nu begin ik me alvast te oriënteren op mijn volgende auto en daar vraag ik jullie hulp bij.

Om te beginnen moet ik kijken of ik een benzine of diesel wil rijden. Ik rijd ongeveer 30dkm per jaar maar kan in duitsland tanken wat wel erg veel scheelt per liter (huidige prijs €1,57).

Wat wil ik graag zien aan een nieuwe auto:
Maximaal €6500
Max km : 250dkm
Minimaal 4 deuren
Automaat of 6 versnellingen

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen zouden staan?

Wat vind je hier van?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-b-180-cdi-business-class-hoog-zitter-met-weinig-km-autom-diesel-zilver-a9cfe582-3da7-4a7b-9a5a-99842899203b?cldtidx=4&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=-119901716

Je rijdt nu 30 dkm per jaar, maar weet je zeker dat je zoveel blijft rijden wanneer je geen tankpas meer hebt en alle kosten voor eigen rekening zijn?
In het geval je echt 30 dkm gaat rijden zou een diesel wel interessant kunnen zijn want je koopt een veel modernere auto voor het zelfde geld als een benzine variant. Je moet er echter wel van uit gaan dat de afschrijving harder gaat dus hoelanger je door rijdt, hoe aantrekkelijker.

Binnen jouw budget koop je vast wel een knappe en rijk aangeklede Megane 1.5 DCi, ik zou eens een proefrit maken :)

Met dit budget zou ik een automaat laten staan om wat breder te kunnen oriënteren. Wel grappig dat je specifiek voor een 6-bak wil gaan, aangezien dat weinig zegt behalve dan dat de bakverhoudingen wat langer zijn. Maargoed, de meeste hebben wel een 6 bak.

als je echt 30.000 per jaar gaat rijden (ga je echt zoveel rijden?) met dit budget kun je diesel overwegen.

Megane of clio diesel 1.5 DCi is inderdaad een prima keuze, veel keuze, betrouwbaar, veel luxe

maar verder kun met jou beperkte eisen heel veel goeds kiezen

€6500 is niet heel veel voor een beetje moderne auto met zes versnellingen. Als de Fiesta goed bevalt kan je kijken naar een Focus 1.0 Ecoboost (zelfde blok als in je Fiesta vermoed ik), al vraag ik me af of de 125pk met zes versnellingen haalbaar is binnen budget.
Een diesel is geen gek idee: een C-segment diesel is niet zo gewild en daardoor vrij goedkoop. V40, Focus, Octavia, Leon, Megane, 308; zomaar even wat voorbeelden van modellen die veelvuldig in de lease zijn ingezet en dus tweedehands goed beschikbaar zijn voor lage prijzen.

Met 30.000 km per jaar zou ik ook een diesel kiezen zoals een Renault Clio of Megane, Ford Focus, Citroën C4 of Peugeot 308. Veel auto voor relatief weinig geld.

Als het een 6 bak miet worden hou er wel rekening mee in hoeveel producten een m32 bak zit.

De bravo 1.6/1.9 jtd staan ook voor bodumprijzen te koop. Hou er wel rekening mee dat je er hoogstens nog €1.000 euro voor terug krijgt.

speedtouch zei:
Wat vind je hier van?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/mercedes-benz-b-180-cdi-business-class-hoog-zitter-met-weinig-km-autom-diesel-zilver-a9cfe582-3da7-4a7b-9a5a-99842899203b?cldtidx=4&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage&searchId=-119901716

Volgens mij hebben de traploze bakken van mercedes wel aandachtspunten, volgens mij zijn ze alleen in de a en b klasse gebruikt en niet bij andere merken

Terug
Bovenaan