Nieuwe blokken en schijven

Arjan 2469885

Net ingestapt
Hey,

Even een vraagje:

Ik heb sinds een paar dagen nieuwe remschijven en remblokken rondom.
Bij het remmen merk ik dat ik de remmen wat verder in moet trappen dan gewoonlijk.

Iets voor de helft van het totaal intrappen pakt hij de remmen zeg maar.

Kan dit te maken hebben doordat het allemaal nieuw is en nog ingeremd moet worden?
Of moet ook bij het vervangen van blokken/schijven de remvloeistof ontlucht worden?

Ik was in de veronderstelling dat dit enkel bij vervangen remklauw moet gebeuren.
Of als die leiding daarvan los is geweest (niet het geval nu).

Ik verneem het graag!

Mvg,

Arjan

Arjan 2469885 zei:
Hey,

Even een vraagje:

Ik heb sinds een paar dagen nieuwe remschijven en remblokken rondom.
Bij het remmen merk ik dat ik de remmen wat verder in moet trappen dan gewoonlijk.

Iets voor de helft van het totaal intrappen pakt hij de remmen zeg maar.

Kan dit te maken hebben doordat het allemaal nieuw is en nog ingeremd moet worden?
Of moet ook bij het vervangen van blokken/schijven de remvloeistof ontlucht worden?

Ik was in de veronderstelling dat dit enkel bij vervangen remklauw moet gebeuren.
Of als die leiding daarvan los is geweest (niet het geval nu).

Ik verneem het graag!

Mvg,

Arjan

Na een blokwissel hoef je niet te ontluchten. Desalniettemin zijn remmen zelfstellend en is het aangrijpingspunt doorgaans hetzelfde. Wel vreemd dat dat nu niet het geval is. Liggen alle blokken in rust tegen de schijven aan? Nergens een blok scheef zitten op de één of andere manier?

Net even gekeken en ze zitten er recht op en tegenaan (zie geen afstand).
Ik stond er op de neus bij en weet wel dat de zuigers vd klauw bij het terugdraaien heel moeilijk gingen.
Hij heeft ze gesmeerd, misschien dat het daar mee te maken heeft?
Nu weet ik dat ze moeten inremmen en mogelijk dat ze wat lastiger aangrijpen?
Zal wel wat gladder zijn dan de oude blokken en schijven kan ik me voorstellen.

Terug
Bovenaan