verlichting2
Wegverkenner
Binnenkort gaan de winterbanden er af en gaan de lichtmetalen velgen er weer op. Alleen de zomerbanden die er op zitten zijn zo goed als op. Alleen is het budget op dit moment niet geweldig. De auto heeft gezorgd voor een technische tegenvaller (ruim 1.200 euro aan kosten), heb toch maar geïnvesteerd in een nieuwe bril (varifocaal dus duur), de hypotheek is opengebroken naar een lange rentevaste periode (20 jaar vast!) waardoor er een stukje boeterente moest worden betaald. Meevallers als belastingteruggave of vakantiegeld zijn nog niet in zicht.
Vanwege een stukje veiligheid wil ik ook niet op mijn Semperit winterbanden (zijn overigens goed bevallen!) blijven rijden nu de temperaturen weer stijgen. Dus welke nieuwe banden kies ik voor mijn I20 Crdi van 9-2012. Het gaat dus om het formaat 185/60/15
Ik heb een voorselectie gemaakt en ik voeg een poll toe. Waarom zouden jullie voor welke band kiezen en waarom? De banden die ik uit heb gezocht zal ik via internet bestellen en laten monteren door mijn eigen onderhoudsbedrijf.
In volgorde van goedkoop naar duur zijn het de volgende banden:
1. Laufenn G Fit EQ brandstoflabel E nat wegdek label C 69dB (merk is van Hankook en dat vertrouw ik zeker!)
2. Nexen G Fit EQ brandstoflabel C nat wegdek label B 69dB
3. Kumho Ecowin KH27 brandstoflabel B nat wegdek label B 71dB
4. Falken Sincera Ecorun brandstoflabel C nat wegdek label A 69dB (mijn favoriet: goede value for money!)
5. Hankook Ventus Prime3 brandstoflabel C nat wegdek label A 70dB
6. Nokian i Line brandstoflabel B nat wegdek C label 67dB (zeer stille band, Finse kwaliteit)
7. Goodyear Efficient Grip Compact brandstoflabel B nat wegdek label B 68dB
8. Dunlop SP Sport Blue Responce brandstoflabel B nat wegdek label A 67dB (op de Getz (vorige auto) had ik de Streetresponse en dat vond ik een heel fijne band!)
Vanwege een stukje veiligheid wil ik ook niet op mijn Semperit winterbanden (zijn overigens goed bevallen!) blijven rijden nu de temperaturen weer stijgen. Dus welke nieuwe banden kies ik voor mijn I20 Crdi van 9-2012. Het gaat dus om het formaat 185/60/15
Ik heb een voorselectie gemaakt en ik voeg een poll toe. Waarom zouden jullie voor welke band kiezen en waarom? De banden die ik uit heb gezocht zal ik via internet bestellen en laten monteren door mijn eigen onderhoudsbedrijf.
In volgorde van goedkoop naar duur zijn het de volgende banden:
1. Laufenn G Fit EQ brandstoflabel E nat wegdek label C 69dB (merk is van Hankook en dat vertrouw ik zeker!)
2. Nexen G Fit EQ brandstoflabel C nat wegdek label B 69dB
3. Kumho Ecowin KH27 brandstoflabel B nat wegdek label B 71dB
4. Falken Sincera Ecorun brandstoflabel C nat wegdek label A 69dB (mijn favoriet: goede value for money!)
5. Hankook Ventus Prime3 brandstoflabel C nat wegdek label A 70dB
6. Nokian i Line brandstoflabel B nat wegdek C label 67dB (zeer stille band, Finse kwaliteit)
7. Goodyear Efficient Grip Compact brandstoflabel B nat wegdek label B 68dB
8. Dunlop SP Sport Blue Responce brandstoflabel B nat wegdek label A 67dB (op de Getz (vorige auto) had ik de Streetresponse en dat vond ik een heel fijne band!)