Nieuwe auto - Peugeot 207 (2006) - Emissie storing?

Galanthus

Wegverkenner
Hoop dat iemand mij hier kan helpen. Rij nu net in mijn nieuwe auto die pas een nieuwe APK keuring heeft gehad en een nieuwe distributie. Ik rij nu net 4 weken en 1000KM. Net reed ik op t snelweg en kreeg spontaan een emissie storing, bij de stoplichten was mijn auto aan het schudden. 10 minuten lang bleef mijn motor lampje branden en nu is die uit en tript mijn motor niet meer. Ik reed in mij 3 terwijl ik in mijn 4 moest op een scherpe bocht.

Heb ik mijn motor verkl**t of is dit een tijdelijke waarachuwing? Ik baal hier ontzettend van. Ik ben ook een beginnende bestuurder en soms schakel ik te vroeg of laat betrap ik mezelf.

Nu net nog gekeken en geen storingen meer gehad echt K*t

Het schudden van de auto duidt op overslaan van de motor. D.w.z. er vond geen verbranding plaats in een of meerdere cilinders, waardoor er onverbrande benzine in de uitlaat kwam.
Dit leidt tot emissie storingen, waardoor het lampje aangaat.

Dit vereist wel enige aandacht, aangezien de katalysator niet blij is met verse benzine. Maar de motor zelf zal hierdoor geen schade hebben opgelopen.
Controleer het gehele ontsteking systeem eens. ( losse draden/ loszittende bougies etc. )
Je zou een naar de garage kunnen gaan en vragen om de elektronica te laten uitlezen, met een computer.

Het schakelen heeft geen invloed op deze storing.

Excellentie zei:
Het schudden van de auto duidt op overslaan van de motor. D.w.z. er vond geen verbranding plaats in een of meerdere cilinders, waardoor er onverbrande benzine in de uitlaat kwam.

Dit vereist wel enige aandacht, aangezien de katalysator niet blij is met verse benzine. Maar de motor zelf zal hierdoor geen schade hebben opgelopen.
Controleer het gehele ontsteking systeem eens. ( losse draden/ loszittende bougies etc. )
Je zou een naar de garage kunnen gaan en vragen om de elektronica te laten uitlezen, met een computer.

Ben niet echt technisch waar kan ik bekijken of drade. Loszitten? Bedankt! Gelukkig ik schrok al ik dacht nee zal tog niet zo een pech hebben

Galanthus zei:
Excellentie zei:

Ben niet echt technisch waar kan ik bekijken of drade. Loszitten? Bedankt! Gelukkig ik schrok al ik dacht nee zal tog niet zo een pech hebben

Indien de auto een verdelerloze ontsteking heeft, dan kun je de bekabeling van de stuureenheid naar de bobines eens controleren. Is er sprake van één bobine met 4 bougieskabels, dan kun je deze dikke kabels eens controleren op bevestiging.
Kijk ook eens of de bougiekabels ( indien van toepassing) niet ergens langs metalen onderdelen lopen, anders bestaat de kans dat er in geval van slechte isolatie ( wegens verwering door ouderdom of breuk) de vonk ergens halverwege de kabel en motorblok of ander metaal plaatsvind. ( heb ik zelf al eens meegemaakt.)

Excellentie zei:
Galanthus zei:
Excellentie zei:

Indien de auto een verdelerloze ontsteking heeft, dan kun je de bekabeling van de stuureenheid naar de bobines eens controleren. Is er sprake van één bobine met 4 bougieskabels, dan kun je deze dikke kabels eens controleren op bevestiging.
Kijk ook eens of de bougiekabels ( indien van toepassing) niet ergens langs metalen onderdelen lopen, anders bestaat de kans dat er in geval van slechte isolatie ( wegens verwering door ouderdom of breuk) de vonk ergens halverwege de kabel en motorblok of ander metaal plaatsvind. ( heb ik zelf al eens meegemaakt.)

Hallo heer,

Ik heb nu duidelijker beeld wat er aan de hand is. Donderdag ben ik naar de wasstraat geweest met mijn auto. En 2 dagen daarna heb ik niet meer gereden.

Ik kwam naar mijn auto en wat viel me op? Olie vlekken bij mijn voor bumper via mijn motor kap.

Bij het gassen minder optrek kracht... en vandaag stottert mijn moror bij het gassen. Garage gebeld wn zeiden sat ik maandag langs moet komen.

En oh ja, motor olie stinkt zo af wn toe bij het rijden.

Heb je enig idee wat het kan zijn?

Wat voor motor ligt erin ?

Emissie storing kan ook duiden op interne vervuiling of opgerekte distributieketing (indien aanwezig)

In het kort auto gekocht 4 weken geleden bij een garage met nieuwe APK en nieuwe distributie die 15.000KM geleden was vervangen.

4 weken later heb ik de volgende problemen:

- Maar 1000KM gereden
- Motor trilt/schudt bij gassen en stil staan
- Valt 2/3x uit bij vertrekken of lage snelheid
- Olie stinkt in auto erg nare geur
- Motor lampje knippert
- Bumper voorkant was onder vlekken van olie

Iemand een idee? En oh ja, ik heb hem zonder garantie gekocht. Moet ik dan nu iets betalen?

Dit klinkt voor mij als een JetCars, Garage Brothers (waar ik in een ander topic in Koop & Leaseadvies wat van ben tegengekomen bij een topic van jou) achtige garage. Als het inderdaad zo een soort garage geweest is dan geven ze garantie tot de deur. Gebeurd het buiten de deur dan bent u het haasje.
Is het een ander soort garage geweest, dan moet je hopen op (deels) coulance. Het ligt voor de hand dat je wat moet betalen omdat je de auto zonder garantie gekocht hebt. Volgens mij ben ik van u ook alleen topics tegengekomen waarin u zoekt onder de Bovag garantie prijs van € 4.500,00.
Even afgaand op een topic in Koop & Leaseadvies vermoed ik dat de betreffende auto bij Auto 3000 is aangeschaft, klopt dat? Hier stonden in de onderwerpregel 2 sterretjes achter de titel op Marktplaats 'Peugeot 207 1.6-16V XS Pack*ECC/ D-riem is vervangen**'. Heb je destijds gelezen wat die 2 sterretjes betekenen?

Overigens zie ik dat de 207 je ook afgeraden is door verlichting2 in het betreffende kooptopic.
verlichting2 zei:
Een Peugeot 207? Doe het niet!

Bekijk maar de reviews op deze site maar eens. Vaak electronica problemen, olieverbruik bij de 1,4-16v en de 1,6-16v, kapotte verlichting (bij een exemplaar waar ik mee reed stond ik ongeveer 1 keer per 2 weken bij de dealer voor weer een nieuw lampje), sensoren (koelwatersensor) die het spontaan begeven, oliedruksensor stuk etc.

Mijn advies: koop bij een goed bedrijf maar koop vooral iets waar je plezier van hebt. Een 207 is een aardige auto (weegt wel veel!) maar je staat er vaak mee bij de garage (het model staat ook opvallend vaak langs de kant van de snelweg!) en dat gaat op een gegeven moment irriteren.

Een Aziaat (Japans of Zuid-Koreaans) is misschien saaier om mee te rijden maar uiteindelijk gaat het om zaken als degelijkheid en betrouwbaarheid. Dan zit je goed met een Mazda, Toyota of bijvoorbeeld een Kia.

Waarom koop je hem toch als je dit weet?
Ook de 2e reactie van verlichting2 in dat topic over olieverbruik is iets wat u terzijde geschoven heeft.

Ik ben normaal niet zo hard, maar heb in dit geval wel een gevoel van 'eigen schuld, dikke bult'. Als je de topics (het zijn er meerdere geweest in het Koop gedeelte) allemaal goed doorgenomen had dan had je waarschijnlijk nog wel even verder gezocht........

Spijtig Galanthus,

Ik rij ook al een tijdje met oranje lampje, maar woensdag wordt hij nageken ( Als alles goed gaat). Het betreft hiet een Ford Ka. Hoop dat mijn zwarte vriendje weer gaat scheuren als vroeger,.

Als het gaat om een 1.6 16v zal het geen distributie probleem zijn.
Dat is nog de 109 pk motor en die levert vrijwel nooit problemen, ook niet met olie verbruik.

De 120 pk VTi, staat er wel om bekend dat hij wat olie lust, maar ook niet bij alle motoren.

Verder heb ik een 207 1.6 16v xs premiere gehad en daar heb ik helemaal geen problemen mee gehad.
was wel dealer onderhouden, kost misschien iets meer.

Goede morgen mannen ik heb problemen met mijn Peugeot 207 hij geeft aan omissie storing hij bij de garage geweest als vervangen wat moet vervangen maar volgende dag problemen

Abderrahim Ait zei:
Goede morgen mannen ik heb problemen met mijn Peugeot 207 hij geeft aan omissie storing hij bij de garage geweest als vervangen wat moet vervangen maar volgende dag problemen

Ik zou meteen weer teruggaan naar de garage, je hebt toch betaald ?

Terug
Bovenaan