Nieuwe auto +- €6k ‘snel en zuinig’?

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal, mijn Forester uit 2003 gaat de deur uit en nu ben ik op zoek naar iets zuinigers en snellers.

Met zuinig hoop ik op een verbuik van 15km/l, en met snel hoop ik zowel onder de 10 sec naar de 100 als fatsoenlijk kunnen cruisen op 140 zonder te veel herrie. Ben nog een beetje huiverig voor hoge km standen dus zo rond de 150k lijkt mij wel hoog genoeg. De bedoeling is om ‘m na 3 jaar en 60k km verder weer te verkopen.

Modellen die mij aanspreken zijn de 1.4 TSI Seat Ibiza Bocanegra, maar net buiten budget (€8k) of de Ford Focus 1.6 Ecoboost (hatch, €7k). Een stabiele (lees: onderhoudsvriendelijke) hybride zou ik ook mooi vinden.

Qua merken verder heb ik de Japanners en Ford het hoogst zitten.

Wie oh wie kan mij helpen met deze zoektocht?

Bedankt,

Joost

Giulietta voor mijn budget al snel met 2 ton op de teller.. hoe zit dat eigenlijk, is elke 1.4 een matige motor?

Voor begin volgende week wil/moet ik er een ophalen.. als het niet lukt met de wensen neig ik al snel naar een 1.0-1.25 koekblik Picanto, Alto, Fiesta, etc.

Zulke blokjes lijken mij echter niet super stabiel. Begint het dan bij 1.6?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, €6k, kan ook zijn 3 voor de auto en 3 voor upgrades. Liever natuurlijk minder maar voor mijn ‘eisen’ kom ik al redelijk te kort...
Bij echt een top auto kan ik uitwijken tot 7k. Maar met dat soort prijzen ben ik ook al sneller geneigd dus naar een Alto van 4k die maandelijks bijna geld oplevert.

De Seat Ibiza 1.4 TSI met 180 pk zou ik sterk afraden. Dan kun je veel beter een snelle Fiat Grande Punto of Fiat Bravo kopen.

De Honda Civic lijkt mij ook een hele goede optie.

Voor sportieve auto's kijk dan ook bij de snelle modellen van Renault zoals de Twingo en Clio. ( RS of GT)

Of het te vertrouwen is dat is natuurlijk lastig te zeggen. Maar op het stuur na wat aan de linkerkant wat lelijk is, ziet de auto er zo op de foto's er netjes uit, het interieur ziet er niet uitgeleefd uit en de stoelen zijn er ook netjes uit, ik krijg op basis van de foto's niet het idee dat deze al 200dkm heeft gereden en ze de teller hebben terug gedraaid.

Van wat ik me herinner zijn ze in bijvoorbeeld Duitsland ook niet heel goedkoop. Ik vraag me dus af wat voor handel er in een auto van 6k zit als een handelaar die uit het buitenland haalt. Hij moet er tenslotte ook nog iets op verdienen. Dus als ze in het buitenland niet veel goedkoper zijn, dan moet je je ogen wat extra open houden bij zoiets.

Het voordeel van de auto's die ik zo snel op Mobile.de zag staan is dat ze voor iets minder een stuk lagere kilometerstand hebben in vergelijking met wat er hier te koop staat.

Zelf rijd ik een Fiat Grande Punto 1.4 t-jet sport. Dat is echt een scheurbakkie. Rijdt heel fijn. Zat tijdens mijn eigen zoektocht ook naar een maatje groter, de Fiat Bravo te kijken. Met dezelfde motor.

Schijnen beide best degelijke auto's te zijn (ik rijd er pas 2 maanden in, dus kan niet echt uit ervaring spreken). Alleen zorgen dat je de 5-versnellingen hebt en niet de 6 bak. Die zijn problematisch.

Terug
Bovenaan