Netto bijtelling

erikt

Net ingestapt
Ik zie dat er nu op de overzichten de netto bijtelling is vermeld. Ik begrijp niet goed waarom, het maakt het minder duidelijk want:
  • er wordt netto niets bijgeteld, het bestaat niet. Een bepaald percentage van de waarde van de auto wordt bij het inkomen opgeteld, daarover wordt belasting betaald
  • Wat uiteindelijk netto wordt betaald is afhankelijk van onder andere de hoogte van het inkomen en de aftrekposten, AutoWeek kent die niet.
  • Door het noemen van de "netto bijtelling" moet AutoWeek ergens vermelden welke uitgangspunten zijn gehanteerd.

Stop daar alsjeblieft mee, geef aan wat het bijtel percentage is, men kan dan zelf wel nagaan wat het gevolg is voor het netto inkomen.

Helemaal mee eens. Netto bijtelling bestaat niet. Hele vreemde term. Daarnaast wil je niet terug hoeven rekenen van een theoretische netto last naar de daadwerkelijke bijtelling.

Moesten jullie niet je brutosalaris en en leasebudget opgeven bij het aanmaken van je account, dan? :)

Ik heb liever een indicatieve opgave van wat ik daadwerkelijk betaal voor mijn firmawagen annex tankkaart, laat dat dan een schatting zijn op basis vna de gemiddelde aanslagvoet van de belastingplichtigen,
dan dat ik weet dat 22%(?) van de cataloguswaarde fictief bijgeteld wordt bij mijn inkomsten...

Het is wat krom, maar hoe reken je het zelf uit dan? Ik zou het als volgt doen: autoprijs * bijtellingspercentage / 12 * 0,5 = netto bijtelling per maand. Kan een paar euro schelen, maar zover zit je er niet naast.

Terug
Bovenaan