Navigatie inbouwen in VW-GOLF 7

hvdvtv

Net ingestapt
Ik heb een VW-GOLF 7 (cup) van 2015.
Heeft iemand hiermee ervaring opgedaan of weet iemand hoe dit het beste is te realiseren ?
Heel graag reactie.!
Een ultinon-unit inbouwen in het dasbordkastje, of het hele systeem vervangen ?
Wat is "het meest verstandig" ?
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie !

Pioneer heeft een mooi passende navi, volgens mij levert de dealer die ook.

Daarnaast, als je nu Composition Media hebt dan kan je daar ook een programmatje op draaien dat je aftermarket-navi hebt. Werkt ook prima lijkt me. En beide goedkoper dan origineel VW.

Ik weet niet hoe het in NL zit, maar in BE werkt de Waze app stukken beter dan de ingebouwde navi in de 2013 BMW en dan de losse Garmin (2015) die ik gebruik in de hobby auto.

Ik kan het data verbruik niet exact becijferen, maar schat het op 4-5 MB per gereden uur gebaseerd op 1 april (download Waze) tot nu.

Niseko zei:
Ik weet niet hoe het in NL zit, maar in BE werkt de Waze app stukken beter dan de ingebouwde navi in de 2013 BMW en dan de losse Garmin (2015) die ik gebruik in de hobby auto.

Ik kan het data verbruik niet exact becijferen, maar schat het op 4-5 MB per gereden uur gebaseerd op 1 april (download Waze) tot nu.

Ik ben 2 jaar terug op Waze van Alkmaar naar Malaga gereden en weer terug (5000km) . Kon niet zeggen dat de app mb's slurpte, ik vond het in ieder geval goed te doen.

Als je eenmaal Waze kent valt elke andere navigatie tegen.

Dit is de radio Composition Media:
02_ausstattung.jpg

Rechtsboven op het knopje staat dan niet 'navi' maar iets anders.
Voorbeeld van navi op Composition Media: <https://www.navinc.nl/Producten?s=2674>

De Pioneer die ik bedoel is de navgate: <https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/navgateevo>

Heel hartelijk dank voor deze info.!
Weet iemand iets van de ULTINON- unit die je in kunt bouwen in het dasbordkastje als aanvulling NAVIGATIE ?

Monsieur Le Loure zei:
..

Qua navigeren, informatie, meldingen, lokaties zoeken e.d. inderdaad, beter vind je niet, zeker niet bij inbouw.

Toch verkies ik inbouw navi, als je geen lange rit naar Malaga hebt maar 5 korte ritjes op een dag dan heb je geen toestanden met telefoons inklikken, aanleggen, instellen etc. 'Thuis' en 'Werk' staan onder 1 knop en werken binnen 1 seconde als ik even ergens twijfel over de snelste route en alles netjes op de voorruit geprojecteerd en geen toestanden als er op die kritieke kruising ineens gebeld wordt door iemand :)

Ik kan een dicover pro systeem kopen.
Heb ik om dit te kunnen installeren een "CODE" nodig ?
(een code die overeenkomt met een auto)
Bij mijn vorige auto was bij het audio/navigatie-systeem een code bijgeleverd.

Weet iemand hoe dit is geregeld / uitgevoerd bij een discover pro systeem bij VW ?

Bij voorbaat heel hartelijk dank voor uw info !!

V0RQ zei:
Monsieur Le Loure zei:
..

Qua navigeren, informatie, meldingen, lokaties zoeken e.d. inderdaad, beter vind je niet, zeker niet bij inbouw.

Toch verkies ik inbouw navi, als je geen lange rit naar Malaga hebt maar 5 korte ritjes op een dag dan heb je geen toestanden met telefoons inklikken, aanleggen, instellen etc. 'Thuis' en 'Werk' staan onder 1 knop en werken binnen 1 seconde als ik even ergens twijfel over de snelste route en alles netjes op de voorruit geprojecteerd en geen toestanden als er op die kritieke kruising ineens gebeld wordt door iemand :)

Bij Waze heb je ook Thuis en Werk , dus dat gaat niet op.

Barri zei:
Pioneer heeft een mooi passende navi, volgens mij levert de dealer die ook.

Daarnaast, als je nu Composition Media hebt dan kan je daar ook een programmatje op draaien dat je aftermarket-navi hebt. Werkt ook prima lijkt me. En beide goedkoper dan origineel VW.

Nu ben ik heel benieuwd naar welk programmaatje je refereert &#128526;&#128580; Ik heb namelijk een VW met Composition Media en dus geen Navi.

Mvg,
Patrick

Terug
Bovenaan