Naast blikschade ook mechanisch schade, hoe werkt dat?

G Furst

Net ingestapt
Beste,

Schadeherstelbedrijven adverteren eigenlijk alleen maar met: spuiten, uitdeuken etc. Nu heb ik na een aanrijding niet alleen blikschade, maar ook mechanische schade (stuur uit het lood) door impact aanrijding op velg.

Verzorg z'n schadebedrijf dat ook of brengen ze dit extern weg? Ik zie een (mechanische) reparateur niet als een spuiter- uitdeukerij en een schadeherstelbedrijf niet als een (mechanische) reparateur/garage.

Of moet ik naar 2 verschillende bedrijven gaan?

Alvast bedankt!

In principe voert een schadeherstelbedrijf alle schadeherstel uit.
Het ene bedrijf heeft echter alles in eigen beheer, een ander besteed delen van de werkzaamheden weer uit aan derden.
Hier op de industrie zit een herstelbedrijf met 3 panden (dochterbedrijven van elkaar) naast elkaar, de één doet spuitwerk, de ander het technische werk, het derde de de- en montage.

Jij brengt de auto naar een schadeherstelbedrijf en die regelen alles, dus 1 adres voor jou.
Of dat bedrijf alles zelf intern heeft en zelf repareert is niet echt jouw pakkie an eigenlijk.
Die ene doet alles met uitlijning etc, zelf maar een hoop hebben bijvoorbeeld een afspraak met een bandenboer op hetzelfde industrieterrein bijvoorbeeld.
Al met al heb jij maar 1 aansprekingspunt en dat is ook voor jou de te volgen route indien er achteraf gedoe is.

Soms kan je even uitzoeken wat fijn is: een BMW kan je bij sommige dealers brengen. Als je je Fordje daar ook brengt krijg je in ieder geval een mooie leenauto!

Soms kan je even uitzoeken wat het beste is: een BMW kan je bij sommige dealers brengen ook voor Focwa, schadegarant of eurogarant. Als je je Fordje daar ook brengt krijg je in ieder geval een mooie leenauto!

Terug
Bovenaan