Mustang/Challenger ipv "verstandige" auto?

A

Anoniem

Guest
Ik rijd nu een paar jaar met plezier in mijn 2015 Skoda Octavia met fijne stoelen, airco, touchscreen etc, maar af en toe zie ik een advertentie voor een Mustang, Camaro, Challenger etc van rond 2012 waarvan sommige nog enigszins betaalbaar zijn.

Gezien ik echt bijna nooit met meer dan 2 personen in de auto zit of veel spullen meeneem, bedacht ik me dat het best cool zou zijn om in zo'n bak rond te rijden. Helaas heb ik er dan weer te weinig verstand van om te weten of dat een goed idee is en welke de beste keus zou zijn. Denk aan betrouwbaarheid, comfort, airco, benzine slurpen, kan ik nog verkeersdrempels over, etc. Daarnaast zou ik me ook enigszins zorgen maken of ik zo'n bak overal veilig kan parkeren.

Iemand ervaring met zulke auto's als dagelijkse bak?

Het zijn buitengewoon onpraktische vervoersmiddelen, en erg duur om te rijden. Reken op zowel positieve als negatieve reacties uit je omgeving (en daarbuiten).
als je daarmee kunt leven en het is wat je wil: gewoon doen!

Collega van me heeft het gedaan, rijdt nu een Challenger. Kost meer maar hij geniet er met volle teugen van.

Als je het je nu kunt veroorloven: gewoon doen. Niks aantrekken van wat anderen ervan vinden. Onpraktisch? Ja, voor een gezin met 3 kinderen wel.
Veilig pakeren? Waarom niet, je kunt een Tesla toch ook overal parkeren.
Het enige waar je op moet letten VOOR aanschaf is het chassisnummer even op een amerikaanse autoveilingsite checken. 95% van deze auto's zijn als schadeauto uit de US ingevoerd. Op zich geen probleem, als je maar weet welke schade de auto heeft gehad. Staan altijd foto's bij van de schade.
Verder: beter spijt van een auto die je kon betalen en hebt gereden dan spijt van een auto die je kon betalen maar nooit hebt gereden.
Een verstandige auto kun je altijd nog rijden.

Veel plezier met je Mustang of Challenger (of Camaro) !!

Bedankt voor de reacties so far! Is er nog meer waar ik op moet letten behalve het chassisnummer ivm mogelijk eerdere schade?

Zoiets zie ik dan weleens voorbijkomen. Heeft wel aardig wat gelopen, maar is wel enigszins betaalbaar. Goed idee, of zal alles onder de 15k te afgesleten zijn?

Screenshot-20221102-004052.jpg

Met alle respect, flikker dan meteen al je geld gewoon in een putje, heb je minder gedoe denk ik.

Auto even opgezocht maar als je echt letterlijk met afstand het allergoedkoopste exemplaar wat er te koop staat overweegt terwijl er dit soort info in de advertentie staat.

CAR HAS DUBAI REGISTATION!!

Auto is opnieuw gespoten (niet heel mooi gedaan).

Laatste kan je ook al heel goed zien op de foto's, alles lijkt schots en scheef te zitten.

Met dit soort auto's zou ik het risico niet nemen in ieder geval, niet aan onderkant markt gaan zitten, nooit aan te raden maar met dit soort "exoten" met bovenstaande alarmbellen al helemaal niet.

Verder geweldige auto natuurlijk, maar niet dit exemplaar en noet voor dit budget.

Ik heb in de periode 2010-2012 veel gereisd in Amerika en vaak van dit soort auto's als huurauto gehad. Stel je niet te veel voor bij de rijervaring, het maakt wel wat herrie enzo maar echt heel rap voelt zo'n V6 nou ook weer niet. Een Camaro SS met V8 doet het een stuk beter maar als je bedenkt dat zo'n auto in de VS toendertijd zo'n $30.000 gloedjenieuw kostte snap je wel dat het niet allemaal erg verfijd is zeg maar, kan ook niet voor die prijs natuurlijk.

Ik zou dus eerst een goed proefrijden en dan je keuze maken. De Challenger hierboven sowieso met een flinke boog omheen lopen :)

Ik zou het niet doen, niet omdat het onverstandig is dat moet je helemaal zelf weten. Je hebt alleen dus niet het budget om iets knaps te kopen en je moet hem daarna ook nog onderhouden. De meeste auto's die ik zag staan en die ik er wel leuk uit vind zien hebben grote dikken wielen er onder zitten en met dure banden.

Wordt lid van het Ford Mustang forum. Lees je daar goed in. Ga naar meetings. Altijd een aankoopkeuring doen! Ik zou zelf voor een Mustang gaan vanaf 2006. Lijkt me ook makkelijker weer te verkopen en onderhoud en onderdelenvoorziening eenvoudiger.

Sinds 3 maanden in het bezit van een 2014 Dodge Charger SRT-8. Het is een slagschip, dus fileparkeren probeer ik altijd te vermijden, hij zuipt, is duur in wegenbelasting en qua verzekering. Echter, als ik er naartoe loop heb ik een glimlach op het gezicht, als ik hem start wordt die lach groter, als ik bij het tankstation uitstap verlies ik die een beetje. Dat probleem verhelpt zichzelf weer, ik mag hem daarna weer starten. Ik heb met mijn vorige Amerikaan 25.000km in 4 jaar gereden, dus die benzineprijs boeit me niet. Het is mijn hobby, dus die mag geld kosten.

Ergo: als bovenstaand verhaal ook voor jou zou kunnen gelden, it's worth every damn penny. Ga echter niet voor de eerste de beste, de goedkoopste. Geldt niet alleen voor Amerikanen of course, geldt for cars in general. Camaro's en Mustangs zie je vaker voorbij komen en zijn naar mijn idee daarom gunstiger geprijsd dan de Dodge alternatieven.

Terug
Bovenaan