MPV 7 personen gezocht

A

Anoniem

Guest
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Mitsubishi Grandis. De auto is toch wat te klein voor ons. Kinderen worden ouder, opa en oma erbij dus 6 volwassenen moeten er comfortabel in kunnen.

Voorheen hadden wij een Toyota Previa (fijne auto). Helaas was deze doorgeroest op de bodem en moest deze het veld ruimen. Het liefst gaan we weer terug naar een Previa maar het aanbod (handgeschakeld, benzine) is zeer mager. En wat er is is absurd duur.

Criteria: MPV, 7 volwaardige stoelen, airco, cruise control, bagageruimte, benzine met voorkeur voor handgeschakeld, prijs tussen 3500 ~ 15000
We zoeken echt een grote auto en rijden er per jaar misschien maar 5000-7000 km mee. Gebruikerskosten zijn dus niet zo belangrijk. Ik vind het wel zonde om meer dan 15.000 uit te geven aan een auto waar we maar een paar kilometer mee rijden.

Ik heb ook een voorkeur voor auto's die het doen. Garagebezoeken vind ik zonde van mijn tijd.

Ik heb het volgende lijstje samengesteld om verder te zoeken. Heb ik nog niets gemist:
Toyota Previa
Renault Grand
Renault Granse Espace
Ford Galaxy
Peugeot 807
Seat Alahmbra (schuifdeur !!)
Chrysler Grand Voyager

Heb ik iets gemist?

Alvast bedankt.

^^ Denk dat je wel vrij compleet bent, op de concerngenoten na dan (VW Sharan, de Citroën C8, de Fiat afstammeling etc.)

Mazda CX9 is misschien nog een idee (áls je er één kan vinden (wellicht in het buitenland?)

m1cyjxvbquam.jpg

Nissan Evalia https://www.autowereld.nl/nissan/evalia/nv-200-1-6i-visia-7p-airco-2xpdc-privacy-glas-37326413/details.html

Maar wellicht is de vorige generatie Citroën jumpy, Peugeot Expert of Fiat Scudo een goed idee, die zitten tussen MPV en Busje in, maar die zijn lastig te vinden met een benzine motor.

De Peugeot 807 is er ook als Citroen c8 en Fiat Ullyse , Lancia Phedra

De Voyager ging de laaste leven door als Lancia Voyager.

Kia Carnaval https://www.autowereld.nl/kia/carnival/2-7-ex-apk-nap-airco-lmv-32326942/details.html

Hyundai Traject https://www.autowereld.nl/hyundai/trajet/2-0i-cvvt-dynamic-motion-7-persoons-leer-airco-37097826/details.html

Durashift zei:
^^ Denk dat je wel vrij compleet bent, op de concerngenoten na dan (VW Sharan, de Citroën C8, de Fiat afstammeling etc.)

Mazda CX9 is misschien nog een idee (áls je er één kan vinden (wellicht in het buitenland?)

m1cyjxvbquam.jpg
Ik dacht wat een slecht idee die ga je nooit vinden binnen budget, maar kwam er een aantal tegen op mobile.de voor een nette prijs met normale kilometerstand. Maar ook in Nederland vind je er een paar.

Wellicht een personenbus met een benzinemotor?
Heeeeeel toevallig weet ik een aantal Trafic en Vivaro op benzine te koop ;)
Staan op marktplaats te koop

Tja, uit het rijtje moet ik dan aan een Ford Galaxy denken, die is dan duidelijk wat groter dan een Grandis van binnen, en staat redelijk betrouwbaar bekend, itt tot Renault Espace en Peugeot 807. Ook een Chrysler grand Voyager is wel erg oud inmiddels en ook nooit bekend als betrouwbaar. Mazda CX-9 is een mooie suggestie, 3.7 v6 lel van een motor; heel lekker, maar weer flink gewicht (wegenbelasting) en AWD fijn of niet afhankelijk van je wensen.

Je kijkt naar oude auto's heel belangrijk is hoe er mee is omgegaan en of de auto goed onderhouden is.
Dit bepaald voor een groot deel de betrouwbaarheid.

De Ford Galaxy is een prima keus, in de grote suv's.
bij de (Grand) Espace 4 moet je niet de phase 1 hebben die heeft gezorgd voor de matige reputatie. Maar de phase 2 vanaf 2006, phase 3 vanaf 2010 of phase 4 vanaf 2012 dit zijn prima auto's, die veel auto en comfort bieden voor hun geld.

Bedankt voor de input. De Mazda had ik totaal niet aan gedacht. Busjes zijn niet zo comfortabel en op benzine nogal traag.

Ik heb nog eens naar de interieurfoto's en maten gekeken. Een auto met 7 echte stoelen + bagageruimte is toch wel een vereiste. Alles met klapstoeltjes en weinig beenruimte valt dan af:

Ford Galaxy oud model: valt af, te klein op 3e rij
Ford Galaxy nieuw model: valt af, te klein op 3e rij
Peugeot 807 (en aanverwante familie): valt af, te klein op 3e rij
Seat Alhambra oud model: valt af, vind ik niet mooi.
Seat Alhambra nieuw model: valt af, te klein op 3e rij.
Chrysler Grand Voyager: wel echt oud en niet altijd betrouwbaar.

Shortlist:
Toyota Previa
Renault Grande Espace (vanaf phase 2)
Toch even kijken naar een CX-9. Ben benieuwd naar de 3e rij.

Voor nu bedankt. Ivm drukte zal het proefrijden en zoeken pas over een paar weken plaatsvinden. Ik hou wel een updateje bij.

Of meer naar de Amerikaanse minivans. Kom je wel bij automaten uit, denk ik:
- Toyota Sienna
- Honda Odyssey
Of Mercedes R-klasse.

Ik zou voor opa en oma een Aygootje kopen, dan kan je met twee gewone auto's uit. Stuk meer keus. :)

Voor het verschil in kosten en zo weinig kilometers kan je bijna voor elk ritje een studentchauffeur inhuren :cool:

Terug
Bovenaan