MP3 audio bestanden worden niet herkend

R H 1

Net ingestapt
Ik heb even een vraag over het afspelen van mp3 bestanden via een (micro)-usb stick in mijn volvo v60 hybrid (2014).
Sommige mp3 bestanden worden door de media speler in de volvo niet herkend, andere weer wel. De bestanden worden in onze Renault Clio wel prima afgespeeld. Ik kan niet direct verschil vinden in de mp3 bestanden die wel en niet afgespeeld worden. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

Edit: zie dat ik het op de foute plek geopend heb, kan ik dit verplaatsen naar het volvo v60 hybrid forum?

Misschien heeft het te maken met de bitrate van het bestand en kan de mp3 speler in de Volvo niet met bepaalde, met name hoge, bitrates overweg ? (bv 320 kbps) Of een maximum grootte per bestand , bv 10 mb.

Ander mogelijkheid is dat sommige mp3 spelers mappen niet herkennen en alleen bestanden af speelt die niet in een submap staan.

Het kan ook zijn dat bestanden met bepaalde bijzondere tekens in de bestandsnaam niet herkend worden (bv aanhalings of vraagtekens, komma's, dubbele punt )

Wat ook kan is dat bestanden met onvolledige tags (informatie over artiest, titel en album) niet worden afgespeeld. Die tags kun je aanpassen door met de rechter muisknop op het bestand te klikken en naar eigenschappen te gaan, klik hier voor meer informatie.

Er kan vanalles aan de hand zijn. Heb zelf een V40 gehad uit 2012 en ik vermoed dat de mediaspeler in die auto sterk overeenkomt met die in jouw auto.

Wat ik me nog kan herinneren van die V40:
-mp3's met een variabele bitrate werkten niet.
-mappenstructuur niet te diep maken (niet teveel niveaus)

Heb destijds veel gepost over dit onderwerp zowel op dit forum als elders. Zal eens kijken of ik daar nog wat van terug kan vinden.

Te hoge of variabele bitrate denk ik. Er zijn vaste heel mooie tooltjes om dat om te zetten.

Heb je simpele zaken uitgesloten? Simpele naam en mappen zonder quotes of vreemde tekens?

Terug
Bovenaan