Oguzhan 2196473
Net ingestapt
Goedemiddag allemaal,
Twee weken terug heb ik een Ford Fiesta 1.3 uit bouwjaar 2002 aangeschaft en tot op heden rijdt hij als een engel. Helaas is er ook een maar dus hier hierbij mijn vraag en mijn opmerking: 2 dagen terug onderweg naar mijn werk knipperde mijn motortemperatuur lampje (maximaal 5 seconden) en vervolgens was die weer uit. 2 minuten later kwam die weer tevoorschijn alleen deze keer duurde het maar 3 seconden. (Daarna scheen hij nooit meer)
Met veel angst naar de garage gereden, thermostaat vervangen en de buizen rondom de radiateur flink schoongemaakt en een nieuwe koelvloeistof erin. Tijdje geen last van gehad maar mijn motortemperatuur wordt weergegeven met de letters N-O-R-M. Bij N koud en bij M uiteraard heet. Maar de M staat vlak dichtbij de grens (een zwarte balk) en als hij nog één keer omslaat (naar dat balkje) dan gaat mijn lampje branden. Mijn 'Van' werkt meteen dus daar gelukkig geen last van en schommelt. Meerendeels staat die op 90 graden maar gaat soms wel heel vaak naar de M (95 graden) Moet ik mij zorgen om maken als de meter continu springt van de R (90 gr en de M (95)? Zoals ik hierboven ook aangaf, ben bang dat die dan meteen van de M naar de gevarenzone gaat springen.
Ik wilde dit toch even kwijt aangezien ik zoveel behulpzame en nuttige reacties hier ben tegengekomen
Mijn dank is alvast enorm.
Twee weken terug heb ik een Ford Fiesta 1.3 uit bouwjaar 2002 aangeschaft en tot op heden rijdt hij als een engel. Helaas is er ook een maar dus hier hierbij mijn vraag en mijn opmerking: 2 dagen terug onderweg naar mijn werk knipperde mijn motortemperatuur lampje (maximaal 5 seconden) en vervolgens was die weer uit. 2 minuten later kwam die weer tevoorschijn alleen deze keer duurde het maar 3 seconden. (Daarna scheen hij nooit meer)
Met veel angst naar de garage gereden, thermostaat vervangen en de buizen rondom de radiateur flink schoongemaakt en een nieuwe koelvloeistof erin. Tijdje geen last van gehad maar mijn motortemperatuur wordt weergegeven met de letters N-O-R-M. Bij N koud en bij M uiteraard heet. Maar de M staat vlak dichtbij de grens (een zwarte balk) en als hij nog één keer omslaat (naar dat balkje) dan gaat mijn lampje branden. Mijn 'Van' werkt meteen dus daar gelukkig geen last van en schommelt. Meerendeels staat die op 90 graden maar gaat soms wel heel vaak naar de M (95 graden) Moet ik mij zorgen om maken als de meter continu springt van de R (90 gr en de M (95)? Zoals ik hierboven ook aangaf, ben bang dat die dan meteen van de M naar de gevarenzone gaat springen.
Ik wilde dit toch even kwijt aangezien ik zoveel behulpzame en nuttige reacties hier ben tegengekomen
Mijn dank is alvast enorm.