Motorstoring lampje

Vino

Net ingestapt
We hebben een rit van 180km en mijn vader reed. Op een gegeven moment moesten. We keren en dat deed mn pa in een te hoge versnelling waardoor de auto dreigde af te slaan. Volgens mij heeft hij de motor draaiend laten houden door het gaspaal veder ik te drukken. (Weet ik niet zeker, ik rees niet) heb motormanagement lampje brand nu in iedergeval wel. Ook wanneer de auto even uit heeft gestaan blijft die aan ook op contact. We moeten vanavond 180km terug naar huis. Auto reed normaal zonder te haperen. Mijn vermoeden is dat hij uitgelezen moet worden em getest moet worden. Echter moeten we dus nog wel bterug naar huis. Iemand enig idee? Het gaat om een Toyota avensis 1.8 vvti uit 2004

Niks aan de hand. Misschien een sensor kapot of van slag, dan gaat de motor in noodloop en dat is niet de meest zuinige en schone manier maar kan geen kwaad.
Misschien gaat het lampje vanzelf weer uit.

Ik had van mijn Avensis D-CAT ooit het hele dashbord aan het knipperen nadat ik snel was weggereden op sterk wisselende ondergrond.
Onderweg de garage gebeld: ik moest de auto 10 x op en van contact zetten. Alle lampjes waren nadien uit.

Bedankt voor de reacties. Zat zelf ook al te denken aan 5x op contact en terug. Nog niet geprobeerd maar laat jullie meer weten zodra ik het heb geprobeerd

Vino zei:
Bedankt voor de reacties. Zat zelf ook al te denken aan 5x op contact en terug. Nog niet geprobeerd maar laat jullie meer weten zodra ik het heb geprobeerd

Moest bij mijn 2008 auto echt 10 x

5 of 10 keer maakt geen verschil. Lampje blijft aan. Wellicht voor de avensis uit 2004 anders?

Lampje brandt niet voor niets, er is ergens dus iets niet goed (geweest). Zelf resetten kan natuurlijk maar lost de oorzaak niet op.

Lambdasensoren willen nog wel eens een storing geven bij deze motoren. Sowieso niet een sterk punt bij Toyota in die jaren. Jij hebt mazzel, het zijn er maar twee.

Toen ik de auto startte nadat hij ruim 12 uur heeft stil gestaan was het lampje weer uit. tijdens de rit ook niet meer gezien. met een tussenpauze waarbij de auto ook uit is geweest is het lampje niet weer tevoorschijn gekomen.

Boppie zei:
Lambdasensoren willen nog wel eens een storing geven bij deze motoren. Sowieso niet een sterk punt bij Toyota in die jaren. Jij hebt mazzel, het zijn er maar twee.

Waarom heb ik dan mazzel dat het er maar twee zijn?

Terug
Bovenaan