Motorkap gaat niet open van mijn Daewoo Matiz

Guest
Hallo allemaal,

Onlangs een Daewoo Matiz gekocht als stads auto voor de boodschappen etc.
Deze week wilde ik de motorkap openen echter gebeurde er niets terwijl we er nog laats in gekeken hebben toen we de wagen kochten. Bij een nader onderzoek was er in ieder geval niets mis met de handel waar de motorkap normaal mee open moet gaan, ook zat hier de kabel nog netjes op zijn plaats en lijkt alles in orde te zijn. Mijn denken is dat de kabel dus los of gebroken is onder de motorkap maar hoe kom ik daar nu dan nog aan.

Mijn vraag is dus wie kan mij vertellen hoe ik de motorkap weer open kan krijgen?

Alvast bedankt voor de te nemen moeites,

Hubertus53

Bertus, gaat de handel van de ontgrendeling, gewoon helemaal gevoelloos heen en weer, of krijg je hem niet verder getrokken, bij de laaste, wil het dan wel eens helpen, door iemand op de motorkap te laten drukken, daar waar het slot zit, en jij dan aan de hendel trekt, als je de hendel dan wel kan doortrekken, dan moet degen wel als eerste de motorkap loslaten, anders zit ie weer op slot, is ie dan open smeer dan het slot mechanisme, is de kabel gebroken, dan moet je via de gril op zoek naar ontgrendeling, met een zaalkampioenschap, daar waar de kabel op zat, en dan daar een ijzerdraad aanhaken, en dan trekken, ook helpt nu weer duwen op de kap, het gaat dan lichter, mocht je een kap hebben die vanaf het ruit naar voren, open gaat, dan is er vaak altijd een reserve trekoog , deze zit dan vaak achter de trek hendel, nou veel geluk,

beremans zei:
Bertus, gaat de handel van de ontgrendeling, gewoon helemaal gevoelloos heen en weer, of krijg je hem niet verder getrokken, bij de laaste, wil het dan wel eens helpen, door iemand op de motorkap te laten drukken, daar waar het slot zit, en jij dan aan de hendel trekt, als je de hendel dan wel kan doortrekken, dan moet degen wel als eerste de motorkap loslaten, anders zit ie weer op slot, is ie dan open smeer dan het slot mechanisme, is de kabel gebroken, dan moet je via de gril op zoek naar ontgrendeling, met een zaalkampioenschap, daar waar de kabel op zat, en dan daar een ijzerdraad aanhaken, en dan trekken, ook helpt nu weer duwen op de kap, het gaat dan lichter, mocht je een kap hebben die vanaf het ruit naar voren, open gaat, dan is er vaak altijd een reserve trekoog , deze zit dan vaak achter de trek hendel, nou veel geluk,
Hartelijk dank voor uw reactie beste beremans,

Nee de handel kan ik gewoon gevoelloos heen en weer bewegen, ik weet niet of u de Daewoo Matiz kent maar het punt te bereiken via de gril zal niet lukken. De gril zijn niet meer dan 2 gleufjes waar je amper tussendoor zult komen, maar het grootste euvel is dat ik de wagen net heb en niet goed weet hoe dergelijke zit en ik heb natuurlijk geen zicht. Ook als de wagen op de brug zou staan lijkt me het punt onmogelijk te bereiken, ik had gehoopt dat er hier iemand met de zelfde auto en ervaring had kunnen vinden.
Maar toch bedankt voor het mee denken beste beremans.

Bertus heb je ook al gekeken waar de kabel is gebroken, als ie van de trekhendel is gebroken, dan hoef je alleen even onder je dachbord te duiken, om daar, aan de binnenkabel te trekken met een tang,    ook niet toevallig lid van ANWB,    terug naar garage waar je hem hebt gekocht,

Teruggaan naar waar je hem gekocht hebt en vragen of ze je kunnen helpen. Weet niet hoe lang je de auto al hebt, maar als ze coulant zijn helpen ze je ermee voor niks of een paar tientjes.

Hubertus53 zei:
maar het grootste euvel is dat ik de wagen net heb en niet goed weet hoe dergelijke zit en ik heb natuurlijk geen zicht. ....    ik had gehoopt dat er hier iemand met de zelfde auto en ervaring had kunnen vinden

Misschien dat iemand zich nog meldt, anders even een Matiz bij een garage in de buurt zoeken en daar vragen of je even onder de kap mag kijken voor inspiratie.

beremans zei:
Bertus heb je ook al gekeken waar de kabel is gebroken, als ie van de trekhendel is gebroken, dan hoef je alleen even onder je dachbord te duiken, om daar, aan de binnenkabel te trekken met een tang,    ook niet toevallig lid van ANWB,    terug naar garage waar je hem hebt gekocht,
Hallo beste beremans,

Onder het daschbaord zit alles zoals het hoort te zijn en is daar ook de kabel niet gebroken.

groet,

Hubertus53

Pobresh zei:
Teruggaan naar waar je hem gekocht hebt en vragen of ze je kunnen helpen. Weet niet hoe lang je de auto al hebt, maar als ze coulant zijn helpen ze je ermee voor niks of een paar tientjes.
Hallo beste pobresh,

Ook dit is geen optie omdat het niet naast de deur is en de verkoper heeft me al eens geholpen met een nieuwe startmotor.
Maar toch bedankt voor het mee denken.

Groet,

Hubertus53

Twix zei:
Hubertus53 zei:
maar het grootste euvel is dat ik de wagen net heb en niet goed weet hoe dergelijke zit en ik heb natuurlijk geen zicht. ....    ik had gehoopt dat er hier iemand met de zelfde auto en ervaring had kunnen vinden

Misschien dat iemand zich nog meldt, anders even een Matiz bij een garage in de buurt zoeken en daar vragen of je even onder de kap mag kijken voor inspiratie.
Hallo beste Twix,

Dat zal inderdaad een optie zijn als zich niemand meer meld.

Groet,

Hubertus53

heb nog even gegoogeled, maar ik denk dat het wordt een groot gat boren achter je kentekenplaat, wel op letten dat je niet door je radiator schiet, let wel met een gaten boor. door gat kan je dan met een haak de ontgrendeling eraf trekken, nummerplaat er weer op, niks aan de hand, bij garage trekken ze waarschijnlijk de bumper aan gort, omdat ie tussen motorkap en chassis is vast gemaakt, en heb je dus een nieuwe bumper nodig

Hubertus53 zei:
Twix zei:
Hubertus53 zei:

Hallo beste Twix,

Groet,

Hubertus53

Forummer D.E.N.N.I.S. heeft ook een Matiz.

Twix zei:
Hubertus53 zei:
Twix zei:
Hubertus53 zei:

Hallo beste Twix,

Groet,

Hubertus53

Forummer D.E.N.N.I.S. heeft ook een Matiz.
Hallo beste Twix,

Zou best wel eens met D.E.N.N.I.S. willen praten over mijn probleem, misschien kan hij iets voor me betekenen.
Wel weet ik niet hoe dit aan te pakken, ben niet zo handig met dit forum.

Groet,

Hubertus53

Even PB of hier reageren:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5243767,5420227#msg-5420227

Terug
Bovenaan