A
Anoniem
Guest
Eind vorige week wilde de motor ineens niet meer starten (hij draaide wel rond maar sloeg niet aan). Het gaat om een Fiat Panda uit 08-2006 (model 169) met 1.2 benzine motor. De Wegenwacht heeft wat startspray in de luchtinlaat gespoten en de motor sloeg gelijk aan. Het was even aankijken of het nog eens zou gebeuren, want het kon ook een vuiltje zijn. Ik heb daarna nog zo'n 150 km gereden (verdeeld over een rit of 10) en de motor bleef goed starten.
Tot vanmorgen. Weer hetzelfde. Terwijl de buurman de auto startte spoot ik wat deodorant in de luchtinlaat en de motor sloeg weer gelijk aan. Nu de vraag: wat is het probleem? De Wegenwacht hoorde ik op het einde nog iets zeggen van een opvoerpomp van de brandstof? Het probleem is in ieder geval brandstof i.c.m. start gerelateerd.
Update: de motor slaat nu na het starten met de startspray na 2-3 seconden weer af.
Tot vanmorgen. Weer hetzelfde. Terwijl de buurman de auto startte spoot ik wat deodorant in de luchtinlaat en de motor sloeg weer gelijk aan. Nu de vraag: wat is het probleem? De Wegenwacht hoorde ik op het einde nog iets zeggen van een opvoerpomp van de brandstof? Het probleem is in ieder geval brandstof i.c.m. start gerelateerd.
Update: de motor slaat nu na het starten met de startspray na 2-3 seconden weer af.