Mogelijk kapotte schokdemper?

A

Anoniem

Guest
Heyho,

Sinds enige tijd hoor ik bij lage snelheden (vooral eerste versnelling) op klinkerwegen en andere oneffen wegdekken wat gerommel voorin de auto en is hij wat meer hobbelig dan je mag verwachten. Ik kreeg de tip om een aantal keer op de auto te duwen op de hoeken om te kijken of hij meegeeft en hij deinst inderdaad een aantal keer voor hij rustig stilstaat.

Kunnen dit kapotte/versleten schokdempers zijn? Het lijkt mij ietwat vroeg aangezien het een 3 jaar oude Peugeot 208 met +/- 22k km betreft. Zo niet, wat zijn de andere mogelijkheden?
Tot slot; kan ik hier voorlopig nog mee doorrijden of is het zaak dat hij per direct naar een garage gaat?

Alvast bedankt voor de reacties!

Het is sowieso een tikkeltje vroeg om nu al onderstel problemen te hebben. Dus ja! Naar de garage.

Het leek mij inderdaad ook al erg vroeg, maar pas volgende week ergens tijd om langs de garage te gaan. Hopen dat het niet veel ernstiger is dan slechts wat schokdempers

Had het mijn auto geweest zou ik niet minder accepteren dan dat het onder garantie word gerepareerd hoor.

Klinkt inderdaad als een schokdemper en dan inderdaad akelig vroeg dus gevalletje non-conformiteit (waarbij de boel kosteloos hersteld moet worden).

Dat er weer meteen met gevalletje non-conformiteit word geroepen en dat alles kosteloos word moet worden hersteld zonder de auto te hebben onderzocht vind ik een beetje jammer.
Voor het zelfde geld ligt er ergens een steen in een veerschotel of op het subframe en zitten we hier al een heel juridische weg te bedenken, lijkt mij geheel onnodig.

Breng de auto een keer naar de garage een laat hem controleren en vraag voor dat er wat word vervangen wat de bevindingen zijn, mocht daar nou een onderdeel uitkomen wie je niet verwacht met die kilometerstand, dan kun je gaan kijken wat de beste vervolg stappen zijn.

Terug
Bovenaan