Brendo 8214068
Net ingestapt
Hierbij mijn eerste ervaringen met de Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Aangekocht met nog geen 20000 km op de teller en 17 maanden oud. Doordat dit een auto is die niet in de meeste favoriete lijstjes staat is de prijs zeer interessant en nog een garantie tot oktober 2030!
Eerste ervaringen op 9 april waren al gelijk goed. De hoge zit en heerlijke rij auto bevalt enorm.
Ik heb zo'n 12 jaar met Toyota's gereden en daar had ik nooit iets mee. Maar de laatste Auris stond op 257000 km en helaas kun je daar geen caravan mee trekken.
Ik ben nog bezig geweest met een Ford Kuga PHEV maar daar had ik geen goed gevoel bij en inderdaad geen Japanner. Ook nog even gekeken naar een BMW330E maar de lage zit ging hem ook niet worden.
Nee het moest een jong gebruikte SUV zijn met weinig kilometers en het liefst nog een redelijke garantie termijn.
Na de eerste proefrit was is genoeg overtuigd dat de Eclipse Cross een prima keuze zou zijn.
Nu zo'n 1000 kilometer verder rij ik er met veel plezier in. Zeker het stekkeren bevalt mij prima.
De EV range is zo'n 38-41 km afhankelijk van stad of rijksweg. Wat wel opvalt is dat als direct de verwarming/airco aanstaat het zomaar een 5 à 6 km scheelt.
Ik merk dat het enige wat ik mis is het automatisch langsparkeren wat ik in de Auris geregeld gebruikte.
Eerste ervaringen op 9 april waren al gelijk goed. De hoge zit en heerlijke rij auto bevalt enorm.
Ik heb zo'n 12 jaar met Toyota's gereden en daar had ik nooit iets mee. Maar de laatste Auris stond op 257000 km en helaas kun je daar geen caravan mee trekken.
Ik ben nog bezig geweest met een Ford Kuga PHEV maar daar had ik geen goed gevoel bij en inderdaad geen Japanner. Ook nog even gekeken naar een BMW330E maar de lage zit ging hem ook niet worden.
Nee het moest een jong gebruikte SUV zijn met weinig kilometers en het liefst nog een redelijke garantie termijn.
Na de eerste proefrit was is genoeg overtuigd dat de Eclipse Cross een prima keuze zou zijn.
Nu zo'n 1000 kilometer verder rij ik er met veel plezier in. Zeker het stekkeren bevalt mij prima.
De EV range is zo'n 38-41 km afhankelijk van stad of rijksweg. Wat wel opvalt is dat als direct de verwarming/airco aanstaat het zomaar een 5 à 6 km scheelt.
Ik merk dat het enige wat ik mis is het automatisch langsparkeren wat ik in de Auris geregeld gebruikte.