Rutger DC
Asfaltkampioen
De Mitsubishi Eclipse Cross is een beetje een moeilijk te positioneren model. De auto staat op hetzelfde platform als de ASX en Outlander en de modellen delen ook dezelfde wielbasis. Een groot succes kan het niet genoemd worden en sinds Mitsubishi de vernieuwde ASX gelanceerd heeft, zijn de vanafprijzen van de Eclipse Cross in Nederland enorm omhoog gegaan. Het gevolg is een vrije val van de afzet. Eind dit jaar wordt de gloednieuwe Outlander gepresenteerd, die zijn platform zal gaan delen met de volgende generatie Nissan X-Trail. Om de Eclipse Cross niet onder te laten sneeuwen krijgt ook dat model een facelift, bepaald niet van het bescheiden type. De neus krijgt heel smalle koplampen in de stijl van bijvoorbeeld de recent vernieuwde L200 en hier niet verkochte Xpander. Belangrijker is dat de achterkant, beslist de meest controversiële (lelijke?) kant rigoureus wordt aangepakt. De dubbele achterruit komt te vervallen en de achterlichten krijgen een veel eenvoudigere vorm. Voor de Nederlandse verkoopkansen is echter veruit het belangrijkste een nieuwe aandrijflijn: de Eclipse Cross profiteert eindelijk van de PHEV-techniek van de huidige Outlander. Daarmee lijkt succes gegarandeerd, want naast Mitsubishi weet alleen Ford (nieuwe Kuga) een plug-in hybride van dit formaat voor ruim onder de 40 mille aan te bieden.
Huidige:
Volgens mij gaat die achterkant echt enorm opknappen, maar ik vrees dat de neus er nu weer op achteruit gaat, wat ik bij het bestaande type juist erg geslaagd vind. Het is ook nooit goed.

Huidige:

Volgens mij gaat die achterkant echt enorm opknappen, maar ik vrees dat de neus er nu weer op achteruit gaat, wat ik bij het bestaande type juist erg geslaagd vind. Het is ook nooit goed.