Mistlampen werken niet goed.Toyota Camry

  • Onderwerp starter Ronald 2917114
  • Startdatum
R

Ronald 2917114

Guest
Beste autoliefhebbers,Ik rij al meer dan 20 jaar tevreden Toyota.De laatste 7 jaar in een Camry 2.2 uit 2001,ik vindt het een geweldige auto,ik heb de Camry in nieuwstaat gekocht met minder dan 40000 KM.Deze auto was dus echt van van een oude man geweest die niet meer mocht rijden.De auto krijgt normaal onderhoud en storingen eigenlijk nihil.Behalve een klein dingetje wat er al een tijdje is,Mijn voorste mistlampen werken niet goed,als ik de schakelaar op aan draai gaan ze niet aan.Maar als ik de schakelaar op aan laat staan,en bedien de richtingaanwijzers dan floepen ze ineens aan ??? Richtingaanwijzers uit dan gaan de mistlampen ook weer uit.Wie weet hier raad op? Mijn lokale garage weet hier geen raad op,en als je naar de Toyota dealer gaat ben je al 200 euro armer als je deurknop vasthoud.Of weet iemand een goed adres voor autoelctronica in het westen van het land?Bedankt bij voorbaat.
 
Een simpele multimeter geeft het antwoord wel, meten is weten.... en als je lokale garage nog niet eens met een multimeter om kan gaan is zijn deurknop waarschijnlijk nog duurder als die van de dealer.
 
Muddy Bandit zei:
Een simpele multimeter geeft het antwoord wel, meten is weten.... en als je lokale garage nog niet eens met een multimeter om kan gaan is zijn deurknop waarschijnlijk nog duurder als die van de dealer.

Een massa probleem is vaak wel iets lastiger dan gewoon even meten met een multimeter. Je meet spanning op de lampvoet, maar het lampje is ook gewoon heel. Als je dan niet heel veel kaas gegeten hebt van electrotechniek, dan snappen de meesten het al niet meer.
Je kunt de massa even ohms (weerstand) meten, maar je kunt ook gewoon de spanning meten over de massa. Dus over de massa meten van de lamp en een massa punt op de auto. Is de massa goed, dan meet je nagenoeg 0 Volt. Is de massa slecht, dan zal je afhankelijk van hoe slecht de massa is, enkele volts tot gewoon 12V meten.
 
marcel21674 zei:
Muddy Bandit zei:
Een simpele multimeter geeft het antwoord wel, meten is weten.... en als je lokale garage nog niet eens met een multimeter om kan gaan is zijn deurknop waarschijnlijk nog duurder als die van de dealer.

Een massa probleem is vaak wel iets lastiger dan gewoon even meten met een multimeter. Je meet spanning op de lampvoet, maar het lampje is ook gewoon heel. Als je dan niet heel veel kaas gegeten hebt van electrotechniek, dan snappen de meesten het al niet meer.
Je kunt de massa even ohms (weerstand) meten, maar je kunt ook gewoon de spanning meten over de massa. Dus over de massa meten van de lamp en een massa punt op de auto. Is de massa goed, dan meet je nagenoeg 0 Volt. Is de massa slecht, dan zal je afhankelijk van hoe slecht de massa is, enkele volts tot gewoon 12V meten.

Dat bedoel ik....
Dat simpele klusje van meten zou elke lokale dorpsgarage of hobbyist met basiskennis nog probleemloos moeten kunnen uitvoeren, maar aangezien die lokale garage van TS er blijkbaar helemaal geen raad mee weet vraag ik me af wat het bestaansrecht van die garage dan nog is. .. geeft mij in ieder geval geen betrouwbare indruk om daar m'n auto aan toe te gaan vertrouwen.
 
Terug
Bovenaan