Misfire cilinder 4 alleen als het regend

• Onderwerp starter Jeffrey 6215851
  • Startdatum
J

Jeffrey 6215851

Guest
Ik heb een lpg installatie inlaten bouwen in me ford f150. Hier na heb ik best een hoop gezeur gehad met cilinder 4 waar de bobine vaak van kapot was of me bougie kapot was en storingen aan geef en dan ga stotteren. We zijn er nu achter gekomen dat deze problemen er alleen zijn op het moment dat het heb geregend dus vochtig is met mooi weer is er niks aan de hand en rijd die perfect. Kan iemand mij hier mee helpen waar dit aan kan leggen.
Groetjes jef

Hoe zit dat in een F150?

Penbobine of een losse met bougiekabels. Als het die laatste is zou ik je kabels ff doormeten en onderzoeken, waarschijnlijk een scheurtje in het omhulsel. Anders bij de penbobine de aansluiting controleren en in het ergste geval heb je daar een nieuwe van nodig.

Ik heb een penbobine dit hebben we al vervangen

Jeffrey 6215851 zei:
Ik heb een penbobine dit hebben we al vervangen

Dan zou ik even onderzoeken of je bekabeling wel volledig waterdicht is en of dat niet fout gaat zodra er vocht bij komt.

Blijft het dan nog steeds een onbekende misfire zou ik de compressie van je motor even testen.

Klinkt gewoon alsof er ergens vocht bij je bougie komt, vooral met penbobines wil dit weleens gebeuren want de bougie zit soms wel 15 cm diep en het water blijft daar in die schacht zitten. Check eens of de gaatjes voor de ruitensproeiers goed zijn afgekit en loop alle andere plekken na waarvan je denkt dat er water bij die cilinder kan komen.

Terug
Bovenaan