minimaal 1,2m binnenhoogte (ivm handicap)

Supergrover

Net ingestapt
Vraag:
Ik ben op zoek naar een nieuwe leaseauto met een binnenhoogte achter de voorstoelen van minimaal 1,2m.
Momenteel rij ik in een VW Caravelle van 2011 en wil wel eens iets moderners.

Een auto waar de achterbank uit kan zou ideaal zijn. De laadvloer hoeft niet geheel vlak te zijn als er maar een stuuk in zit van een cm of 50 waar de vloer 1,2m is.

Uitleg:
Ik heb een darmhandicap waardoor ik een chemisch toilet achterin het staan.
Dit zorgt er voor dat ik volledig kan functioneren, anders zou ik de deur niet uit kunnen.

Momenteel rijd ik een VW Caravelle met 235pk en zoek dus wel iets wat ook nog een beetje vooruit wil;)
(zie voor foto's mijn profiel)

Was de Caravelle dan ook lease? Of interpreteer ik het verkeerd. Diesel of benzine? Zoek je nieuw of gebruikt?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mercedes-benz/vito-tourer/46330075

Ik heb al een voorbeeld gegeven van een mogelijke toekomstige auto! Je geeft nog niet aan diesel of benzine, wel belangrijk.
Inmiddels heel geliefd:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/expert/45207029

Als ik het goed begrijp ga je dan achterin op het toilet zitten?
Een Caddy voldoet net aan je eisen zonder meteen aan een grote bus te zitten, maar ook een Kangoo is al hoog genoeg.
Maar hoe groot wil de auto hebben en wat mag je leasen?

je kan ook voor een soort van personen uitvoering van een bestel auto gaan, zoals de peugeot rifter of citroen berlingo oid en dan bij een ombouw bedrijf een klapdak laten monteren. Kan natuurlijk ook bij een peugeot expert of een citroen jumpy oid

citroen-berlingo-campervan-middlesex-mira-2-berth-15385821-1_800X600.jpg

Fixxter-L2-camper.jpg

speedtouch zei:
Ik heb al een voorbeeld gegeven van een mogelijke toekomstige auto! Je geeft nog niet aan diesel of benzine, wel belangrijk.
Inmiddels heel geliefd:

Diesel of benzine maakt me niet uit.
De Partner is niet verkeerd, maar voor mijn gevoel wel een stap terug

Supergrover zei:
speedtouch zei:
Inmiddels heel geliefd:

Diesel of benzine maakt me niet uit.
De Partner is niet verkeerd, maar voor mijn gevoel wel een stap terug

De auto in de link is geen Peugeot partner, maar een expert. Deze is er ook in Citroën space Tour en tegenwoordig Peugeot travelerr en binnenkort als Opel Zafira en volgens mij ook als Toyota.

Epica zei:
Een Caddy voldoet net aan je eisen zonder meteen aan een grote bus te zitten, maar ook een Kangoo is al hoog genoeg.

Je conclusie klopt ;-)

Een Kangoo vind, ik , persoonlijk, heel erg lelijk :D

Ik heb een jaar of 3 terug gekeken naar een Disco4, dat paste maar wel net aan.
Ik hoopte eigenlijk op zoiets als een Kodiaq oid

Barri zei:
Mercedes EQV? Andere ruime modellen zijn niet bepaald sportief te noemen.

Geen idee van de prijs, maar mooie wagen.
Al vind ik een normale V-klasse wel wat prijzig, maar dat is de VW Multivan ook

Supergrover zei:
Epica zei:

Je conclusie klopt ;-)

Een Kangoo vind, ik , persoonlijk, heel erg lelijk :D

Ik heb een jaar of 3 terug gekeken naar een Disco4, dat paste maar wel net aan.
Ik hoopte eigenlijk op zoiets als een Kodiaq oid
Maar de meeste auto's zijn niet gemaakt voor jou doeleinde en kom je al snel uit bij een bus.

Is een mooie mpv waar je de stoelen achter per stuk kunt verwijderen niet een optie? Kun je 1 verwijderen, de rest laten staan.

Dan heb je qua uiterlijk toch meer auto dan busje. Ik heb zo niet 123 zicht op welke merken cq typen deze mogelijkheid hebben.
Je hebt al ervaring met Amerikaanse, wellicht een voyager?

Een MPV zou kunnen indien de hoogte uitkomt.
Misschien een pickup ook wel? Een F150 past, dat weet ik, maar een Amarok oid?

Het is wel lastig om iets “vlots” en niet te dufs te vinden

Een pickup is toch niet zo hoog van binnen? Een SUV ook niet, dus ik zit ook direct aan MPV's of busjes te denken. Een SUV is net zo hoog als een MPV, alleen ligt de bodem zo'n 10 a 20cm hoger waardoor de binnenruimte beperkter is.
Gaat het om de hoogte van 'de pot' dan zou een Ford Puma ook kunnen, die heeft zo'n mega diepe bagageruimte! (en als ie overloopt of lekt draai je gemakkelijk de stop uit de bak!)

Je moet er op kunnen zitten en daarna als het even kan je broek weer op kunnen trekken :D

Ik heb ooit een Disco geleend en dat ging net, een F150 ging ook.

Terug
Bovenaan