Mini one 2004 trilt bij 80km/h

minimi1998

Net ingestapt
Beste lezers,

Sinds vandaag kwam ik er achter dat mijn Mini One uit 2004(1.6 90PK) trilt bij bepaalde snelheden. Dit begint bij ondernabij 80km/h tot 100km/h. Ik heb geen idee hoe dit kan.
De trilling voel ik door de hele auto heen, vooral voorin. Als ik 120km/h rij heb ik nergens geen last van.

Dit heb ik al geprobeerd:
- Van versnelling wisselen 5 -> 4.
- Koppeling intrappen als ik 80km/h rij.
- Auto uitgelijnd en nieuwe banden ook gebalanceerd.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,
Minimi

Je kwam er vandaag voor het eerst achter?

Maar je hebt wel al van alles gedaan...

Meestal is balanceren van de banden voldoende.
Wellicht is er een balanceer loodje afgevallen.

Je kunt de voorwielen eens wisselen met je achterwielen.

Hoi Mx6,

Ik kwam er bandaag inderdaad pas achter dat hij zo erg trilde. Dit vernoom ik eerst lang niet zo erg. Volgens een garage had hij de banden al gebalanceerd. Nadat hij de nieuwe er op deed. Dit is eerdergisteren gebeurd. Dat is wel vreemd tocb?

MX6 zei:
Je kwam er vandaag voor het eerst achter?

Maar je hebt wel al van alles gedaan...

Meestal is balanceren van de banden voldoende.
Wellicht is er een balanceer loodje afgevallen.

Je kunt de voorwielen eens wisselen met je achterwielen.

Hoi Mx6,

Ik kwam er bandaag inderdaad pas achter dat hij zo erg trilde. Dit vernoom ik eerst lang niet zo erg. Volgens een garage had hij de banden al gebalanceerd. Nadat hij de nieuwe er op deed. Dit is eerdergisteren gebeurd. Dat is wel vreemd tocb?

Dan denk ik dat je daar de oorzaak moet zoeken.
Gewoon terug naar de garage, die die nieuwe banden heeft gemonteerd.
Die kunnen dan voor je oplossen.
De banden zijn niet gebalanceerd of er is een plakloodje losgelaten, omdat deze niet goed vast is gezet.

MX6 zei:
Dan denk ik dat je daar de oorzaak moet zoeken.
Gewoon terug naar de garage, die die nieuwe banden heeft gemonteerd.
Die kunnen dan voor je oplossen.
De banden zijn niet gebalanceerd of er is een plakloodje losgelaten, omdat deze niet goed vast is gezet.

MX6,

In iedergeval alvast hartelijk bedankt! Ik ga wel even contact opnemen met de garage :)

Ik heb het zelf ook gehad met verschillende oorzaken.
1. Banden niet goed gebalanceerd.
2.De stalen velg krom.
3. Een bobbel op de band zelf, daar heb ik nog een foto van.
IMG-20171016.jpg

Die bobbel zat aan de binnenkant en was daardoor een aantal keer over het hoofd gezien.

Het kan ook nog aan de banden zelf liggen (goedkope banden/b-keus)

Heb je een set met zomer en winter banden die je zou kunnen wisselen?

Als de problemen zijn ontstaan, nadat er andere banden zijn gemonteerd, dan vindt ik het nog steeds de verantwoording van de garage die deze heeft verkocht en gemonteerd.

Oh dat is inderdaad een beste bobbel! Ik heb Goodyear's Ultragrip banden. Helaas heb ik zo geen set om het om te wisselen. Misschien is het een idee om de banden eens om te wisselen voor/achter andersom en kijken als het probleem zich nog voordoet? Ja dat vind ik ook daar heb je gelijk in.

Ja, de voorbanden wisselen met de achterbanden is ook een goed idee. (wel de banden aan de zelfde kant laten zitten)
Good Year banden zijn goede banden, die heb ik zelf ook onder mijn Mazda laten zetten.
Die van mij hebben geen aanbevolen draairichting, dus ik zou ze zelfs kruislings kunnen wisselen.

MX6 zei:
Ja, de voorbanden wisselen met de achterbanden is ook een goed idee. (wel de banden aan de zelfde kant laten zitten)
Good Year banden zijn goede banden, die heb ik zelf ook onder mijn Mazda laten zetten.
Die van mij hebben geen aanbevolen draairichting, dus ik zou ze zelfs kruislings kunnen wisselen.

Beste MX6,

Iig al hartelijk bedankt voor je hulp! Ik ga hier direct(vanavond) of morgen mee bezig en laat het even weten.

Terug
Bovenaan