Mini met constante motorproblemen

Alis 8763429

Net ingestapt
Ik heb een Mini Cooper uit 2007 met 199.000 op de teller (Benzine). Sinds ik de auto heb brandt het motormanagement lampje. Eerst reed de auto gewoon prima. Sinds kort maakt die rare geluiden tijdens het opstarten, lampje knippert soms en de auto valt zelfs uit tijdens het parkeren. Ik heb de auto al tig keer laten uitlezen, ik heb nieuwe BMW onderdelen erin vervangen. Bij elkaar wel 1,9K kwijt aan onderhoud. Ik weet niet meer wat te doen. Verkopen of rijden? Wat moet er nou vervangen worden? Ben tig keer naar de garage geweest.

2007 heeft zover ik het weet de VTi motor. Is de distributieketting al nagekeken? Die wil nog wel eens oprekken in deze motoren...

Je zou dit bedrijf eens kunnen vragen of ze een idee hebben...

ik heb nieuwe BMW onderdelen erin vervangen.

je hebt zelf de reparatie verricht, of de garage? Wie heeft de diagnose gesteld?

Eerst goede diagnose, daarna repareren.

Een auto die zo slecht loopt moet een garage toch wel iets mee kunnen. Als je 1900 euro hebt uitgegeven en nog steeds niets is opgelost zou ik eens een goed gesprek aan gaan met de garage (mits zij de diagnose/reparatie hebben verricht)

Heb je zelf een diagnose gesteld / gegokt, en zelf reparatie verricht dan zou ik aanraden om eens naar een goede garage te gaan, dan was de achteraf mogelijk goedkoper uit geweest dan nu.

Zou eens naar deze serie kijken op youtube. Zijn van eric the car guy en heeft oa. een hele serie video's gemaakt van z'n mini cooper.
https://www.youtube.com/watch?v=3WpqmJT_Wc0&list=PLSzhQ6St-ov37fMEv1xKYiu36MgvzUscu

Mijn vriendin heeft een Mini uit 2008 met een 1.4 pruttelpotje in het vooronder.

Op een gegeven begon de Mini met koud weer af en toe een motorstoring aan te geven: nokkenaspositiesensor en de motor draaide dan hoorbaar anders. Dir storing begon steeds vaker op te treden en het effect was ook steeds beter merkbaar.
Ik heb de auto bij diverse garagebedrijven na laten kijken (ook bij vaklui die ik hoog inschat) maar uiteindelijk heeft Ben van Leeuwen de auto in orde kunnen krijgen.

Ben gaf aan dat er het nodige in het inwendige van het blok verstopt zat en dat onvoldoende onderhoud (te laat olie verversen) daar een oorzaak van kan zijn. Het olieverbruik is sinds dat bezoek ook behoorlijk gedaald naar een acceptabele 1 liter per 10.000 km terwijl dat ooit 1 liter per 1000 km was.

De rekening van Ben was stevig (600 euro) maar dat soort rekeningen hebben we voor de Mini vaker voorbij zien komen. Alleen dan wel met duidelijk minder resultaat.

Terug
Bovenaan