Mini Countryman

Matt 5069850

Asfaltkampioen
2023-mini-countryman-spy-photo.jpg

Op basis van de volgende X1 en iX1: https://www.motor1.com/news/543891/2023-mini-countryman-spy-photos/

Wat een klok! Zou ook om het uur het gelui van de Big Ben te horen zijn? Als het dan toch in Britse stijl moet...

Countryman S
2023-mini-countryman-s-first-spy-photo-front-three-quarters.jpg

2023-mini-countryman-s-first-spy-photo-side-view.jpg

2023-mini-countryman-s-first-spy-photo-rear-three-quarters.jpg

2023-mini-countryman-s-first-spy-photo-rear-three-quarters.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/571319/new-mini-countryman-phev-report/

Bij deze prototypes zitten de spiegels niet op stokjes zoals het model hierboven. En ipv een dikke C-stijl en dan een ruitje heeft deze een 'normale' zijruit ala BMW X1. Lijkt sowieso erg op een X1 maar met mini neus en kont:

cnxyfxkb4xhg.jpg

gwhymtgbiy6l.jpg

ypyyqmyb15xh.jpg

1e2yij4bvepe.jpg

Da’s geen Mini meer maar een Maxi.
Hopelijk komt hij beter uit de vernieuwing dan de 3 en 5-deurs versie want die zien er niet meer uit, vind ik.

Ik snap het vakje niet op het achterste raampje, ik zie het ook wel bij andere auto's.
Ik vind de Mini erg gaaf, rustig ontwerp, en toch wel herkenbaar als Mini. Nouja Mini is ie niet natuurlijk.

In eerste instantie dacht ik "jammer dat de koplampen niet rond zijn." Maar zo wordt er wel een beetje (meer) onderscheid met de Cooper gemaakt.

Ai... geen verbetering. Waar de Cooper leuker en origineler wordt, wordt dit juist meer een cartooneske versie van de Countryman. Zonde. Die raamsticker lijkt ook weinig nut te hebben, en daarnaast weinig aan het design toe te voegen. Jammer.

Eerste reactie was gatverdamme maar ik vind het toch wel een best strakke bak. Alleen die neus vind ik echt lelijk en dat geval achter de C-stijl gewoon storend. De huidige vind ik een van de lelijkste auto's op de markt, dit maakt een hoop goed.

Wat een lang ding! Ik moet er erg aan wennen. Net als MCW had ik als eerste reactie direct afkeer, maar het is gewoon even wennen, die strakke look.

Volgens mijn Mini Dealer is de nieuwe Countryman onderhuids gewoon een BMW X1 (welke ook fors gegroeid is) en om dan het gat op te vullen komt er een Aceman welke qua grootte meer vergelijkbaar is met de uitgaande Countryman.

Vind hem stiekem wel mooi eigenlijk, had alleen graag gezien dat de onderkant van de achterklep een stuk verder naar beneden zou eindigen, maakt de auto een stuk praktischer....

Terug
Bovenaan