Mini Cooper S r56 start niet, geeft tik geluid

ricardo 7179651

Net ingestapt
beste leden,

ik heb een Mini Cooper S R56 (2007), sinds vanochtend wil deze niet meer starten. ik had een klein beetje olie bijgevuld (scheutje) en sinds dien gaat die niet meer aan. wanneer ik de start knop aan druk maakt hij rare klikgeluiden zowel onder het dashboard (zekeringenkastje) en onder de motorkap. hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn en of dit te maken heeft met dat kleine beetje olie ?

accu doet het nog, radio, lichten alles kan nog aan maar zodra ik de startknop in druk gaan alle lichten op mijn dashboard aan en uit en hoor ik rare klikgeluiden

wat heb je hier toen aan gedaan ? een compleet nieuwe accu ? en is er een manier om te testen of er inderdaad kortsluiting is in de accu
alvast bedankt voor het antwoord.

Ik ben lid van de ANWB. Die heb ik toen gebeld en die constateerden genoemd euvel. Nieuwe accu was toen in mijn geval inderdaad nodig.

even de accu uitgelezen deze geeft 11,3 volt, volgensmij is dit inderdaad te weinig om de startmotor te laten draaien. kreeg hem net na een paar keer duwen gelukkig aangeduwd dus het heeft inderdaad met de accu te maken. wellicht een nieuwe accu kopen dus. bedankt iedereen voor de antwoorden

Kan een kapotte accu zijn, maar lijkt me toch eerder dat je een lampje aan hebt laten staan, en de accu gewoon plat was.
Tijd laten lopen, voortaan goed controleren op lampjes die aan blijven staan, en als ie t vaker gaat doen accu vervangen.

ricardo 7179651 zei:
accu doet het nog, radio, lichten alles kan nog aan maar zodra ik de startknop in druk gaan alle lichten op mijn dashboard aan en uit en hoor ik rare klikgeluiden
hetzelfde gebeurt ook met mij

Terug
Bovenaan