Mini Aceman

Matt 5069850

Asfaltkampioen
637mti2.jpeg

cZ72tfl.jpeg

nwD6GXL.jpeg

NXdLcAs.jpeg

ELE0X2Z.jpeg

Teq4QXx.jpeg

22w2gPo.jpeg

10B0RDh.jpeg

qmBEKad.jpeg

FwecNQf.jpeg

MBcWjnN.jpeg

0ozxGkd.jpeg

j0tFvsJ.jpeg

Laatst bewerkt:
*Het is Aceman, niet Acema, de titel klopt niet.

Leukere auto dan de 5-door die hij vervangt. Voor een SUV vrij compact en daardoor prima 'Mini'. Leuke auto!

Eerder een Mopshond, of Bulldog, waarbij de laatste het meest voor de hand ligt aangezien dat ook Mini's Mascotte/inspiratie voor de new MINI in het algemeen is geweest.

Niet toen ik het typte/plaatste, maar het is toch geen wedstrijd. Zoals gezegd, bedankt voor het aanpassen (y).

Wel grappig hoe Mini hun modellen qua naam telkens opschuift, overigens. Waar bij Generatie 3 de 5-door de opvolger was van de Clubman, welke een stuk groter werd - gebeurt nu hetzelfde in deze generatie. De Aceman volgt de 5-door op en vult het gat van de oude Countryman. De huidige Countryman is nu het slagslip bovenaan.

Ik vind de Aceman van het huidige aanbod Mini's het leukste en meest geslaagd. Geen kleine auto, maar wel een guitig ding om te zien. :)

Op Mondial de l'Auto in Parijs:

mondial-auto-paris-2024-photo-laurent-sanson-106.jpg

mondial-auto-paris-2024-photo-laurent-sanson-109.jpg

MINI-John-Cooper-Works-Aceman-front-three-quarter.jpg

202410-Mini-Aceman-Mondial-de-Paris_LNA-FBouet-28.jpg

MINI-John-Cooper-Works-Aceman-interior.jpg

Laatst bewerkt:
Ik had pas de nieuwe Countryman mee, maar die is serieus groot. De Aceman vind ik daarom een stuk leuker. Dat dash oogt gek maar went snel.

Ik heb de prijslijst even bekeken. Wat een vreselijke opbouw. De prijs loopt snel hard op. Wil je een trekhaak dan moet je initiaal de SE in Classic trim hebben en dan een optiepack van 8900 o_O

Laatst bewerkt:
Ik krijg regelmatig een Mini mee als vervangwagen. Het zijn leuke auto's, rijden goed, maar zelf kan ik maar niet wennen aan dat ronde infotainment.

Ik vind de Aceman veel beter gelukt dan de nieuwe Countryman. Naast de 3-deurs Coopers is dit wel het meest geslaagde model bij Mini momenteel.

Dit is zoals de Countryman moest zijn, toch? Ik heb de Countryman gereden en die is wel érg Maxi geworden. Wat een groot ding. Dan is een Aceman leuker.

MINI%20Aceman%20vs%20Alfa%20Romeo%20Junior-2.jpg

MINI%20Aceman%20vs%20Alfa%20Romeo%20Junior.jpg

MINI%20Aceman%20vs%20Alfa%20Romeo%20Junior-4.jpg

MINI%20Aceman%202025-12.jpg

Alfa%20Romeo%20Junior%202025-10.jpg

MINI%20Aceman%202025-11.jpg

Alfa%20Romeo%20Junior%202025-9.jpg

Verdict​

Winner: Alfa Romeo Junior

There's a huge amount to like about the Alfa, with it beating many rivals when it comes to its ride/handling balance and unique personality. Its style, driving dynamics and decent residual values make this the most convincing Stellantis small EV money can currently buy, too, and it has the ability to see off its newest challenger, the MINI Aceman, in this contest.
But this win doesn’t make it a class-leader. Four stars is as good as it gets, because for similar money you can find rivals that offer more space and range plus faster charging.

Runner-up: MINI Aceman

If this test was based on interior style, quality and performance, then the MINI would trounce almost any rival we put it up against. Efficiency looks promising, too, and as always for a MINI, there’s plenty level of customisation on offer.
Advertisement

But for the money you’re not getting a huge amount of space, charging speed or range. Most disappointing is that the Aceman isn’t that impressive to drive. There’s no hiding its 1,800kg weight through the turns, and the ride is much too firm. For all the places the Aceman excels, it frustrates in others even more.

De uitrustingspakketten blijven wat raar. Adaptieve cruise control zit ik het Driving Pack denk ik, wat weer alleen in Pack XL zit.
Maar inmiddels is er ook een S+ pakket zodat je ook een trekhaak op een wat minder duur exemplaar kan hebben. Aftermarket zijn ze nog niet leverbaar.
De kofferbak is wat klein maar het model past me wel.

Hier staat er één in de buurt in een behoorlijke basic uitvoering. Ik vind het een leuk ding om te zien en beter geproportioneerd dan de Alfa Junior. :)

De uitrustingspakketten blijven wat raar. Adaptieve cruise control zit ik het Driving Pack denk ik, wat weer alleen in Pack XL zit.
Maar inmiddels is er ook een S+ pakket zodat je ook een trekhaak op een wat minder duur exemplaar kan hebben. Aftermarket zijn ze nog niet leverbaar.
De kofferbak is wat klein maar het model past me wel.
En dat pakket is dan weer alleen beschikbaar op de duurdere “standaard” versies. Maar goed, je hebt dan in ieder geval geen abonnement meer nodig voor ACC, dat was in het verleden dacht ik wel het geval.

Bij de Countryman heb je tenminste nog enkele losse opties, daar kan dat Driving Assistance Pack (waarover nergens staat wat er in zit) nog als losse opties gekozen worden op elke uitvoering.

Terug
Bovenaan