Mijn MX5 gaat weg, aankoop advies gevraagd onder €5000

Egbiestar

Net ingestapt
Hallo allen,

Ik ben momenteel trotse eigenaar van een MX-5 type NB (bj. 2000). Deze heb ik vorige jaar halverwege mei gekocht en met héél véél plezier in gereden.

Toch ben ik tot de conclusie gekomen dat ondanks dat het een zeer fijne auto is en ik ook heel wat kilometers met veel plezier heb gereden, het toch niet wat voor mij is.

Ik kan mijn vrienden nooit ergens mee naar toe nemen in mijn eigen auto, ik ben schilder van beroep, moet vaak met vieze kleren de auto in wat gewoon echt zonde is. Ik kan weinig gereedschap mee krijgen, eigenlijk ben ik net iets te groot (1,92 m) waardoor ik vaak onderuit moet zakken bij een stoplicht als het dak er op zit.. en zo kan ik helaas nog wel even verder gaan!

Ik ben momenteel gestrand in het oneindige bos van alle verschillende auto's.

Ik heb gister een proefrit gemaakt in een Seat Leon van het bouwjaar 2004. Deze vind ik persoonlijk mooier als de nieuwere modellen maar het aanbod is helaas gering. Deze Leon reed overigens prima maar was behoorlijk beschadigd aan de buitenkant.
Vind het echt een geweldige auto maar zoals ik al zej, er staan er vrij weinig te koop met een lage kilometer stand..

Mijn voorkeur zou momenteel uit gaan naar een Seat Leon, dan wel het liefst het oude model (1999 - 2006), maar misschien kan iemand mij hier op andere gedachten brengen!

Ik ben op zoek naar een auto die sportief oogt, airco heeft, redelijk ruim is, 4/5 zits is een must, niet meer gelopen heeft als 150.000 en gewoon lekker rijd natuurlijk. Beetje luxe is ook niet verkeerd ! 🤪

Mijn Budget is €5000,-

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen in deze zoektocht!!